Cum imi “pierd” eu anii de copilarie…


Astazi am avut o discutie foarte “interesanta” cu o colega de clasa pe care nimeni nu prea o agreeaza. Discutie care pe mine m-a lasat fumegand de nervi si pe ea a lasat-o tot la fel de incuiata. Si cum de fiecare data cand mi se intampla cate ceva care isi lasa o anumita amprenta asupra mea va povestesc si voua, trebuia sa scriu si despre asta.

Colega asta a mea e o fata care vorbeste repede, are o atitudine de tarancuta (cam rar vezi asa ceva pe-aici), merge ca un baiat si e prietena cu o fata care e  bataia de joc a baietilor din scoala. Nimeni nu prea o suporta, dar,cu o voce enervant de pitigaiata, se baga in vorba cu oricine, fara sa dea atentie privirilor dezaprobatoare pe care le primeste. Si nu, nu suntem rai. Dar daca ati vede-o sigur v-ati face aceeasi parere ca si mine.

Astazi am avut o ora libera din cauza unei profe care a lipsit. Fara sa stiu, mi-am lasat cartea in clasa care sta incuiata pe parcursul pauzelor. Cum cu telefonul nu avem voie si cum prietenul meu cel mai bun de-acolo s-a trezit ca vrea sa joace Volley, eu am avut o ora de haladuit prin culoarele scolii. La un momentdat insa, m-am asezat pe treptele amfiteatrului. Si cine credeti ca vine? “Draga” mea colega a.k.a Beculet.

Dupa ce ne-am salutat si am schimbat cateva vorbe, mi-am inchis ochii, in speranta ca prinde aluzia si pleaca. Nici un gand. Ba din potriva, imi spune ca baiatul pe care il vrea e din afara clasei. Ok, ma uit la ea chioras si imi vad de “dormit” in continuare. Beculet, insa, avea chef de vorba. Asa ca ma intreaba daca imi place de cineva sau nu. Nestiind daca celebrity cursh-urile se pun, i-am raspun, un pic cam plictisita, ca da. Si am inchis ochii. Urmeaza o pauza de vreun minut. Dupa care Beculet deschide din nou gura si ma intreaba daca am avut vreo relatie pana acum. Fireste, ii spun ca nu, pentru ca asta e adevarul. Cu o expresie socata pe fata, ma intreaba din nou daca vorbesc serios. Uitandu-ma un pic cam enervata la ea, incerc sa ii explic ca, din cauza “meseriei” si a pasiunii mele, nu am timp de relatie. Ii spun foarte vag si programul meu. La care ea imi spune ca sigur ca am timp dupa ce studiez. Eu incerc sa ii explic din nou ca sunt obosita si ca nu consider ca o relatie ar trebui sa fie pe fuga. Nu consider ca o fata de 14-15 ani stie ce e aia o relatie adevarata.

In fine. Beculet se uita din nou mirata la mine si ma intreaba: “Si iti pierzi anii copilariei cu o vioara?”

In momentul ala ma si dadea in ras, dar ma si enervasem destul de tare. Pentru ca ma enerveaza ideea ca trebuie neaparat sa am o relatie daca am 15 ani. Ma enerveaza ca ei se considera mari adulti cand de fapt nu stiu nici sa isi faca un ou. Ma enerveaza ca nimeni nu intelege ca asta e ceea ce vreau sa fac in viata si ma enerveaza ca nu inteleg cu ce se mananca, oricat de mult le-as explica. Ma enerveaza ca ei inca considera asta ca pe o joaca.

Foarte enervata ii raspund: “Bine, dar cand eu voi sta relaxata la soare tu vei munci in fabrica.”

Discutia ne-a fost intrerupta, din fericire, de profesoara noastra de politica.

Sunt distrata, enervata si mirata de discutia asta.

