Pro sau contra…? (34)


Surpriza! Am revenit cu una dintre rubricile voastre favorite, ‘Pro sau contra’. Nu am mai postat de mult in cadrul ei, dar mi-am dat seama ca puteam sa o fac de multe ori in ultimele 2 luni, pentru ca am avut multe posturi in care mi-am spus opinia despre anumite lucruri.

Asaaaaaa, deci. Sper ca sunteti incantati de revenirea asta.

Initial, planuisem sa numesc aceasta rubrica ‘ Easy 2… ce urmeaza?’. Pentru ca astazi despre asta am de gand sa vorbesc. Despre continuarile scrise dupa milioane de ani. As putea sa va dau nenumarate astfel de exemple, in care autorii au scris continuari dupa mii de ani de la publicarea primei carti. Numai ca nu imi vin in minte.

‘Breakable’ de Tammara Webber nu este un sequel, ci un prequel. Dar ideea e aceeasi. Cartea nu a fost planuita de la inceput. ‘Easy’, daca imi amintesc corect,  a fost gandita ca si un stand-alone. Deci, intreb din nou. Care e ideea?

Dragi autori, de ce faceti asta? De ce planuiti o carte ca si un stand-alone sau o serie cu un anumit numar de carti, apoi cand vedeti ca are succes, mai scrieti si alte carti? Serii interminabile, continuarii care strica seria s.a.m.d. Cand ma gandesc la toata treaba asta, un singur cuvant imi sare in cap : “Bani!

Nu sunt de acord cu continuarile astea. Pentru ca deobicei, daca autorul nu continua o anumita carte dupa ani, continuarea e fortata, trasa de par si isi pierde farmecul. Si eu, in calitate de cititor, ma simt cumva folosit. Mi se pare ca, dupa ce a vazut ca a castigat atatia bani cu prima cartea/prima parte in serie, autorul mai vrea bani. Deci, sub pretextul ca ‘fanii cer’, scrie inca o carte si castiga alti bani.

Am vazut multe cazuri de-astea. Prima carte e buna, continuarea, scrisa dupa 5 ani, nu e la fel de buna ca si prima. Nu prinde la fel, pare trasa de par si personajele sunt enervante si povestea si-a pierdut farmecul. Serii intregi stricate de o continuare scrisa pentru bani. Exemple? ‘The Edge of Always’, volumele 5&6 s.a.m.d. din The Vampire Diaries, si multe altele care nu imi vin in minte acum.

Daca o carte e gandita de la inceput sa fie stand-alona, trebuie lasata asa. Pentru ca  eventuala continuare va fi evident trasa de par.

Nu zic ca nu exista si exceptii. Nu zic ca pentru unele continuari nu am fost entuziasmata. Dar tot nu mi se pare normal. Si v-am spus mai sus de ce. Deci, zic nu la continuarile scrise dupa ani. Asta nu inseamna ca nu voi incerca sa le citesc, dar dupa ultimele experiente cu astfel de carti, mi-e cam frica de ele, sincera sa fiu.

Voi ce parere aveti despre continuarile astea? 🙂

Leave a Reply

