Despre oameni si dreptul lor la propriile opinii :)


In seara asta frumoasa de Sambata vreau sa vorbim despre un lucru despre care vreau sa vorbim de mult: dreptul la propria opinie.

Inca de mica mi s-a intamplat ca lumea sa rada de mine din cauza ca imi spun mereu opiniile. Nu de multe ori lumea s-a uitat ciudat la mine pentru ca spun ce imi trece prin cap fara sa ma gandesc la dulcegarii sau alte chestii de-astea. Pentru ca, asa sunt eu. Zic chestii care nu au logica, sunt ironica, zic ce imi trece prin minte si nu ma pot abtine din a-mi spune mereu opiniile.

In fiecare zi vad pe Facebook sau pe bloguri discutii in contratictoriu, oameni revoltati de parerile celorlalti. Vad oameni care se cearta, oameni care se contrazic. Si stau si ma intreb… de ce?

De ce eu, daca am o parere diferita de a celorlalti, sunt privita ciudat? De ce eu, daca nu vreau sa ma duc la plimbare pentru ca am o carte buna de citit, sunt luata peste picior?

Inca de mica, ai mei m-au invatat sa imi spun parerea, sa fac ce imi place si sa fiu diferita. Stiu ca cel mai bine e sa faci ce simti tu ca e bine sa faci, nu ce fac ceilalti. Dar, cateodata asta mi-a adus priviri sau vorbe jignitoare.

Oameni buni, cand veti intelege ca fiecare om are dreptul la propria opinie?! Fiecare om are opinii personale si gusturi personale. Si gusturile nu se discuta!

Asa ca daca mie mi-a placut o carte care este batjocorita de toti, nu e nevoie sa ma contraziceti (atentie, nu vorbesc despre voi! ) pana la exasperare. Nu e nevoie sa ma jigniti. Trebuie sa imi respectati opinia. Nu zic sa spuneti ca mine, ci sa ma respectati.

In fiecare zi ne intrebam ce se intampla cu lumea asta. De ce lumea e trista, de ce ne intalnim cu atatia idioti in fiecare zi si de ce gasim atat de putini oameni diferiti. Stiti de ce? Pentru ca nu stim sa ne sustinem opiniile. Nu stim sa ne luptam pentru ce place. Ne lasam dusi de turma. Ne e frica sa ne ridicam si ne lasam batjocoriti. De ce sunt atat de multi copiii despresivi care se taie? Pentru ca se lasa batjocoriti. Nu stiu sa stea drepti, sa lupte pentru ei si pentru crezurile lor. Ne lasam repede si, daca vedem ca nu suntem apreciati, spunem si facem lucruri care sunt la moda. Cautam sa fim acceptati, dar uitam sa fim noi insine.

Da, sunt de acord cu discutiile si cu lumea care are o parere diferita de a mea. Nu sunt de acord cu oamenii care se contrazic, care se cearta si care batjocoresc oamenii care nu zic sau fac ca ei. Respectatii pe ceilalti, oricat de mult dezaprobati ce zic sau fac. Incercati sa le dati un sfat, dar nu incercati sa le schimbati parerile. E imposibil. Si, cel mai important, nu va lasati. Spuneti-va mereu opiniile dar, in acelasi timp, respectati-i si pe ceilalti!!

M-am saturat pana peste cap de certurile astea de pe Facebook intre oameni cu opinii diferite. De fiecare data cand cineva incearca sa se contrazica cu mine, ma intreb… cand naiba veti invata ca fiecare om e diferit de altcineva. Felul in care aratam, vorbim, ne imbracam si ne comportam e diferit de la om la om. La fel se intampla si cu opiniile si cu gusturile.

Iar voi, cei cu pareri diferite? Voi, cei diferiti? Nu va lasati. Sustineti-va opiniile, luptati pentru voi si radeti-le in nas celor care incearca sa va schimbe.  Fiti diferiti. Fiti voi. Pentru ca altfel, lumea asta nu se va schimba niciodata.

SteveJobsOpinionsQuote

P.S.: In acest post nu generalizez si nici nu vorbesc despre cineva sau cu cineva in special.

Leave a Reply