Ceea ce nu cred ca intelege multa lume e ca ador ceea ce fac.  Niciodata nu am considerat studiatul la vioara ca pe o pierdere de timp, si niciodata nu o voi face. Cand eram mica nu ma jucam cu papusi. Cand eram mica scoteam sunete ciudate la vioara, stateam prin sali de clasa studiind. Cand eram mica imi petreceam timpul de joaca cu o vioara in mana, pentru ca intotdeauna am considerat-o “jucaria” mea preferata. Si daca vreau sa devin cine vreau sa devin, daca vreau sa am viata pe care o visez, trebuie sa studiez. Am inteles asta de cand eram mica si ma exaspereaza cand altcineva se uita chioras la mine din cauza asta.

Si ce, ea crede ca inca copilareste daca are relatii? Pentru ca, daca imi aduc aminte bine, relatiile si toate implicatiile acesteia sunt chestii cu care se ocupa adultii sau adolescentii mai inaintati in varsta. Nu copilele de 14-15 ani. Pentru ca da, recunosc. Oricat de matura par, tot un copil de 15 ani sunt. Si nu, nu sunt pregatita si nici nu vreau o relatie acum.

Si ce nu mai inteleg multi, chiar si dintre prietenii mei, e ca mie nu imi place sa fac ce fac ei. Nu imi place sa haladui pe plaja, sa rad si sa tip cat ma tine gura, sa ma duc sa imi plimb sanii prin fata tuturor baietilor care nu am nimic altceva in cap decat cum sa o agate pe tipa aia. Nu imi place sa ies, sa stau pe un scaun si sa beau cafea. Prefer sa citesc, sau sa studiez, sau sa stau de vorba cu mama. Prefer sa vorbesc cu prietena mea cea mai buna care da, e grecoaia si se ghideaza dupa aceleasi reguli sfinte dupa care se ghideaza si Beculet, dar care m-a acceptat si nu s-a uitat niciodata urat la mine din cauza ca nu am iesit cu ea. Prefer sa imi “pierd timpul” uitandu-ma la interviuri cu Joshua Bell sau cu Leonidas Kavakos. Si da, prefer sa stau cu ai mei decat cu altcineva.

Dupa discutia asta, eu am ramas cu nervii, iar Beculet a ramas cu prostia ei. Si, de acum voi aplica tactica celui mai bun prieten al meu de la scoala asta in prejma lui Beculet: o voi trimite la plimbare.

13 thoughts on “Cum imi “pierd” eu anii de copilarie…

  1. Mda…stiu genul de persoana enervanta si plina de fite. Am si eu destule la liceu si devine chiar stresant sa le vezi cu cate un nou prieten in “lesa”. Noroc ca sunt intr-un corp diferit. Este pacat ca unele personae se limiteaza sa judece o persoana dupa cum arata sau dupa ce iubit/iubita are, pentru ca nu asta conteaza. Inainte am avut cateva relatii, dar in momentul de fata practice imi este lene sa am un prieten, este ca si cum ai avea un catel. Trebuie sa il scoti la plimbare de cateva ori pe saptamana, sa-i arati putina afetiune lucruri care pentru mine mi se par prea multe si le evit, nu de alta dar, cum am mai spus, mie lene!! Si in loc sa ies cu iubitul imi place sa imi petrec timpul cititind manga si carti, vizionand un film sau ies cu grupul de prieteni afara in parc sau sa bem un suc.
    Ma bucur ca nu iei in seama ce spune aceea persoana, oricine ar fi fost se vede ca are un IQ scazut daca traieste dupa acele principii.

    Like

    1. Cred ca si mie mi-e putin lene sa ma complic de asa de devreme cu o chestie asa de complicata. Plus ca nu vreau sa imi consider prietenul o povara cand am sa il am. Nici sa il scot la plimbare ca pe un catel.:)) Cand am sa am un prieten, nu vreau sa fie o joaca de-asta de copiii.
      App, nu cred ca Beculet ar avea vreun IQ.:))

      Like

      1. Ei, acum depinde si de cine intalnesti si daca il placi cu adevarat. Cred ca daca chiar iti place un baiat care sa si stie sa te trateze, e o “experienta” frumoasa. :))

        Like

      2. Da, este adevar, dar e de asteptat. Am spus ca nu e cine stie ce pentru ca ultimul meu prieten practic mi-a dat papucii prin facebook si… am ramas cu niste impresii deloc placute despre baieti.

