Parerea mea despre ecranizarile din ultima vreme…


Acum cateva zile a aparut trailer-ul filmului Vampire Academy (daca nu l-ati vizionat inca, o puteti face aici) si, foarte nerabdatoare, l-am urmarit. Si, va spun cu mana pe inima, am fost dezamagita. Mi se pare un film ieftin, cu actori ieftini si nepotriviti. Imi aduce aminte de filmele cu buget mic. Actorii nu seamana deloc cu cei imagintati de autoarea. Lisa si Rose mi se par uratele si nu arata deloc ca niste eroine, iar Dimitri nu e deloc tipul hot, periculos, dupa care am plans toate. Sper ca trailer-ul sa fi fost realizat prost, si nu tot filmul.

Apoi, am vazut ca Damnare si “Hush Hush” vor fi si ele ecranizate. Nu stiu daca faza cu Hush Hush e adevarata, dar despre ecranizarea cartii ‘Damnare’ am citit pe pagina de Facebook a autoarei. Imediat dupa, am citit (din nou) cum ecranizarea cartii ‘Delirium’ a fost anulata. Si asta mi-a dat de gandit. Si mi-am dat seama de o chestie,

In ultima vreme, se scot ecranizari pe banda rulanta. Cand eram mai mica, imi aduc aminte ca aveau parte de ecranizari numai cartile-fenomen, nu toate bestseller-urile. Cand se ecraniza o carte, stiai ca e o carte geniala, pe care toata lumea o adora si o citesc chiar si bunicii nostrii.

In ultima vreme? Toate bestseller-urile se ecranizeaza, toate cartile cu putina faima trecatoare au parte de un film. Filme facute in graba, cu un buget mare, dar cheltuit prost, filme cu actori care te fac sa plangi. Filme pe care unii le adora, dar altii le detesta. Si asta ma face sa ma intreb… ce-i cu moda asta? De ce nu “salvam” bugetele colosale pentru niste filme intr-adevar bune, pentru niste carti originale, fara clisee. Sau, daca vor neaparat ecranizare, sa faca o ecranizare buna, nu una care sa te faca sa urasti atat cartea, cat si filmul.

Sa va spun cateva ecranizari de care am fost dezamagita? Nu ma pronunt inca concert, dar daca e sa judecam filmul dupa trailer, ‘Vampire Academy’ va intra, cu siguranta in categoria ecranizarilor dezamagitoare.

‘Beautiful Creatures’ e un filmul la care nu m-am putut uita. De la inceput, de cand am auzit cine sunt actorii, am fost complet dezamagita. Am citit prima carte si mi-a placut la nebunie, dar actorii alesi sa interpreteze rolurile lui Ethan si a Lenei si filmul in sine nu mi-au placut deloc.

‘Breaking Dawn’ partea aII-a e un film dezamagitor. Efectele speciale mi se par prost facute, iar filmul mi s-a parut grabit, multe scene care ma asteptam sa fie acolo, au lipsit. Gandidu-ma din nou, si ‘New Moon’ a fost destul de slabut.

Ce-i drept, sunt ecranizari ca ‘The Host’ si ‘The hunger Games’ care sunt geniale. Sunt ecranizari de care ma bucur. Ca si ‘Catching Fire’, sau ‘Divergent’, sau ‘The Mortal Instruments’. Ecranizari de care nu sunt entuziasmata? “Vampire Academy”, “Hush Hush” sau “Fallen”.

Concluzia? Unele carti ar trebui ramane numai carti.

Voi ce parere aveti despre ecranizari, despre trailer-ul filmului ‘Vampire Academy’ ? Ce ecranizari v-au dezamagit si despre ce ecranizari sunteti entuziasmati?

6 thoughts on “Parerea mea despre ecranizarile din ultima vreme…

  1. Faza nu este ca unele carti ar trebui sa ramana doar carti, ci ca autorul ar trebui sa fie atent cu-i ii vinde drepturile pentru film. Pentru ca sincer acum, sunt foarte multe carti care daca ar avea niste scenaristi si actori buni, ar face filmele la fel de bune ca si cartile.
    Dupa ce am vazut trailer-ul filmului VA, ma tot gandesc la un film de adolescenti, in care actiunea se petrece intr-un liceu si in care este vorba despre o tipa populara si despre viata ei. Cu alte cuvinte nici mie nu mi se pare ca s-ar potrivi cu cartea in sine. Cat despre actori, cei care ii joace pe Rose si Dimitri mie chiar imi plac, sau imi placeau inainte sa vad trailer-ul care m-a lasat cu un gust amar.
    Dintre filmele pe care le astept sunt Divergen si Legend. Cel din urma inca este in primul stadiu in care se cauta regizor, scenaristi.

    Like

    1. Ai drepatate. Autorii ar trebui sa aiba grija cui vand drepturile pentru film.
      Nu stiam ca Legend se va ecraniza. Nu am citit cartea inca, dar sunt foarte curioasa de ea.

      Like

      1. Neatentie idioata, ar trebui sa bag mai mult in seama cum sciu >.<
        Eu am citit Legend de curand si sincer, este o trilogie care chiar isi merita popularitatea. Este genul de carte care te trece de la o stare la alta, si faptul ca totul are loc intr-un viitor indepartat i-a dat un plus mai ales pentru ca mie imi plac distopiile. Inca stau si regret ca nu am lasat al doilea volum pentru mai tarziu. Acum luna noiembrie pare atat de departe…

        Like

  2. Breaking Dawn partea aII-a mi s-a parut cel mai buna dintre toate; iar Vampire Academy mi se pare o carte originala, si nu gasesc ce clisee ar putea avea. Intr-adevar, actorii filmului nu sunt prea reusiti (dar Rose e draguta). Eu sunt insa optimista si cred ca imi va placea filmul. 🙂 In orice caz, nu as putea sa il urasc nici daca m-as chinui.

    Like

  3. Chiar daca ma duc la cinema sa vad filmele sau chiar daca le descarc, in mintea mea eu am tot aceasi idee: cartile sa ramana carti si filmele filme. Ideea e urmatoarea: filmele, ar trebui sa fie o arta, vizuala, auditiva, literara, etc. In ultima vreme, cu toate cartile YA si cu valul asta de supernatural, cinematografia s-a dus de rapa. Abia mai apar filme care nu sunt ecranizari, si daca apar, nu iti sporesc atentia. Pe langa asta, sa se faca ecranizari macar la cartile interesante, cum a fost acum la The Great Gatsby. Primul film din anii.. 80 daca nu ma insel, nu a reusit deloc sa-mi capteze atentia, insa cel abia aparut acum, da. De ce ? Pentru ca ar trebui sa fie o arta sa faci un film, fie ca iti faci scenariul tau, sau al unei carti, ar trebui sa-ti dai silinta.
    Na, fiecare cu parerea lui dar The Hunger Games mi s-a parut un film extrem de prost, cu actori alesi prost care au jucat prost… The Host mi s-a parut monoton… nu am vazut Beautiful Creatures pentru ca m-am saturat de ideea de iubire pe vecie si supranatural si alte cacaturi de genul… Twilight urasc in general deci doar m-am obosit sa vad un sfert din primul film care la fel, mi s-a parut cretin.
    Revenind la ideea de baza.. regizorii ar trebui sa-si faca propriile lor scenarii, oricat de clisee sau de naspa ar fi… macar sa fie o idee originala, si sa se dea ceva silinta pe ea.

    Like

Leave a Reply

