De ce iubesc Grecia


Stiu ca de cand m-am mutat in Grecia, acum doi ani si 2 luni, m-ati tot auzit spunand cat de mult iubesc Grecia. Dar, mi-am dat seama ca nu v-am zis niciodata de ce. Ei bine, astazi m-am hotarat sa va explic.

Iubesc Grecia pentru ca e frumoasa. E frumoasa si ca tara, si ca populatie.  Sunt cladiri inalte, frumos cladite, cu balcoane mici si dese, care iti dau impresia ca o intreaga tara locuiest intr-un bloc.

Salonicul, orasul in care stau eu, este unul dintre cele mai frumoase orase din Europa. Cladiri inalte, cu aer de vechi, construite intr-un stil specific grecesc. Cladiri pe care le-am adorat de cand le-am vazut. Te impresioneaza, te fac sa iti doresti sa locuiesti intr-unul si care te fac sa adori Grecia din start.

images (2)

De asemenea, Salonicul e un oras vechi, incarcat de istorie. Cand am pasit pentru prima data in Salonic, am fost impresionata de toate monumentele extrem de bine pastrate, ingrijite si fara mazgalituri pe ele. Chiar daca nu esti un pasionat de istorie, Salonic te vrajeste prin vechimea si prin magia istoriei. La tot pasul vezi cladiri care si-au pus amprenta in formarea acestui oras. E ceva ce nu poti descrie. Trebuie sa vezi si sa traiesti.

images (3)

Legenda spune ca, daca te saruti cu persoana iubita sub Arcul lui Galeriu, veti avea o viata frumoasa impreuna. Nu stiu cat de adevarata e chestia asta, dar eu personal iubesc acest Arc.

weisser-turm-thessaloniki

Turnul Alb e atractia principala a Salonicului. O cladire impresonanta, cu multa istorie si o culoare nu tocmai alba. 😀 De-a lungul anilor, milioane de Greci si straini au vizitat acest Turn, atat de vestit in lume. Inconjurat de faleza, aproape de mare, langa o multime de magazine si mereu aglomerat, Turnul Alb m-a cucerit de prima data. Iubesc sa ma plimb pe acolo, sa vad agitatia si totusi linistea, sa aud si sa privesc marea si sa vad cum toata lumea se plimba pe acolo sau pur si simplu stau pe iarba si se uita la mare. E o atmosfera extrem de frumoasa, pe care nu o poti gasi pe oriunde.

Faleza, de asemenea (pe care v-am aratat-o mai sus) , este o atractie a Salonicului. E o faleza lunga, aglomerata, ‘zgomotoasa’. Pe o parte e pur si simplu faleza, apoi dupa ce treci strada, e plin de cafenele tot timpul aglomerate. Starbucks, librarii, cafenele, galagie, mare, negrotei care incearca sa iti bage bratarile lor pe gat, magazine de firma, aglomeratie… cam asta inseamna faleza Salonicului.

Εικόνα2-πλατεια-Αριστοτέλους

Salonicul (sau Θεσσαλονίκη in greaca) este un oras plin de piete si magazine. Principala piata, Piata Aristotel (Πλατεία Αριστοτέλους in greaca) e tot timpul aglomerata, galagioasa. E mereu vie, in miscare, mereu aglomerata. Te face sa te simti mic si totusi te simti ca si cum lumea ar fi a ta. Te uiti in jurul tau si realizezi ca toata lumea ar o poveste si nimanui nu-i pasa ca nu-ti sta parul bine, ca ai un cos pe frunte sau ca esti cea mai frumoasa creaatura de pe pamant. Toata lumea e frumoasa, toata lumea e vesela. Si mergi si te invaluie galagia si aglomeratia si devii parte din ea. Si e un sentiment magic, de care devii dependent, la un momentdat. Piata asta e plina de magazine atat de firma cat si magazine pentru oameni care nu isi permit sa dea 1000 de euro pe o pereche de papuci.  E plina de librarii, si de cafenele, si toata lumea cumpara, si e cu sacose in mana.

descărcare (1)

Salonicul e, de asemenea, in oras universitar. Studenti cu vise, indragostiti de viata, indragostiti de cineva, cu cafele in mana, cu cartile in brate, tinandu-se de mana cu persoana iubita. Vineri si Sambata ma transform si eu intr-un student de-asta. In afara de partea cu cafeau si cu tinutul de mana. 😀

Asta e Saloncul. Un oras cu viata, diferit, magic, care te face sa traiesti.

