New Adult sau… erotica?


Nu stiu daca ati observat, dar in ultima vreme Young Adult nu mai este la moda. Acum e la moda sa citesti si sa scrii New Adult. Daca pana acum era un val de carti Young Adult si toata lumea citea YA, acum vedem pe GoodReads ca toata lumea citeste New Adult. Si eu citesc New Adult, dar nu neaparat pentru ca toata lumea o face, ci pentru ca sunt curioasa.

Genul New Adult a aparut relativ recent. In genul New Adult se incadreaza carti ale caror protagonisti au intre 18 si 25 de ani. Cartile New Adult nu sunt exact carti pe care adolescentii le pot citi, dar nu sunt carti pe care mamele noastre le-ar citi fara sa se plictiseasca. New Adult abordeaza subiecte mult mai intunecate decat Young Adult.

Mie imi place New Adult. Imi place maturitatea din cartile astea. Da, se injura si se vorbeste  mult despre sex. Dar nu ma deranjeaza absolut deloc. Exista o multime de scene de sex foarte detaliate. Dar din nou, nu ma deranjeaza. Insa… am o intrebare.

Toate cartile New Adult (bine,sau aproape toate) trebuie sa aiba cel putin 5 scene de sex in care e detaliat totul. Si asta ma face sa ma intreb… citim New Adult sau erotica? Nu e cam aceeasi treaba? Bine, poate erotica are o altfel de atmosfera, dar o putem gasi si in unele New Adult.  Intotdeauna, cand citesc un astfel de New Adult, ma intreb de ce cartea respectiva este inclusa in genul New Adult cand, de fapt, e erotic pur. De unde moda asta? Si de ce?

O alta chestie pe care am observat-o la cartile New Adult e ca au cam acelasi tipar. O fata distrusa gaseste un tip care arata bine si care schimba femeile ca pe sosete dar care se schimba numai pentru ea. Nu zic, sunt si carti New Adult cu o altfel de poveste, dar trebuie sa cauti bine.

Din nou, imi place genul New Adult. Dar imi plac cartile New Adult adevarate, nu cele care imi amintesc de cartile din genul erotica.  Imi plac cartile New Adult care au o poveste originala, care ma invata ceva si care au o atmosfera aparte.

Dar, ca toate valurile, si asta va trece. Si va aparea un nou gen care va fi la moda, si toti autorii il vor scrie, si New Adult va fi uitat. La fel ca si Young Adult si fantasy. La fel ca toate hit-urile si bestseller-urile pe care le stim.

Voi ce parere aveti de New Adult? Ati citit vreo carte din genul asta? 🙂

6 thoughts on “New Adult sau… erotica?

  1. da, am citit Losing it si Keeping it de Cora Carmack, parca, ceva de genul. Ma rog, ce voiam sa mentionez este faptul ca in genul erotic, cartea nu prea are backstory, si etc, ci mai mult este doar sex pur si putin exagerat. Cat despre NA… este cat de softcore se poate, credema.. 5 scene pe carte, mi se pare ok in comparatie cu altele.

    Like

  2. Am citit cateva carti New Adult, dar nu foarte multe. Cred ca le pot numara pe degete :)) Nu stiu, cand vine vorba de NA sunt selectiva, asta pentru ca marea majoritate au tiparul pe care l-ai amintit tu. Cum ai spus si tu, multe tind de fapt spre erotica, si nu am ceva anume cu erotica, doar ca nu ma pasioneaza.
    Totusi, din tiparul tau ai uitat sa mai spui si ca tipul are un secret care il macina si care l-a facut sa fie omul care este. Nu este obligatoriu, insa si aceasta parte apare in multe NA.
    Cred ca urmatorul gen va fi un amestec intre YA, NA si erotica. Un gen de New Erotica Young Adult :))

    Like

    1. Ai dreptate. Am uitat de tipul care are un secret. :))))
      New Erotica Young Adult… nici nu vreau sa stiu ce vor scrie autorii in carti de genul!:))

      Like

Leave a Reply

