Despre carti & cititori :)


Astazi vreau sa discutam putin despre ceva despre care vreau sa vorbim de mult timp. Si astazi cred ca e vremea potrivita. 🙂

Noi toti impartim aceeasi pasiune: lectura. Ne place sa citim si daca am putea, ne-am atasa cate o carte de mana in fiecare zi. Dar, toti suntem diferiti. Si toti citim in feluri diferite, in locuri diferite si in situatii diferite. Astazi vreau sa vorbim tocmai despre aceste lucruri. Despre unde cititi voi, despre cum si despre situatiile in care cititi. 🙂

Eu citesc oriunde pot. De fiecare data cand ma plctisesc pun mana pe carte sau pe Kindle. Chiar daca sunt in autobuz sau in pat. Nu prea ma intereseaza unde ma aflu, atat timp cat vreau sa citesc. Binenteles, am cateva locuri preferate de citit.

1. In pat. Imi place la nebunie sa stau invelita in patura sau in plapuma si sa citesc pana ma ia somnul. Seara, in schimb, e alta poveste. Cateodata ma enerveaza sa citesc in pat pentru ca ma ia somnul repede. Ziua, in schimb, nu am nicio problema.

2. La baie. Nu radeti!!:)) Dar e atat de liniste si nu te deranjeaza nimeni si poti sa razi si sa plangi cat vrei. Si nu te latra cainele, si nici nu iti auzi vecinii trantind usile, si nici nu auzi reclamele enervante de la televizoare. E liniste, liniste, liniste. 😀

3. Pe plaja. Vara asta care tocmai a trecut am citit in fiecare zi pe plaja si a fost foarte placut. Desi, daca nu ai sezlong e un pic incomod, e foarteu f placut sa auzi marea si valurile si avioanele si sa citesti povesti de dragoste sau fantasy sau orice. E si relaxant, si prinzi si un bronz dragut. 😀

Dar, sunt si locuri care imi displac:

1. La scoala. Urasc sa citesc la scoala si evit cat posibil. Pentru ca vin toti incultii si se uita la tine ca la extraterestrii si iti iau cartea din mana si, chiar daca nu inteleg ce scrie pe ea, se zgaiesc la ea ore intregi si nu te lasa sa citesti. Plus ca e galagie.

2. In autobuz. Da toata lumea peste tine, se zgaltaie autobuzul ala si cand mai ai si o vioara trebuie sa iti balansezi pe picioare si vioara si sa tii si saraca carte. Plus ca nu ma pot concerta pe deplin pentru ca, desi se anunta statiile, am si muzica si mi-e frica sa nu pierd statiile. Iar de multe ori mi se intampla sa ametesc, chiar daca nu am rau de masina.

Acum… cum imi place sa citesc? eBook sau print? Hm… ambele au farmecul lor. eBook-ul e usor de citit. E mai usor sa tii un Kindle in mana, e mai ieftin si poti avea 1.000 de carti fara sa-l auzi pe frate-tau cum se plange ca nu are loc sa isi puna imensitatea de laptop.  Si, cateodata citesc mai repede un eBook decat un print. Nu stiu daca are vreo importanta, dar asa mi s-a intamplat. 🙂

Print… uitati, mi se intampla sa vreau sa citesc o carte doar in print. Sa o tin in mana, sa o miros, sa o rasfoiesc, sa vad citatele pe care le-am vazut pe internet pe hartie…Asa mi s-a intamplat recent, cu ‘The Perks of Being a Wallflower’. Desi o aveam si in eBook, nu concepeam sa o citesc pe Kindle.Trebuia sa o am in mana, sa vad citatul cu ‘And in that moment, I swear, we were infinite’ pe pagina. E foate ciudat, dar asa am simtit. 🙂

Deci… aleg si eBook, dar si print.

Acum in ce situatie imi place sa citesc… deobicei cand sut singura. Pentru ca nu ma intrerupe nimeni, nu  vrea nimeni sa comenteze despre ce a facut ala la Vocea, despre ce cutremur a fost sau va fi. Sunt doar eu si cartea.

Nu imi place cand cineva e cu mine in camera cand citesc. Nu. De fapt nu imi place sa fiu intrerupta. Pentru ca atunci cand citesc, incerc sa intru in atmosfera cartii si sa ma las invaluita intru totul de ea. Si cand cineva ma intrerupe si tot vorbeste, se duce naibii toata atmosfera.Asa ca prefer sa fiu singura.

Si in public imi place sa citesc. De exemplu, in Salonic exista o piata enorma (care nu e piata de fapt), care se numeste Platia Aristotelus. E o piata aglomerata, plaina de magazinele, de bisnitari si de oameni. E mereu in miscare, e galagioasa si frumoasa. E orientata sprea mare, e plina de librarii, de oameni care canta si e frumoasa, frumoasa, frumoasa. Ei bine, oricat de aglomerata ar fi… imi place sa citesc acolo. Pentru ca la un momentdat sunt numai eu si cartea, si se face liniste si e aglomerat si totusi pustiu. E liniste si galacie. Si iarna e frig si imi bate soarele in ochi, si e un contrast uimitor. Toata lumea alearga in jurul meu si eu sunt linistita si tot ce conteaza e lumea din carte. Si eu sunt intr-o bula si timpul sa opreste in jurul meu.

Cand imi place sa citesc? Asa cum am zis, oricand. Dar cred ca mai mult imi place sa citesc noaptea. Pentru ca e liniste si toata lumea doarme, iar eu sunt singura si imi tauie urechile de la linistea care devine apasatoare la un momentdat.

Nu stiu daca conteaza sau nu cand sau cum sau cu ce sau in ce situtie. Conteaza mult mai mult ce citesti. O carte buna se poate citi oriunde. 🙂

Voi cum cititi? Si ce parere aveti, conteaza unde citim atat timp cat cartea e buna? Sunt foarte curioasa sa aud opiniile voastre. 🙂

3 thoughts on “Despre carti & cititori :)

  1. Eu personal sunt cam la fel ca tine. Prefer sa citesc in liniste si pace, fara intreruperi, fara muzica de la vecini, fara zgomote de afara, dar e cam imposibil. Citesc si pe la scoala, dar pe telefon, pentru ca altfel nu ai pace, se holbeaza toata lumea. Cu telefonul e usor, pentru ca mai citesc cate o pagina pe oriunde apuc: la coada la magazin, daca astept pe cineva, pe banca in parc. Am observat ca nu mi-e greu sa citesc in locuri aglomerate daca nu ma stie nimeni. E enervant cand sunt inconjurata de cunoscuti, pentru ca vor sa vada ce citesc, sa le spun despre ce e vorba, sa se lamenteze ca lor nu le place sa citeasca, sa imi spuna ce “naspa” sunt pentru ca-mi place sa citesc etc.

    Cat despre print vs. ebook, both. Ebookurile sunt perfecte pentru ca pot sa le citesc si pe intuneric, dar exista acele carti pe care nu iti vine sa le citesti decat in print. Pentru mine a fost Anna and the French Kiss. A stat ebook pe tableta aproape un an si n-am vrut sa ma ating de ea. Hai ca am scris cat postul tau:”>

    Like

Leave a Reply