Laiki-agora

O traditie a Greciei sunt pietele saptamanale. Sau targurile. In fiecare zi se organizeaza, in diferite cartiere din Salonic, cate un targ. Targ unde se gasesc fructe, legume, haine, incaltaminte, lucruri pentru casa, perdele si orice altceva vrei tu. Binenteles, la preturi foarte mici.

images (4)

Ce inseamna λαϊκή αγορά (targ in greaca)? Inseamna, in primul rand, umanitate. Inseamna veselie, mancare proaspata, produse naturale, preturi mici. Vanzatori veseli, ce tipa tot timpul despre preturile mici, care se iau peste picior unul pe altul si care stiu sa vanda. Te atrag cu fructe si legume care de care mai frumoase, cu oferte pe care nu le poti refuza, cu vorbe charmante si cu amuzament. Cand vad o fata frumoasa ii dau, de multe ori, fructe gratis pe langa ce a cumparat. Stiu sa se tocmeasca si sa isi vinda produsele.

Piata e aglomerata, plina de carucioare, de batranei care de-abia se misca, tineri care rad la orice gluma proasta, vanzatori care tipa. E aglomeratie, harmalaie, dar totusi toata lumea se intelege cu toata lumea.

IMG_76211

Iubesc Grecia pentru ca e vesela. Grecii stiu, mai presus de toate, sa isi traiasca viata. Se distreaza, beau cafele, rad, danseaza, canta, isi iubesc tara si sunt patrioti. Au si motive sa fie patrioti. Isi pastreaza traditiile cu sfintenie, isi cresc copiii intr-un stil patriot, ii invata sa isi iubeasca tara si pe cetatenii acestei ari. Stiu sa munceasca, dar stiu sa se distreze. Sunt politicosi cu altii, se respecta pe ei insusi, sunt mandrii si iubesc strainii care nu le fac rau. Incearca sa ii ajute cat mai mult, le arata tara si le vorbesc frumos. Bine, sunt si dezorganizati, galagiosi, dar sunt mereu civilizati. Cumpara numai produse grecesti si isi incurajeaza semenii sa faca la fel. Sunt pasionali, vorbesc cu patos si gesticuleaza mult. Toata lumea vrea sa traiasca.

Mancarea e un alt motiv din cauza caruia iubesc Grecia. E delicioasa si eu, cum iubesc mancarea, nu am cum sa ignor asta. Iubesc gyros (γύρο), desi nu il mananc prea des pentru ca se depune. :))

images (5)

Ca sa nu uitam de tzatziki (τζατζίκι), acea smantana cu castraveti extrem de delicioasa.

701899109_3d550f3bd9_o

Ca sa nu mai spunem de mandarine, sau portocale, sau toate fructele care cresc aici si sunt atat de delicioase!

Grecia e o tara sigura. Nu mi-e frica sa merg singura pe strada. De la 13 ani merg singura. In Romania nu am mers singura niciodata pentru ca imi era frica. Dar aici roieste politia peste tot, nimeni nu se leaga de tine si toata lumea iti sare in ajutor in caz de nevoie.

Iubesc Grecia pentru ca imi ofera posibilitati si oportunitati. Iubesc Grecia pentru ca nu trebuie sa ma chinui, pentru ca nu imi mai este frica ca la un momentdat nu am sa mai am cum sa studiez. Iubesc Grecia pentru ca pot sa studiez la cel mai bun conservator din oras, daca nu si din tara. Iubesc Grecia pentru ca mi s-a oferit bursa, pentru ca studiez la Makedoniko Odeio (Μακεδονικό Ωδείο), pentru ca iubesc orele de Vineri de la conservator, pentru ca am un profesor bun si pentru ca sunt apreciata. Am cunoscut persoane care m-au ajutat, care ma ajuta si imi dau sfaturi, care mi-au recunoscut adevarata valoare. Nu sunt batjocorita, nu rade nimeni de mine, sunt apreciata. Lumea imi zambeste, ma ajuta si sunt politicosi. Tipa de la pizzerie, aia blonda, imi face reducere la ceai, imi zambeste si stie ca sunt clienta ei fidela.

Iubesc Grecia pentru ca am prieteni, pentru ca aici cresc si aici ma dezvolt ca si persoana. Aici imi formez personalitatea, aici invat lucruri, aici e viata mea. Am lasat in urma Romania, amintirile dureroase si rautatea de-acolo. Iubesc tara asta pentru ca ma distrez, traiesc si fac ce-mi place. Am posibilitatea de-a fi cu ai mei, de a avea prieteni adevarati, de a studia, de a nu fi judecata. Grecia ofera atat de multe posibilitati incat n-ai cum sa nu o iubesti.

