Pro sau contra… ?(27)


Sunt in pana de idei pentru rubrica asta. Incerc sa vin cu ceva cat mai interesant, dar mintea mea e mult prea stoarsa de idei.Desi am o idee pentru o rubrica noua in genul la asta, dar mi-e lene sa o scriu. Stiti voi, introducerea, partea cand explic despre ce e rubrica, emotiile pe care le am cand public postul, etc. Mai vad eu.

Tocmai mi-am dat seama ca nu am vorbit niciodata despre distopii. Sau macar sper. M-am uitat prin toate posturile pe care le-am facut pana acum si nu apare nicio postare despre asta. Sper sa nu imi joace WordPress-ul farse…

Iubesc distopiile!! Intotdeauna am fost si voi fi curioasa de cum ne vom dezvolta si de cum vom fi in viitor, de cum va fi lumea asta in viitor. Mi se pare genial cand un autor isi imagineaza o lume din viitor. Probabil dispotia e genul meu preferat. Poate si pentru ca am citit numai distopii bune: ‘The Hunger Games’, ‘Divergent’, ‘Shatter Me’,’The Host’, ‘Raksha’, ‘Delirium’… abia astept sa imi fac timp sa mai citesc si altele. Pun pariu ca ne mai asteapta si alte serii minunate pe care nu le stim.

Deci da, sunt PRO distopiilor. Desi ma sperie cateodata. Pentru ca toate distopiile pe care le-am citit aveau un scenariu catastrofal. Si cred ca daca o sa continuam sa omoram oameni din motive prostesti si sa omoram Planeta asta, vom ajunge la unul dintre scenarele pe care le-am citit in distopii.

Voi ce parere aveti despre distopii? PRO sau CONTRA? Astept pareri! 🙂

3 thoughts on “Pro sau contra… ?(27)

  1. Nu am citit nicio carte de genul asta.Incepusem Frumosii,dar nu e genul meu.Am dat-o la schimb.Ma pun la punct cu greii literaturii,clasici nostri si cei internationali si apoi citesc ceva la moda.De fapt,nu-s asa incuiata cum cred ca par,am citit primul volum din Vanatoare nocturna,primele 2 volume din Grey si mi-au placut.Am inceput Ghid de vanatoare si pescuit pentru fete,am citit La shopping si nu regret,vreau sa strang pentru Exercitii de echilibru de Chirila.Accept si noul,dar am standarde inalte.Vreau sa-mi fac baza pe clasici,sunt multe carti pe care le vreau in biblioteca si apoi sa incerc ceea ce promoveaza toata lumea.Avem si noi autori buni si vreau sa-i citesc.Cred ca am citit o carte care mi-a placut si cred ca e un pic distopica: Eseu despre orbire de Saramago.E vorba despre niste oameni care orbesc pe rand si sunt inchisi intr-un sanatoriu.Aici traiesc in conditii greu de imaginat,se formeaza o banda de teroristi sa le zic asa,care opresc mancarea si le cer bijuteriile si apoi servicii sexuale din partea femeilor.Femeile se sacrifica pentru mancare,dar sotia medicului care e personaj principal,cea mai buna la suflet dintre toti,se da oarba pentru a-si insoti si ajuta sotul in acel sanatoriu,il injunghie pe seful retelei si ii ajuta pe toti sa iasa de acolo,ii aduce in fosta ei casa,are grija de ei si intr-o zi,cand le citea,toti isi recapata vederea.Acum am realizat ceva care poate constitui cheia acestei lecturi: profa ne zisese ca orbirea inseamna ignoranta,indiferenta,dar acum stiu: cititul iti deschide ochii,te face sa vezi ce nu vedeai inainte.Hai ca am vorbit cam mult.plec.ma asteapta cartile.
    Have a good time!

    Like

    1. Ar trebui sa incerci sa citesti o distopie printre clasici. Uite, cred ca cel mai bine e sa incepi cu ‘The Host’ sau ‘The Hunger Games. Ambele sunt dementiale si cred ca te vor face sa te indragostesti de acest gen.
      Din ce mi-ai descris tu despre ‘Eseu despre orbire’ nu pare a fi distopica. Cred ca e mai mult un thriller combinat cu filozofie.
      Lecura placuta! 🙂

      Like

  2. Adooor distopiile! Imi place sa ma gandesc cum va fi lumea asta intr-o zi, desi eu nu voi apuca sa vad cu ochii mei. Asa ca ma multumesc cu viziunile altora care sunt senzationale (tocmai citesc Frumosii si m-a inebunit cuvantul asta la cat de des apare :)) Eu cred ca intr-un final nu va mai ramane nimic, nu tu lupte si nici scenarii sf. Doar un spatiu gol interminabil.

    Like

Leave a Reply

