Recenzie: ‘Shatter Me’ de Tahereh Mafi


Shatter me

 

Sinopsis:

Juliette hasn’t touched anyone in exactly 264 days.

The last time she did, it was an accident, but The Reestablishment locked her up for murder. No one knows why Juliette’s touch is fatal. As long as she doesn’t hurt anyone else, no one really cares. The world is too busy crumbling to pieces to pay attention to a 17-year-old girl. Diseases are destroying the population, food is hard to find, birds don’t fly anymore, and the clouds are the wrong color.

The Reestablishment said their way was the only way to fix things, so they threw Juliette in a cell. Now so many people are dead that the survivors are whispering war – and The Reestablishment has changed its mind. Maybe Juliette is more than a tortured soul stuffed into a poisonous body. Maybe she’s exactly what they need right now.

Juliette has to make a choice: Be a weapon. Or be a warrior.

Recenzie:

E greu sa scrii o recenzie la o carte ca si ‘Shatter Me’ pentru ca nu exista cuvinte sa descrii cat de geniala e cartea! Trebuie ca fiecare dintre voi sa citeasca cartea asta pentru a-si da seama despre ce vorbesc.

‘Shatter Me’ poate fi descrisa in multe feluri: geniala, uimitoare, trista si asa mai departe. Dar cred ca cel mai bun cuvant pentru a o descrie este: frumoasa. ‘Shatter Me’ este cea mai frumoasa carte pe care am citit-o vreodata. Nu cea mai buna, dar cea mai frumoasa. E una dintre cartile acelea care iti ‘mangaie urechile’. Stiu, e ciudat ce zic, dar e complet adevarat.

Tahere Mafi are el mai frumos stil de a scrie pe care l-am intalnit de cand citesc. Descrie totul atat de frumos, folosind metafore atat de superbe incat cateodata am avut impresia ca citesc o poezie. Tahereh e una dintre cele mai talentate autoare pe care le avem la ora actuala.

Cateodata aveam impresia ca citesc din jurnalul unei nebune. Tahereh Mafi a folosit propozitii repetate sau taiate ca sa ne faca sa intelegem starea mintala a protagonistei, Juliette. Mi-a placut la nebunie chestia asta cu propozitiile taiate. Iti arata ce gandeste de fapt Juliette si ce spune.

Cartea m-a captivat de la prima pagina. Felul acesta nebunesc de a scrie si de a descrie un lucru pe care l-a  folosit Mafi este pur si simplu mult prea captivant ca sa nu iubesti cartea.

Personajele sunt… diferite de alte personaje din distopii. Sunt nebunesti. Totul e nebunesc la cartea asta. Cred ca doza aceasta de nebunie din ‘Shatter Me’ e ceea ce o face atat de speciala si de iubita. ‘Shatter me’ e o carte diferita.

Am adorat-o de la inceput pe Juliette. Caracterul ei si puterea de a trece peste tot e I s-a intamplat a facut-o unul dintre personajele mele preferate. Mi-a placut ca, in ciuda faptului ca a fost inchissa timp de 3 ani intr-un sanatoriu a invatat sa iubeasca si sa isi spuna sentimentele. A invatat sa fie om.

Actiune exista din plin in carte, cartea avand un ritm alert care te captiveaza si te face sa citesti carte dintr-o rasuflare.Cateodata actiunea era atat de captivanta iar eu eram atat de prinsa in poveste incat mama vorbea cu mine iar eu nu auzeam niciun cuvant.  ‘Shatter Me’are una dintre cele mai captivante lumi in care am ‘trait’ vreodata.

Am adorat fiecare cuvant, fiecare parte din cartea asta. Povestea de dragoste e atat de frumoasa incat te copleseste si te face sa iti doresti sa experimentezi si tu o asemenea iubire. Adam mi-a placut de la inceput si mi s-a parut ca se potriveste cu Juliette.

Abia astept sa citesc volumul doi! Imi vine sa plang cand ma gandesc cat mai am de asteptat pana sa il citesc.Am atatea carti pentru blog tour-uri de citit incat pentru o luna probabil nu voi citi ‘Unravel me’ sau ‘Destroy me’.

“Shatter Me” e cea mai frumoasa carte citita de mine pana acum.O recomand cu caldura, daca nu ati citit-o deja.

Cartea asta merita 6 stele din 5. 🙂

10 thoughts on “Recenzie: ‘Shatter Me’ de Tahereh Mafi

      1. :)) Asa ziceam si eu. Ma rog, nu eram in nici un team, dar parca il preferam totusi pe Adam. Cand am citit Destroy Me, am ramas la fel de neimpresionata de Warner, asa ca nu ma mai gandeam ca exista vreo sansa sa ma cucereasca. Dar in volumul 2 m-a fermecat din doua vorbe!! 😀

        Like

      2. Mda, stiu ce naspa e sa ai uneori termene si in loc sa vrei sa citesti cartile alea, tu ai chef de unele total diferite :)) Eu mai trisez uneori, dar asta duce apoi la nopti nedormite ca sa recuperez timpul pierdut…

        Like

      3. Faza e ca eu vreau sa le citesc si pe astea pentru blog tour, dar si pe celelalte. De fapt eu vreau sa citesc toate cartile din Kindle.Cateodata mai ‘rasfoiesc’ Kindle-ul si imi dau seama cat de multe carti am de citit si imi vine sa ma dau cu capul de pereti.:))

        Like

      4. :))) Oh, stiu asta… Faza aia cu “I was born with a reading list I will never finish” e perfect adevarata! Acum cateva luni, am adunat nr cartilor din folderele de pe Kindle si mi-am dat seama ca daca nu as mai adauga absolut nimic pe el si as reusi sa citesc in continuare in jur de 100 de carti pe an, ceea ce am deja pe el mi-ar ajunge pentru 8 ani! :))

        Like

      5. Pai…. gandeste-te ca aveam 800 si inca vreo treime spatiu liber. Deci nu trebuie sa ne facem griji ca ramanem curand fara loc. Oricum, sa ai grija sa arhivezi/bagi in cloud ceea ce ai terminat de citit, ca sa economisesti spatiu. Daca vreodata ajungi sa nu mai ai spatiu, o sa iti ia o gramada sa reorganizezi atunci ce ai citit si ce nu si sa le muti atunci pe toate odata.

        Like

      6. Ohooo, deci mai am o multime de spatiu!! Am intrebat pentru ca am o carte care se ‘misca’ cam greu. Imi ia putin sa imi schimbe paginile si ma gandeam ca raman fara spatiu. Banuiesc ca e transformata cam prost.
        Nu stiam de faza cu arhivatul. Am sa o aplic de acum!

        Like

Leave a Reply

