Interviu cu F.M. Cercel, autoarea cartii ‘Crucea’!


Ziua buna! Astazi am un interviu foarte frumos pentru voi, cu o autoarea romanca. Numele ei este F.M. Cercel si este autoarea cartii ‘Crucea’, primul volum din seria ‘Ireal’. De curand am intrat in contact cu ea si am realizat un interviu care mie personal imi place foarte mult. Abia astept sa citesc cartea si sper ca si voi sa o faceti. Dar mai intai, haideti sa citim despre ce e vorbaa in ‘Crucea’:

crucea - cercel

CRUCEA este primul volum din seria intitulata IREAL si are ca personaj central o tanara,aparent obisnuita,alcarei destin se intersecteaza cu fiinte fantastice,ireale.Integrarea tinerei in aceasta lume este plina de evenimente incarcate de suspans si de romantism.

Romanul este o poarta catre un univers fantastic,in care oamenii nu sunt simpli oameni,ci au o experienta de viata dobandita in secole de existenta,abilitati care te incanta si te infioara deopotriva.

Suna bine, asa-i? Haideti sa trecem la  interviu:

1.Buna,Marina!Multumesc pentru ca ai acceptat acest interviu!Ti-ar placea sa ne spui ceva despre tine?

Buna, Bianca! Eu iti multumesc. Este o placere si o onoare pentru mine sa pot participa la acest interviu.

M-am nascut in Ploiesti, Romania si o buna parte din viata am petrecut-o pe acele meleaguri. Sunt casatorita de 11 ani cu un barbat minunat ce are un fin simt al umorului si avem un baietel de opt ani, extreme de vorbaret, care ne ocupa marea majoritate a timpului liber. In prezent locuiesc impreuna cu familia in Elvetia. Nu a fost ceva planificat insa viata te poarta pe carari pe care nu le gandesti  mereu in prealabil. O pot numi o oportunitate, insa dorul de casa ma face de foarte multe ori sa oftez.

 Iubesc natura si calatoriile. Imi place sa citesc , sa ascult muzica si am o adevarata slabiciune pentru catei. 🙂

2.Spune-ne ceva despre cartea ta,te rog.

CRUCEA este primul roman din seria IREAL. Simplu spus,  este o carte de dragoste cu vampiri si nu numai.

Personajul central este o tanara, aparent obisnuita, al carei destin se intersecteaza cu fiinte fantastice, ireale. Integrarea tinerei in aceasta lume este plina de evenimente incarcate de suspans,dar si de romantism. Fictiunea se impleteste cu magia peisajelor romanesti, legende  despre acestea si nume din istoria nationala.

Cartea este o poarta catre un univers ireal in care oamenii nu sunt simpli oameni , ci au experienta de viata dobandita in secole de existenta , abilitati care te incanta si te infioara deopotriva,iar mortii depasesc perimetrul cimitirelor,putand avea ghinionul sa-i  intalnesti in oricare alt loc.

3.Cum ti-a venit indeea din”Crucea”?

Ideea  si-a facut loc in mintea mea cu foarte mult timp in urma. Cred ca aveam  15,poate 16 ani.  Am inceput atunci sa scriu, dar varsta frageda si lipsa experientei m-au  tinut  mult timp pe loc. Fragmente scrise atunci inca le am pe o veche agenda si le citesc acum cu nostalgie.

Impulsul  de a tipari aceasta carte mi-a fost dat totusi de seria Twilight cand citind-o, am fost socata sa descopar ca subiectul vampiri  este atat de apreciat si cautat.

4.Ai vreun personaj favorit din ”Crucea”?Daca da,care este?

Este o intrebare destul de grea pentru mine, deoarece toate personajele imi sunt dragi. Fiecare personaj are ceva din oamenii pe care i-am indragit de-a lungul  vietii. Erica (personajul principal) este probabil singura pe care nu o pot asocia cu cineva real dar, daca as avea si o fiica, mi-as  dori sa fie ca ea. Sara (prietena Ericai) este imaginea perfecta a unei bune prietene din acea vreme , pe nume Roxana, foarte talentata la pian si cu o voce minunata. Fratele meu m-a inspirit in crearea personajului Lucas, iar Max( iubitul actual al Ericai) este copia, aproape fidela a unui bun prieten din copilarie.

5.”Cartea” va avea o continuare?Daca da,spune-ne ceva despre ea.

Cartea va avea cu siguranta o continuare pe care sper sa o pot publica vara urmatoare,cel tarziu.

SURPRIZA! Este tot ce pot sa va spun despre aceasta continuare. Mai  adaug ca urmeaza rasturnari de situatii care m-au surprins chiar si pe mine. 🙂

6.Care este cartea ta favorita?

Orice carte de Alexandre Dumas.

7.De ce?

Iubesc acea perioada ilustrata in cartile lui Dumas si mereu mi-au placut povestile cu capa si spada.

8.Ce gen de carti preferi?

Romantice cu happy-end.

Stiu, este un cliseu,  dar firea mea optimista isi spune cuvantul.

9.Care este filmul tau favorit?

Aici probabil, o sa fii surprinsa de raspunsul meu. Braveheart(1995) este filmul meu favorit. M-a fascinat acea tarie de caracter a personajului principal, acea dorinta de a isi pastra intacte principiile si valorile morale, chiar daca aceste lucruri l-au costat viata. Pentru mine acest film nu a avut un sfarsit tragic deoarece lupta lui William Wallace a continuat iar moartea lui nu a fost in zadar.

10.Ai vrut vreodata sa fii o fiinta supranaturala?

Nu chiar. Mi-ar fi placut insa ,daca ar fi existat, sa cunosc una. 🙂

11.Cand si cum ai hotarat sa fii autor?

 Sincer, nu a fost o decizie  luata intr-un anumit moment. Cred ca totul a inceput inca de cand eram copil si i-am scris o scrisoare lui Mos Gerila (pe atunci asa il numeam). In mintea mea, am considerat ca nu este suficient doar sa scriu ceea ce imi doresc de Craciun, ci sa si argumentez de ce imi doresc acele cadouri. Parintii mei au fost foarte incantati si din acel moment m-au impulsionat sa pun pe hartie orice imi vine in minte, chiar daca nu erau mereu citite de ei.  In prezent inca imi mentin acest obicei de a scrie tot ce imi trece prin cap. 🙂

12. Care a fost visul tau ca si copil? Ce ti-ai dorit sa devii?

Uf! Da… Am trecut prin mai multe faze, ca orice copil cred. Perioada  care ma amuza acum cel mai mult este aceea in care imi doream sa fiu scafandru si sa cunosc tot ce se afla pe fundul marii.

Ai vreun mesaj pentru cititorii blogului meu?

Va multumesc pentru timpul si interesul acordat si sper ca aceasta carte sa fie pe placul vostru. Pentru cei nerabdatori pot spune ca au posibilitatea de a citi integral cartea pe pagina de facebook  Suflet Ratiune si Respect, fara niciun cost.

Multumesc, Bianca!

Foarte interesant interviul, nu? Mie personal imi place foarte mult! Voi ce parere aveti?

Multumesc, Marina, pentru interviu! Voi citi ‘Crucea’ cat de curand! 🙂

One thought on “Interviu cu F.M. Cercel, autoarea cartii ‘Crucea’!

Leave a Reply

