De ce citesc?


*Cu aceasta postare particip la concursul organizat de libraria online Libris (unde puteti gasi si carti online) despre care v-am vorbit aici. *

Libris.ro

Stiti momentele acelea cand cineva te intreaba de ce iubesti un lucru, dar pentru ca e atat de special pentru tine, iti e extrem de greu sa spui ‘de ce’? Asta mi se intampla mie acum.Mi-e greu sa explic de ce citesc.Si nu pentru ca nu stiu cum, dar pentru ca sunt prea multe motive pentru a alege numai 10 motive. As putea sa va tin aici pentru zile intregi, dar trebuie sa ma limitez la 10 motive.

Dar cred ca ar trebui sa incepem cu o povestioara. Un fel de introducere.

Cand eram mica, pe la 7-8 ani,uram sa citesc. Da, si eu ma prapadesc de ras. Eu, care citesc cat ma tin ochii (binenteles, in limita timpului disponibil), nu citeam deloc. Da, cumparam cartile, le miroseam, – poate sa vi se para ciudat, dar am o pasiune pentru mirosul de cerneala –  le rasfoiam si le puneam in biblioteca, unde uitam de ele.Dar asta s-a schimbat in 2009, cand am citit o carte din biblioteca scolii pe care, surprinzator, nu mi-o amintesc. Cert e ca de la cartea aceea a inceput “nebunia” mea pentru lectura. Dupa ce am inceput sa citesc, ma intrebam cum de nu citeam eu inainte. E o chestie atat de minunata! Poate unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poate face un om.

In 2010, am descoperit fantasy-urile, si m-am adancit si mai tare in nebunia mea cu lectura. Am inceput sa citesc peste tot, in orice format –eBook, paperback, hard cover, ORICE- fara sa imi pese de cat de tocilara ma credeau unii. Genul meu preferat? Young Adult, Fantasy, Paranormal, povesti de dragoste.De fapt, orice carte buna.

Si acum, sa va raspunde la intrebare?De ce citesc?

1.Dintotdeauna mi s-a parut fascinant cum unii oameni ( a se citi: autori) pot sa creeze o noua lume, o lume numai a lor. O lume de care sa ma indragostesc, in care sa vreau sa traiesc. Apreciez si respect toti autorii, fie indie sau publicati de vreo mare editura. E uimitor cum pot sa creeze o lume de la zero.

2. Din orice carte poti invata ceva noua. Mi s-a spus de multe ori ca daca citesc fantasy sau “carti cu vampiri”, citesc degeaba. Ca nu invat nimic din ele.Ca imi pierd timpul cu ele.Dar cred ca gandirea asta e gresita. Din absolut orice carte poti invata cate ceva.

3. Lectura e un mod bun de a imi petrece timpul liber.Alaturi de o carte sau de un Kindle  nu te poti plictisi, pentru ca (,) cartile sunt cei mai buni prieteni pe care un om ii poate avea.

4. Atunci cand citesc uit de toate probleme,grijile si necazurile. Uit de tot si intru in alta lume.Una mai buna, sau una mai rea. Atunci cand citesc o carte foarte buna, totul in jurul meu dispare.Deci, as putea spune ca o carte buna e ca un drog pentru un cititor.

5.De cand am hotarat sa intru in lumea blogurilor de carti, am cunoscut multi cititori inraiti,autori si editori cu care am legat prietenii stranse, oameni la care tin enorm. Deci pot spune ca pasiunea mea pentru lectura mi-a adus o multime de prieteni.

6. Nimic nu se compara cu sentimentul pe care il ai atunci cand termini o carte: de satisfactie, de bucurie si de tristete in acelasi timp. De o carte te atasezi la fel de tare ca de un om, iar atunci cand termini o carte sau o serie, nu stii daca sa fii bucuroasa sau trista.

7.Haideti sa revenim la punctul 5. Am zis ca mi-am facut prieteni multi cu ajutorul cartilor.Ei bine, am castigat 2 tipuri de prieteni: prietenii reali si personajele din carti. Exista carti atat de bine scrise, incat personajele lor iti par persoane reale, de care te atasezi, iar atunci cand termini cartea sau seria din care fac parte personajele, plangi exact cum ai plange daca ai pierde un prieten din viata ‘reala’.

