Recenzie: “Sub aceeasi stea” de John Green


descărcare

Descriere:

Fără suferinţă, cum am putea şti ce e bucuria?

Îşi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viaţa mea? Ce vreau să las în urmă?

Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală”.

Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă.
Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.

Sub aceeaşi stea
 este un amestec de melancolie, duioşie, înţelepciune şi umor.
The New York Times

International Bestseller
#1 TIME Magazine Fiction Book – 2012
Entertainment Weekly Best Fiction Book – 2012
#1 New York Times Bestseller
#1 Wall Street Journal Bestseller
USA Today Bestseller
The Huffington Post Best Books – 2012
Publishers Weekly Best Book
School Library Journal Best Book

Povestea de iubire dintre Hazel şi Augustus este cu atât mai reală, cu cât este condamnată încă de la început. Curajul şi seninătatea de care dau dovadă sunt o lecţie de viaţă dintre cele mai impresionante.
Entertainment Weekly

Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii. — Augustus Waters

John Green s-a născut la 24 august 1977. Pentru romanul său de debut, Looking for Alaska, a fost recompensat cu Michael L. Printz Award (2006).
Cea mai recentă carte a sa, Sub aceeaşi stea, a ocupat prima poziţie pe lista de bestselleruri a publicaţiei The New York Times.
Fiind unul dintre cei mai activi scriitori pe platforme virtuale, John Green a creat, împreună cu fratele său, Brotherhood 2.0, cel mai popular proiect video online, accesat pe YouTube de peste 30 de milioane de fani Nerdfighter din întreaga lume.

Titlul original: The Fault in Our Stars
Limba originală: engleză
Traducere de: Shauki Al-Gareeb
Anul apariţiei: 2013

Format: 130 x 200 mm,paperback cu supracopertă

Nr. de pagini: 312

ISBN: 978-973-707-743-1

O puteti comanda de aici.

Recenzie:

Am vrut de multa vreme sa citesc ‘Sub aceeasi stea’. Am avut de multe ori ocazia sa o cumpar, dar dintr-un motiv pe care nu il stiu, am ezitat sa o cumpar. Dar acum ca am primit-o de la o prietena, am inceput sa o citesc imediat ce am avut-o in maini. Am lasat tot ce citeam-noroc ca terminasem ambele carti pe care le citeam in momentul ala.Nu am citit-o intr-o zi. Nu din cauza ca nu mi-a placut, ci pentru ca nu am vrut. Am vrut sa o savurez, sa ma bucur de fiecare cuvant si sa nu ma grabesc. Nu ca deobicei m-as grabi, dar cu ‘Sub aceeasi stea’ chiar am vrut sa o tarai un pic. Vroiam sa ma bucur cat mai mult de carte.

Cartea asta mi-a placut din primul moment. De la inceput, de cand am deschis-o si am citit poezioara aceea stiam ca va fi speciala. Ca ma va impresiona si ca va deveni una dintre cartile mele favorite. Si, intr-adevar, ‘Sub aceeasi stea’ este una dintre cartile mele favorite.

De-a lungul vietii noastre citim diverse carti. Unele dintre ele atat de complexe incat ne e greu sa le intelegem. Unele atat de usoare incat le citim intr-o zi. Unele bune. Altele mai putin bune. Apoi sunt carti ca si ‘Sub aceeasi stea’. Carti care sunt atat greu de inteles, cat si usoare. Carti care te fac sa zambesti si sa razi, dar care iti dau o stare de tristete continua. De fapt, eu greu sa incadrezi ‘Sub aceeasi stea’ intr-o singura categorie. Pentru ca e atat de complexa incat daca o incadrezi in genul romance, te simti ca si cum ai fi nedreptatit celelalte genuri.

Sunt atat de multe lucruri de spus despre ‘Sub aceeasi stea’ incat nu stiu cu ce sa incep. E o carte care te consuma si pe care nu o poti citi in timp ce mergi cu autobuzul sau faci o alta activitate, pentru ca iti cere toata atentia. E o carte puternica, o carte care te uimeste si care iti ocupa tot timpul si tot creierul si toata inima.

Nu m-a facut sa plang. Desi ma asteptam sa plang pentru ca toti cei care au scris o recenzie la ea au zis ca au plans, eu nu am putut sa o fac. In parte pentru ca eu nu plang. Singura carte la care am plans a fost ‘Mare Tranquillitatis’. Restul doar m-au facut trista. Apoi, pentru ca eram un pic cam… cum sa zic? Imi era mintea amortita din cauza a cat e buna era cartea? Nu. Eram uimita. Blown away, asa cum spun americanii. Da, am fost trista pe tot parcursul cartii. Nu ai cum sa nu fii trist/a la o asa carte. Si nu e o tristete de-aia care trece imediat ce ai lasat cartea din mana. E o tristete care te apasa si care ramane, chiar si dupa ce ai terminat cartea.

