Cum scriu eu un articol


V-ati intrebat cum se scrie vreodata un articol? Sau cel putin, cum il scriu eu? Desi nu intotdeauna scriu articole bune, de fiecare data ma straduiesc sa fie un articol cat mai bine scris si cat mai informativ. De mult ori poate uit sa pun frana, sau scriu chestii care unora nu le plac. Dar de fiecare data pun suflet in tot ce scriu si imi spun mereu parerea sincera. 🙂

Atentie, nu incerc sa dau sfaturi si nu zic ca astea sunt pasurile pentru un articol reusit. Asa ca nu va luati dupa mine, pentru ca s-ar putea sa fiti dezamagiti. 🙂

M-am gandit ca ar fi interesant sa va povestesc si sa va arat cum se naste un articol pe blogul Bianca2b. 🙂

1. Prima data trebuie sa imi vina o idee despre un anumit subiect. De cele mai multe ori imi vin idei de articole cand stau in pat si citesc, sau cand ma uit la TV, sau la scoala, sau oriunde. Trebuie ca ceva sa imi atraga atentie si sa mi se formeze o parere despre acel ceva, pe care mai apoi o dezvolt in minte. Deobicei, pentru ca imi vin mai multe idei odata, le scriu pe toate in carnetelul asta:

WP_20130922_001

Carnetelul asta e plin de mazgalituri, de liste, de programe si de idei. E carnetelul meu de suflet pe care il care cu mine peste tot, chiar si cand nu ar trebui. Dar de, niciodata nu se stie cand imi vine o idee.

2. Cand ma hotarasc sa scriu articolul, deschid internetul si caut cat mai multe informatii despre acel subiect sau despre acea carte. Caut imagini, caut alte opinii si citesc cat mai multe articole ca sa vad ce spune si alta lume. Apoi, deschid blogul.

3. Dupa ce am scris titlul, am pus categoria si etichetele la post, incerc sa incep articolul intr-un mod amuzant. Totodata, incerc sa imi pun ordine in ganduri si sa spun clar si raspicat ce am de spus. Cand scriu despre o carte sau despre un serial, caut cat mai multe informatii si incerc sa le pun intr-o ordine cat mai buna, asa in cat sa puteti intelege cat mai bine.

4. Dupa ce mi-am structurat cat de cat postul, ma apuc de scris.  Si de multe ori imi e greu sa ma exprim cum trebuie, pentru ca ori subiectul ma enerveaza atat de tare incat tot ce vreau e sa vorbesc intr-un fel nu tocmai adecvat, ori am prea multe idei in cap si oricat de mult as fi incercat inainte sa le stapanesc, parca “zburda” prin mintea mea mult prea repede. Si, de multe ori, in timp ce scriu un articol, imi zboara mintea si la alte lucruri. Stau pe Facebook, vorbesc cu prietenii s.a.m.d. Nu pot sa scriu un articol fara pauza, decat foarte rar.

5. Dupa ce am scris tot ce aveam de spus, citesc articolul de doua ori pentru a verifica orice greseala. Si oricat de mult as verifica, tot timpul imi scapa cate o greseala, pe care mi-o corecteaza mama cand citeste articolul. Dupa ce verific articolul, ii dau ‘preview’, ca sa vad cum s-au alineat imaginile si cum a iesit textul. Daca sunt multumita, apas pe Publish. Daca nu-mi place ceva din ce am vazut, editez din nou textul. Apoi, apas pe Publish.

6. Daca am publicat postul nu inseamna ca mi-am terminat treaba.  Dupa ce il promovez pe toate site-urile de socializare, astept cu emotii raspunsul vostru. Sunt foarte curioasa de opiniile voastre despre articol, despre subiect si de fiecare data mi-e teama de cum veti primi articolul. Cateodata mi-e teama ca articolul vi se va parea prea sarit de pe fix. Dar de fiecare data ma linistesc cand primesc un feeback pozitiv de la cel putin o persoana. Iar fiecare comentariu pe care mi-l lasati e ca o bucatica de ciocolata, adica imi face ziua mai buna.

Cand vine vorba de o recenzie, treaba e mai dificila. In timp ce citesc cartea, incerc sa iau notite despre tot ce mi-a placut si ce nu, lucrurile bune si lucrurile rele. Cand trebuie sa scriu o recenzie insa, am probleme din cauza ca nu stiu cum sa imi exprim mai bine sentimentele. Dar, pana la urma, iese bine, cred.:)) In caietul asta scriu toate receziile:

WP_20130922_003

Asa scriu eu un articolul. Poate parea dificil, dar imi place. Mai ales cand imi spuneti ca v-a placut ce-am scris. 😀

4 thoughts on “Cum scriu eu un articol

  1. In primul rand, foarte tare caietul! Am vazut si eu ceva asemanator pe la noi dar mi-a venit rau cand am vazut pretul :))
    Interesante etapele tale, eu sincer nu am asa ceva. Nu stiu exact daca ceea ce scriu se poate numi articol, dar scriu atunci cand simt despre ceea ce simt. Nu imi place sa-mi notez chestiile astea, cuvintele vin oricum si daca am noroc reusesc sa le public. Intotdeauna am invidiat persoanele care se pot organiza atat de bine. Eu sunt imprastiata de fel si cred ca asta se vede si in postarile mele :)) Dar ca sa transform un defect intr-o calitate, pot spune ca asta face parte din ‘farmecul’ meu 🙂

    Like

    1. :)) Aici sunt chiar ieftine caietele de genul. Inseamna ca am noroc!:))
      Eu numai in unele privinte sunt organizata. Sunt organizata cand vine vorba de blog, lectura, vioara si cateodata si la scoala. Dar la altele sunt groaznica! Nu imi pun hainele la loc NICIODATA, nu imi adun ambalajele de la bomboane decat cand se ia mama de mine si nu prea imi fac patul niciodata.:))

      Like

  2. Foarte interesant articolul :D! Şi mie îmi place să am mereu după mine caiete, carneţele etc. pentru a nota diverse idei. Îmi place că îţi scrii recenziile într-un caiet. Mi-ar plăcea şi eu să fac acest lucru dar am deja prea multe caiete şi carneţele şi aş pierde timp în plus cu acest lucru :(. Ce bine era pe vremuri fără atât de multe legături cu internetul, atunci când ne bazam doar pe carnete, caieţele unde puteam să mai schimbăm impresii cu alţii sau să scriem doar pentru noi (încă mai am un fel de jurnal dar nu apuc să scriu foarte des în el).

    La cât mai multe articole şi recenzii reuşite, Bianca! 😀 E frumos să ştii că mai sunt şi bloggeri care chiar pun suflet în ce scriu şi se zbat pentru articole!

    Like

Leave a Reply