8. Imi place la nebunie cand cineva ma vede cu o carte in mana si se uita ciudat la mine, intrebandu-ma  cu un ton mirat, “Citesti?” .De fiecare data le raspund, cat de apasat si de mandru pot “Da!”. Pentru ca asta ma face diferita.

9.Intotdeauna am vrut sa am propria mea carte pe care sa mi-o public si pe care sa mi-o gasesc pe GoodReads si Amazon.Sa primesc recenzii, sa dau interviuri si sa vad cum cativa oameni, oricat de putini ar fi, imi spun ca s-au indragostit de unul dintre personajele mele. Si, pentru a putea fi un autor bun, consider ca trebuie sa citesti mult inainte de a incepe sa scrie.Deci da, citesc ca sa invat sa scriu.

10. Asta e ultimul motiv si cred ca l-ati dedus din toate motivele de mai sus. Citesc pentru ca asta ma face fericita.Sunt fericita cand primesc o carte,cand o ating, o rasfoiesc si o miros, cand o citesc si cand o recenzez si cand cineva imi spune ca si lui i-a placut cartea respectiva.Sunt fericita cand ma aflu ‘intre paginile’ unei carti, sunt fericita cand ma indragostesc de vreun personaj. Sunt fericita ca sunt un bookaholic si nu mi-e rusine sa o zic!

Poate motivele pe care le-am intemeiat eu aici vi se par niste prostii. Dar sunt adevarate. Sper ca v-a placut!

Acum haideti sa facem un exercitiu. Vreau sa imi spuneti si voi de ce cititi. Nu conteaza cate motive imi dati.Vreau doar sa aflu de ce cititi voi.

78 thoughts on “De ce citesc?

  1. Foarte frumos Bianca! Si foarte adevarat, chiar m-am regasit in ceea ce ai spus mai sus, mai ales la partea in care unii te judeca pentru ca citesti carti cu vampiri sau lucruri de genul asta.

    Like

  2. Frumos spus!Personal,nu cred ca avem nevoie de motive pentru a citi;pur si simplu,cititul este ceva pe care trebuie sa il facem din placere,din vointa noastra;consider ca o carte poate fi pentru noi cea mai buna prietena,care ne face viata mai captivanta,plina de suspans,de aventura,mai interesanta,mai frumoasa;in plus,ea e singura care ne ofera ceva fara a cere nimic inapoi,e cea care ne face sa radem atunci cand suntem tristi,sa plangem,sa ne indragostim de personajele sale…sa o iubim pentru simplul fapt ca exista si ca nu stim cum ar fi fost viata noastra fara ea!!

    Like

  3. Hehe, ia uite pe cine am gasit! De cand nu ne-am mai vazut,Bianca? De doi ani?
    Stiam ca iti place sa citesti, dar m-ai convins sa pun si eu mana pe o carte cu compunerea asta!

    Like

  4. Hehe, ma regasesc foarte bine in majoritatea motivelor. 😀 Bine gandite si la obiect.
    Multa bafta, Bianca! 🙂

    Like

  5. Frumos articol, şi eu mă regăsesc în motivele tale. De ce citesc? Pur şi simplu deoarece cărţile îmi oferă un sentiment de bine pe care cu greu îl obţin în altă parte. 🙂

    Like

  6. foarte frumos spus. ma regasesc in majoritatea motivelor tale. si eu am inceput sa citesc dupa o carte din libraria scolii ( Diavolul se imbraca de la Prada 😉 )

    Like

  7. citesc din nevoia de evadare din cotidian.intr-o lume in care orice este posibil.fffff bun articolul tau.mereu ne incanti cu postarile tale.succes mult

    Like

  8. eu cites pentru ca pur si simplu cartea face pparte din viata mea zilnica.asa cum mananc,cum respir,la fel e nevoia zilnica de lectura.bafta multa la concurs

    Like

  9. sora mea mai mare ma incuraja mereu sa citesc.incet,incet am prins drag de lectura si de fascinanta lume din carti.felicitari Bianca

    Like

  10. Frumos articol.Eu citesc din curiozitate.In fiecare carte gasesti lucruri uluitoare si mereu inveti cate ceva.este fascinant.

    Like

  11. Ce poate fi mai frumos pe lume decat clipa cand incepi o carte noua,cand ii deschizi copertile si te adancesti in lumea personajelor din carte?

