Citite in carti (13)


De cand nu am mai impartasit niste citate care mi-au placut cu voi? De mult, va spun eu. Dar astazi pentru ca am avut zi libera (mi-am petrecut jumatate de zi instaland Windows-ul! 😦 ) mi-am zis ca nu trebuie sa mai aman momentul asta. Asa ca am scos “Divergent” din biblioteca si am inceput sa caut citatele pe care le-am subliniat in timp ce citeam cartea, iar acum vi le scriu si voua aici. Sper sa va placa! 🙂

divergent

 

1.”-Am crezut c-o sa am probleme doar cu cei din Candoare, pentru ca pun prea multe intrebari, replica el, cu raceala. Acum am batai de cap si cu Batosii?

-Sigur e din cauza ca esti atat de abordabil, ii zic, pe un ton hotarat. Stii cum. Ca un pat cu cuie.”

2. “-Ce-i? o intreb.

-Sunt pe cale sa dezvolt o teorie,

-Si anume?

Isi ia hamburgerul, zambeste larg si-mi raspunde:

-Ca tu ti-o cauti cu lumanarea.”

3.” -Din punct de vedere statistic vorbind, zice baiatul Erudit de langa mine – Will se numeste – zambindu-mi, ar fi trebuit sa nimeresti tinta cel putin o data pana acum, chiar si din intamplare.

E blond, cu parul zburlit si o cuta intre sprancene.

-Hai, nu zau, raspund, pe un ton lipsit de inflexiuni.

-Mda, zice el. Cred ca, de fapt, tu sfidezi legile firii.”

4. “Exista putere in stapanirea unui obiect care poate provoca atatea daune… in stapanirea a orice, punct.”

5. ” -Ti se vede Abnegatia, zice Christina. Noi ceilalti ne impacam destul de bine cu o mica manifestare de afectiune in public.

-A, exclam, ridicand din umeri. Pai… banuiesc ca va trebui sa trec si eu peste asta, atunci.

-Sau poti sa ramai frigida, imi zice Will, cu ochii lui verzi scanteind strengareste. Stii tu. Daca vrei.”

6. ” […] Nu inaltimea e cea care ma sperie: inaltimea ma face sa ma simt vie, energica, cu toate organele si vasele de sange si muschii din corp acordate in aceeasi gama.

Deodata, imi dau seama care e problema. El e. Ceva din el ma face sa ma simt de parca as fi pe cale sa cad. Sau sa ma transform intr-un lichid. Sau sa iau foc.”

[…]

-Esti fiinta uimana, Tris? Sa fii atat de sus… Nu te sperie absolut deloc? ma intreaba, gafaind dupa aer.

[…]

-Ti-e teama de inaltimi, remarc eu. Si-atunci, cum de supravietuiesti in complexul Neinfricatilor?

-Imi ignor teama, imi raspunde. Cand iau hotarari, ma prefac ca ele nici nu exista.”

7. “Zambesc cu superioritate cand Peter rateaza din nou. Nu pot ssa ma abtin.

-Hei, Peter, strig. Mai tii minte ce-i aia tinta? 

8. ” – La ce etaj? intreaba fata cu teasta rasa.

-La o suta, raspund eu.

-Cum de stii tu asta?

-Haide, Lynn, zice Uriah. Fii si tu draguta.

-Suntem intr-o cladire parasita de o suta de etaje cu cativa Neinfricati, ripostez eu. Cum de nu stii tu asta?”

9. “Inima imi bate cu atata putere, incat ma doare, si nu pot sa tip si nu pot sa respir, dar in acelasi timp simt totul, fiecare vena si fiecare fibra, fiecare os si fiecare nerv, toate treze si zbarnaindu-mi in corp de parca ar fi incarcate cu electricitate. Sunt adrenalina in stare pura.”

10. “- Pariez c-o sa planga.

-Fratele lui Zeke, sa planga? Nici gand. Ia o bataie de nu se vede!

-Uite-l cum bataie din maini!

-Parc-ar fi o mata sugrumata, zic, si toata lumea rade din nou.”

11.  “- Ce faci? il intreb.

-Cochetez cu moartea, imi raspunde, razand. Beau langa prapastie. Probabil ca nu e  idee buna.”

12. “Pacea inseamna constrangere […]”

13. “Cineva ingenuncheaza langa fata lui Al si-i inchide pleoapele. Incearca sa-l faca sa para ca doarme, poate. Ce prostie! De ce pretinde lumea ca moartea e un somn? Nu e. Nu e. ”

14. ” – Poti sa fii fata pentru cateva secunde?

-Sunt fata tot timpul, ii raspund, incruntanduma.

-Stii la ce ma refer. Ca o fata prostuta, enervanta.

Imi rascucesc o suvita de par pe deget.

-Mhi.

Zambetul ei e atat de larg , incat ii vad si dintii din spate.

-Will m-a sarutat.

-Ce?strig eu. Cand? Cum? Ce s-a intampla?

Chiar poti sa fii fata!”

15. ” – Si tu te temi de mine, Tobias?

– Mi-e groaza, imi raspunde, zambind.”

16. ” – S-ar putea sa fiu indragostit de tine, imi marturiseste, cu un mic zambet. Totusi, astept pan-o sa fiu sigur, si abia atunci ti-o spun.

-Ce intelept din partea ta, ii zic, zambind la randul meu. Ar trebui sa cautam o coala de hartie, ca sa poti face o lista, sau un tabel, sau altceva.

[…]

– Poate ca sunt sigur deja, zice,dar pur si simplu nu vreau sa te infricosez.

-Atunci , ar trebui sa stii deja.

-Perfect, accepta el. Atunci, te iubesc.”

Acum ca recitesc aceste citate, imi aduc aminte cat de buna e cartea si vreau sa  recitesc. Dar ma voi apuca de Insurgent in vacata! Abia astept!

Care citat va place cel mai mult? Eu nu ma pot hotari!

Leave a Reply

