Be you!


*Acest post nu are nicio legatura cu cartile, dar simt nevoia sa il postez, deci… here we go!*

Stau in fiecare zi si ma uit pe strada si la scoala la lumea din jurul meu. La adolescenti, in general. Ma uit la ei, si vad cum toate fetele de varsta mea sunt neingrijite, sunt neatente si sunt toate la fel. Apoi ma uit la mine si ma vad, super obsedata de parul meu, cu tenisi in picioare si cu camasi, si cu o vioara in spate si o carte in geanta. Ma vad pe mine linistita, fara sa atrag atentia intr-o lume deja mult prea aglomerata. Apoi ma uit in jur si vad din nou toate fetele apropiate de varsta mea. Le vad cum se dau in spectacol, cum rad mult prea tare, cum isi vara pieptul in fata vreunui pusti plin de cosuri.  Si cateodata ma intreb ce e in neregula cu mine. De ce nu simt nevoia sa ma dau in spectacol, de ce nu imi plac colantii, de ce nu ma simt bine imbracata ca oricine si de ce nu fac tot ce alte fete de varsta mea fac. Si apoi imi dau seama ca nu e ceva in neregula cu mine, ci cu ele.

Ieri seara s-a organizat o petrecere la noi la scoala. Bine, nu la scoala, ci intr-un bar, dar seara trecuta barul a fost inchiriat de scoala noastra.

Va dati seama ca toata lumea era entuziasmata. Toate fetele isi faceau planuri cu ce sa se imbrace, cu cine sa se duca s.a.m.d. Eu nu. De ce? Pentru ca nu imi plac petrecerile astea. Numai cat se bea, se danseaza si se fac alte chestii. Chestii pe care adolescenti de clasa a 9-a nu ar trebui sa le faca. La ce ma gandeam eu in timp ce gasca mea se gandea cum sa se adune pentru petrecere? La cat de mult mai am de studiat din studiul ala de Rode. Binenteles ca prietenile mele au incercat sa ma faca sa merg. Dar le-am zis clar si raspicat ca nu imi plac chestiile de genul. Raspunsul lor? “Ah, nici noua! Dar mergem asa de… “

Raspuns care m-a lasat socata! De ce naiba s-au dus daca tot nu le place!? Nu inteleg! Daca nu iti place un lucru, nu are niciun sens sa il faci, pentru ca e clar ca e o pierdere de timp. Mie daca nu imi plac petrecerile astea, nu ma duc. E foarte simplu.

Si asta ma face sa ma gandesc ca asta nu e singurul lucru pe care adolescentele lil fac dar care nu le place. Cred ca sunt atat de multe lucruri pe care unii adolescenti le fac doar pentru ca prietenii lor le fac sau pentru ca se poarta. Si, din nou, ma intreb… de ce?! Care e ideea in a-ti pierde timpul cu ceva care nu te reprezinta si care nu te face fericit/a?

Cred ca problema   adolescentilor  e ca nu stiu cum sa spuna nu. Cred ca le e frica ca nu vor fi acceptati daca sunt diferiti si ca nu vor avea prieteni daca nu fac ceva face toata lumea. What?! Stiti parerea mea despre ce spune lumea? Nu.Ma.Intereseaza. Nu ma intereseaza cu unii poate au ras din cauza ca nu am fost la dans. Nu ma intereseaza ca ei nu inteleg cum e sa faci muzica. Nu ma intereseaza ca ei nu stiu cum sa se bucure de o carte sau de blogging.Nu ma intereseaza ca merg la cumparaturi cu parintii. Eu fac ce-mi place si-mi traiesc viata asa cum vreau eu, ceva ce ei nu vor sti sa faca niciodata. Pentru ca frica si prejudecatile ii opresc din a se bucura de viata.

People, aveti o singura viata! Nu o irositi facand lucruri care nu va plac! Fiti intotdeauna cine vreti voi sa fiti si nu cine vor altii sa fiti. Vreti sa faceti balet in timp ce prietenii vostrii se dau cu skate-ul? Bine, faceti balet si lasati-va prietenii sa rada. Ei pierd. Pentru ca ei nu  stiu sa faca ceva diferit. Ei nu stiu cum sa isi asigure un viitor bun.

Ne plangem in continuu ca avem o viata banala si ca serviciul e dificil etc. Pai cum sa nu fie dificil daca facem ce nu ne place? Avem un milion de psihologi si avocati in lume pentru ca se poarta sa ai o facultate de genul. Pai bine, daca unii vor sa aiba o slujba doar pentru ca se poarta, atunci sa nu se mai planga ca nu si-au trait viata.

Viata nu este despre moda si prejudicii. Viata trebuie traita asa cum ne place si asa cum credem noi ca e bine pentru noi. Ca sa avem o societate mai buna, cred ca trebuie sa incepem sa facem ce ne place cu adevarat.

Deci, mesajul meu e… Be you!

images

One thought on “Be you!

  1. Cred ca asa a fost mereu. Incearca sa se integreze si multi se iau dupa majoritatea. Ajung sa le fie rusine ca le place sa citeasca sau ca le place sa se plimble prin parc intr-o zi frumoasa de vara. E pacat. 😦

    Like

Leave a Reply