    Like

  12. nu m-am gandit niciodata de ce citesc,dar cand am citit motivele tale mi-am dat seama ca ai mare dreptate.succes

    Like

  13. la mine totul a inceput cu o curiozitate.aveam o carte cu o coperta care m-a atras si am fost curios sa ii aflu continutul.de acolo a inceput aventura mea cu lectura

    Like

  14. felicitari.ai realizat o compunere excelenta.motivele de mai sus,multe sunt si ale mele.nimic nu e mai frumos pe lume.succes la concurs

    Like

  15. ador sa citesc.de multe ori imaginatia mea zboara si ma pun in locul unui personaj al cartii pe care o citesc.este o lume cu posibilitati nelimitate.succes Bianca.imi place mult blogul tau

    Like

  16. Foarte frumos si acest articol,ca de altfel toate postarile tale.Iubesc clipa cand am timp sa deschid pagina ta si sa vad ce noutati sunt.succes.Sper sa castigi pentru ca meriti

    Like

  17. Bune motive de a citi.Ele sunt si motivele mele.Poate multi se ita la noi astia care stam cu o carte in mana ciudat.Dar pe cine intereseaza?Succes

    Like

  18. imi place atat de mult sa citesc ,inat nici nu conteaza motivele.imi plac lucrurile pe care le aflu din carte,imi starneste curioazitatea de a parcurge fila cu fila.este fascinanta lumea cartilor.

    Like

  19. Cartea de la care am inceput eu sa citesc se numea<>.spre rusinea mea nu mai tin minte autorul ,dar acea carte mi-a deschis pofta pentru lectura.succes

    Like

  20. Cand eram copil,in biblioteca mamei am gasit o carte pe care am citit-o pe nerasuflate.Se chema,,Telefonul de la ora 19,,.Din pacate acea carte s-a pierdut ,dar este cartea datorita careia am inceput sa citesc.

    Like

  21. Eu am inceput sa cites obligat de doamna invatatoare.Nici nu stiam ce pierd inainte de asta.Este pur si simplu minunat.Imi plac articolele tale.Mult succes

    Like

  22. Motivele pe care le-ai scris tu,sunt in totalitate si ale mele.Ador blogul tau si abia astept sa vad ce mai postezi.Succes mare in continuare

    Like

  23. eu de-abia ti-am descoperit blogul si pot sa spun ca imi place foarte mult! asta e primul articol pe care il citesc si m-ai impresionat. scrii foarte frumos,bravo!cu siguranta voi da follow blogului si voi citi si celelalte articole pe care le scrii.

    Like

  24. Atata timp cat o sa gasesc carti care mi se potrivesc, cititlul este o placere de care nu ma pot desparti.
    De multe ori uit de multe alte lucruri cand ma pierd printre pagini.
    Este o placere vinovata, dar nu se compara nimic, cu senzatia pe care ti-o lasa o poveste buna.
    Un articol frumos.

    Like

  25. Mie imi place sa citesc, desi nu pot spune ca e marea mea pasiune. si am inceput sa citesc cam la fel ca tine: am impumutat o carte din biblioteca scolii, “Aventurile lui Habarnam” (nu-mi amintesc daca chiar asa se numea) si mi-a placut foarte mult, asa ca am inceput sa citesc mai mult.

    Like

  26. prima carte pe care am citit-o a fost la recomandarea unei prietene. a fost “twilight” si chiar daca atunci mi-a placut foarte mult, intre timp am descoperit o alta carte care e favorita mea, “Jocurile Foamei”. 🙂

    Like

  27. cred ca m-as putea intinde pe o mie de pagini ca sa explic de ce imi place, dar ma rezum doar la cateva cuvinte: citesc pentru ca imi place,pur si simplu!
    foarte dragut articolul.

    Like

  28. Cred ca toti cititorii isi doresc sa patrunda in alta lumea pe parcursul lecturii. De preferat una mai buna, desi am gasit si mai rele. Te mai trezesc la realitate 🙂 Foarte frumoasa postarea ta. Succes!

    Like

  29. citesc pentru ca astfe patrund intr-o lume noua
    citesc pentru ca imi place
    citesc pentru ca pot afla lucruri noi din carti
    citesc pentru ca intr-o zi as vrea sa scriu si eu o carte
    cartile ma fac fericita si e foarte important sa fii fericit
    superb articolul
    SUCCES!!!!!!!!!!

    Like

Leave a Reply