Nu cred ca ‘Sub aceeasi stea’ e neaparat o carte trista. Cred ca e foarte realista. E o carte realista scrisa cu un realism tulburator. Si cred ca din cauza acestui realism si pentru ca iti dai seama ca lucruri ca astea se intampla in fiecare zi cartea asta te intristeaza. Nu zic ca povestea in sine nu e trista. Doar ca e si foarte realista. E o combinatie care poate afecta multa lume.

Povestea e frumoasa, frumoasa, frumoasa. M-am indragostit instantaneu de poveste, de Augustus, de Hazel si de frumusetea acestei povesti. E o poveste atat de geniala incat nu cred ca cineva o va putea egala  vreodata. Hm, nici macar nu stiu cum sa o descriu exact. E una dintre povestile alea care de face sa razi, de intristeaza si te uimeste. Asa cum am zis, e frumoasa, frumoasa, frumoasa.  Si e trista, si realista, si frumoasa. Tot ce se petrece intre Augustus si Hazel e de o frumusete si de o puritate rara.Povestea lor e unica.

Sunt atat de multe scene frumoase incat e greu sa le enumar pe toate. La fel de multe sunt si citatele frumoase, pe care am sa vi le arat intr-o postare speciala, mai tarziu. Si totul la cartea asta e frumos si unic si diferit si special. De la declaratiile de dragoste, pana la cele cateva injuraturi. Sincera sa fiu, nu cred ca cineva e in masura sa descrie povestea asta. Cartea trebuie citita si experimentata de fiecare. Doar atunci veti intelege cat de geniala e.

Cartea asta e plina de adevararui. Desi unii ar putea spune ca e prea multa filozofie in ea, eu cred ca e mult adevar. Tot ce a vrut sa transmita John Green si toate gandurile lui insirate in cartea asta sunt adevarate. Nu cred ca John Green a scris doar o poveste- cred ca prin ‘Sub aceeasi stea’ a vrut sa transmita un mesaj.  Cred ca sunt gandurile si crezurile lui adunate intr-o carte.Gandurile lui care sunt stele si pe care a reusit sa le adune intr-o constelatie.

Ca veni vorba de Green… sa fiu al naibii daca nu e cel mai bun autor din lume!Scrisul lui are ceva nebunesc dar totusi ceva atat de linistitor. E amuzant, e elegant, e nebunesc, e lin, e frumos, e tot ce ar trebui sa fie un stil de scriere. E tot ce-mi place mie si totusi mult mai mult.Mie nu-mi plac metaforele, dar in cartea asta le-am adorat. John a folosit niste metafore atat de frumoase si de reusite si de-asta Sub aceeasi stea e o carte atat de buna si de-asta e cartea mea favorita si de-asta am sa o ador. Si mai cred ca tipul asta, John Green, e un geniu in adevaratul sens al cuvantului. E atat de destept incat uneori e greu sa intelegi la ce se refera cu adevarat.

Nu cred ca am inteles ‘Sub aceeasi stea’ pe deplin. Si nu cred ca o voi intelege vreodata, pentru ca John Green si cartea lui sunt doua chestii mult prea marete pentru a fi intelese de toata lumea. Dar voi reciti cartea, probabil ca in fiecare an, pana cand am sa consider ca am inteles-o. Probabil voi face o traditie sa o citesc in fiecare an.

Personajele? Geniale. Geniale. Hazel e desteapta. E puternica, e matura si copilaroasa si e frumoasa si e inteleapta. Augustus e genial, e destept si ganditor si scrie frumos si e grijuliu si adorabil si perfect. Si se potrivesc atat de bine! Si toate personajele sunt conturate atat de bine incat ai impresia ca sunt persone reale.

Fratilor, luati si cititi cartea asta. Se ascund atat de multe lucruri intre paginile ei, atat de multe ‘stele’ si ‘constelatii’ incat nu cred ca nu aveti cum sa nu o adorati. ‘Sub aceeasi stea’ nu e doar o carte. E o lume intreaga. O constelatie.

Nu am cum sa dau numai 5 stele cartii asteia. Pentru ca e favorita mea si pentru ca e perfecta si pentru ca e ‘Sub aceeasi stea’. Cititi-o, cititi-o, cititi-o!

1382387_670400016336350_116503800_n

4 thoughts on “Recenzie: “Sub aceeasi stea” de John Green

Leave a Reply