        Like

      3. Este si asta o varianta pentru a ma razbuna, dar nu imi bat capul… e ca si cum ii arat ca eu am nevoie de el, ceea ce nu este adevarat. Acum nu prea il bag in seama, doar un “buna!” ocazional…

        Like

  2. Sincer, nu ma mira socul pe care l-a avut fata asta pentru ca si eu cunosc extrem de multe astfel de persoane, care se mira ca in cei 16 ani din viata mea n-am avut nici un prieten si care incearca sa rasputeri sa ma “combine” cu cineva. Ca naaa, daca n-ai prieten, nu existi. Sau cel putin asa gandesc ele. Cum ai spus si tu, relatiile nu sunt pentru copchii cu rumegus in cap care la varsta asta se cred mari persoane.
    Mentalitatea asta este enervanta, insa din pacate o gasesti la marea majoritate a tinerilor din ziua de azi (God, ce ciudat a sunat, parca as fi o baba de 90 de ani:)) ). Eu una am inceput sa devin indiferenta la toate prostiile care le misuna prin capetele alea seci pentru ca numai sa ma enervez din cauza asta nu mai vreau.

    Like

  3. Uite ca aici avem aceasi parere 🙂 Nici eu nu sunt mare fana a relatiilor serioase pentru ca nu cred ca la varsta noastra intelegi ce inseamna cu adevarat asta. Cred ca asta e varsta in care incepi sa te cunosti pe tine, in primul rand. Cand te formezi cu adevarat si in care scoala ar trebui sa iti ocupe majoritatea timpului.
    Cea mai mare pasiune a mea e scrisul, si pe langa e cititul. Poate ca nu stiu cum e genul de lucru pe care tu il faci – pentru care, apropo, te face si mai de admirat – dar inteleg sentimentul si stiu cum percepe lumea asta. Majoritatea persoanelor cu care am intrat in contact si m-au intrebat ce fac eu in timpul liber au ramas socati: scriu, citesc, si ies cu prietena mea ce mai buna. Si desigur petrec timp cu ei mei 🙂 Nici nu mai zic de citit, asta e genul de lucru pe care prefer sa il tin pentru mine. De exemplu eram la ora de romana si vorbeam despre lecturile de vacanta si toata lumea lua la misto subiectul – inafara de o fata care citise cateva carti din lectura obligatorie.A fost atat de funny, mai ales pentru ca eu am citit 41 de carti vara asta si m-am abtinut sa fac cunoscuta chestia asta. La urma urmei, citesc pentru mine, pentru ca imi place si ma pasioneaza, nu ca sa ma laud. Prietena mea e la fel fel ca si mine si uneori cred ca a fost scris sa fim colege 🙂 Anul asta mi-am schimbat iarasi profilul si, implicit, am colegi noi. Ma aduc la disperare chestiile astea tipic pitzi si nu pot sa cred cate dintre colegele mele sunt asa. Dar, cred ca asta tine si de personalitatea fiecaruia. Eu raman la ale mele, oirce ar spune altii 🙂

    Like

    1. De carti si de citit astia de-aici sunt ingroziti. Dar macar nu judeca pe altii. Asta e o calitate pe care majoritatea grecilor o au: nu judeca pe altii. Nu prea cred ca inteleg ei de ce citesc, dar macar nu judeca. Bine, cred ca Beculet ar avea ceva de comentat si la faza asta.:))
      Nu trebuie sa ii bagam in seama. Am ajuns la concluzia asta de mult, de cand eram in Romania si eram tinta glumelor proaste din cauza ca imi aduceam cate o carte cu mine la scoala.

      Like

Leave a Reply

