Sunt copertile importante sau nu?


Multi dintre noi ne-am pus intrebarea asta la un momentdat: sunt copertile importante sau nu? Majoritatea dintre noi va raspunde ca nu, ca o carte nu ar trebui judecata dupa coperta. Dar oara asta e raspunsul nostru sincer?

Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie. Suntem intr-o librarie. In fata noastra se afla doua carti. Ambele bestseller-uri, ambele apreciate de multa lume. Una dintre ele are o coperta extraordinar de frumoasa, alta are o coperta simpla, banala. La care ne-am duce prima? La cea cu coperta frumoasa sau la cea cu coperta banala? Eu, sincera sa fiu, as pune mana prima data pe cea cu coperta frumoasa. De ce? Pentru ca, o coperta frumoasa inseamna un continut la fel. Inseamna ca editura pretuieste cartea respectiva si investeste in ea. Poate ca vi se pare un raspuns superficial, dar sa fim seriosi. Cati dintre noi nu se uita prin notificarile de pe GoodReads si observa numai cartile cu o coperta care iti ia ochii?

Eu consider ca da, coperta e importanta. Pentru ca, in zilele noastre, infatisarea atrage. Daca vedem o coperta bine realizata si geniala, binenteles ca punem mana pe carte. Pentru ca, cee frumos intotdeauna atrage.

Poate ca daca eram in epoca lui Charlotte Bronte, copertile nu ar fi fost atat de importante. Poate ca daca erau alte vremuri, toti editorii, cititorii si recenzatorii ar fi spus ‘La naiba cu copertile!’. Dar nu suntem. Suntem in mileniul 21. Ne-am ’emancipat’, ne-am schimbat telurile si gusturile si nu ne mai multumim cu lucrurile care ne multumeau acum 10 ani.

Va spun din sursa sigura ca o coperta mai speciala vinde mai bine decat una mai banala. Deci da, in viziunea mea (si puteti sa ma considerati superficiala pentru asta) copertile sunt importante. Bine, acum nu vreau sa zic ca am sa dau la o parte o carte care ma atrage pentru ca are o coperta urata. Nu. In general, citesc cartile din cauza ca sinopsis-ul ma atrage. Dar ce vreau eu sa zic e ca, in majoritatea cazurilor, imi atrag atentia cartile cu coperti bine realizate.

Si acum, am o intrebare pentru voi. Care dintre copertile de mai jos va place mai mult? Care carte v-ar placea sa o cititi din cauza copertii si nu a sinopsis-ului? Cartile sunt scrise de aceeasi autoare, dar au coperti complet diferite.

 

A perfect mess

a perfect mess

sau…

5.5"X8.5" Post Card Template

Leashed?

Eu votez cu ‘A preect mess’. Voi?

Si mai am o intrebare la care vreau sa imi raspundeti tot sincer. Sunt copertile importante pentru voi?

2 thoughts on “Sunt copertile importante sau nu?

  1. votez a doua coperta!
    eu as spune ca 50% conteaza primul impact vizual, asa ca 50% conteaza coperta, dupa parerea mea! gandeste-te cand te duci sa cumperi de exemplu un iaurt, ce te atrage prima data ca sa il iei de pe raft? ambalajul cat mai atractiv nu? apoi cauti brandul-autorul in cazul nostru, ingredientele-sinopsisul/rezumatul in cazul nostru, reclama/popularitatea un titlu cunoscut!:D, daca vrei sa citesti titluri bune si cumperi carti de la anticatiat in care scrie ION DE LIVIU REBREANU si atat e ok, in trecut, mai ales in literatura romana nu se punea accent pe coperti, era de ajuns titlul si numele autorului! acum pentru a atrage potentiali cumparatori copertile sunt unul din factorii decisivi dar nu suficienti, in alegerea unei carti!

    Like

  2. Perfect de acord. Mi se pare o ipocrizie sa spui ca nu sunt importante copertile. Si exact exemplul pe care l-ai dat tu e cel mai ok. Atunci cand intri intr-o librarie, normal ca iti sar in ochi mai intai copertile frumoase si spre ele te indrepti. Valabil si pt cartile pe care le cumperi online. Cand ai in fata un site cu zeci de carti, evident ca imaginile de pe coperti sunt cele care te atrag in prima faza. Abia apoi treci la sinopsis si restul…
    Eu votez cu Leashed 😀 Dar ambele sunt dragute, nu e genul de comparatie intre o coperta frumoasa si una… mai putin inspirata 🙂

    Like

Leave a Reply