Grecia e o tara plina de viata, mereu activa, frumoasa, si plina de posibilitati. Nu cred ca puteam sa imi petrec anii intr-o tara mai buna ca asta. Vizitati Grecia! Merita!

Uf, cat m-am intins! Si inca mai aveam multe de spus… as putea vorbi toata ziua despre Grecia. 🙂

Ελλάδα, σ’αγαπώ!

P.S.: Asa se vede Salonicul de sus, din cetate:

images (1)

19 thoughts on “De ce iubesc Grecia

  1. Si eu am visat sa ajung in Grecia dar nu am avut noro si nici banii necesari! Intotdeauna mi s-a parut cea mai frumoasa tara si din descrierea ta reiese ca am avut dreptate chiar este o tara MINUNATA!

    Like

  2. Chiar, am fost si eu in Salonic acum cativa ani, de doua ori. Mi s-a parut un oras superb, am mai fost si altundeva prin Grecia, dar acolo chiar a fost misto, am vazut si piata aia de care ai zis si am fost si la un targ cu peste. Sunt convinsa ca este foarte frumos in Grecia.

    Dar totusi… nu mi se pare adevarat ce spui de Romania. Nu e o tara sigura deloc si am ajuns sa imi tin de geanta permanent cand sunt in autobuz, dar asta nu inseamna ca sunt numai oameni rai aici, ca nu ai cu cine sa te intelegi si ca nu sunt binevoitori. Nu stiu de ce vezi tu tara asta intr-o lumina atat de rea, dar sincer mie chiar imi place. Si si Romania e frumoasa. Ai fost la munte, sa vezi privelistile alea? Ai fost pe faleza din Constanta – unde, eu una, nu am vazut niciodata vreun gunoi sau ceva de genul – sau in pesterile din munti? Daca da, nu se poate sa nu fi sesizat ce frumos este aici.

    Acum, una e parerea ta si una e parerea mea. Sunt de acord ca ai dreptate, dar nu in totalitate.

    Lasand la o parte fotbalul. =))

    Like

    1. Am vizitat Romania in lung si lat. Am vazut muntii, falezele, marea. Si da, sunt frumoase. Dar nu ma pot bucura de priveliste cand oamenii iti dau in cap, cand fetele sunt violate pe strada, oamenii sunt injunghiati de la caini si cainii de mananca de vii. Eu nu am intalnit oameni buni. NIMENI nu stie prin ce am trecut eu si familia mea in Romania. Nu am sa ma apuc sa va spun tot ce am patit pe acolo, pentru ca va voi schimba la toti parerea despre tara cu munti frumosi, dar cu oameni de care ti-e frica. Ti se pare normal ca la TV vezi numai pitipoance, crime, violuri etc. iar valorile sunt promovate numai az de 1 Decembrie? Eu imi aduc aminte ca in Romania pana si vanzatorii te tratau de sus. Toata lumea vorbea urat, toata lumea barfea, injura, baietii fluierau si strigau fetele cu injuraturi. Nu puteam sa merg cu capul sus pentru ca erau numai mizerii de caini si gume si scuipat. Nu zic ca nu sunt si oameni buni, dar nu i-am intalnit eu. Pardon, am intalnit numai 2. Profesorii mei de vioara. In rest, numai idioti. Nu-mi aduc aminte cu placere de Romania si nu o voi face niciodata.

      Like

  3. Da sunt si lucruri frumoase dar nu sunt toate de laudat ,mizeria ,praful ,vegetatia,somajul chiar si rautatea oamenilor lasa de dorit…sunt de f multi ani in acest oras ,copilul l-am adus in Grecia in clasa intai si a fost batut de nenumarate ori pt simplu fapt ca era roman si nu stia sa vorbesca greceste acum a terminat liceul si doreste sa mearga la facultate in tara ,precum si fetita mea care s-a nascut aici si are 7 ani nu vrea sa ramana aici … dureros dar adevarat dupa 16 ani tot straini ne simtim cu toate ca avem f multi prieteni aici …acasa ramane tara in care te-ai nascut si ai crescut aici vom fi mereu niste copii orfani fara mama si identitate nationala…

    Like

    1. Exact ce a patit copilul dumneavoastra in Grecia, o tara straina (care, pana la urma, are tot dreptul sa se teama de straini, dupa toate relele pe care le-am facut), am patit eu in Romania, tara mea natala. Nu ma consider romanca, si nici fara identitate nationala. Familia mea e aici, viata mea e aici, prietenii imi sunt aici, toata viata mea e aici. Articolul asta nu e neaparat despre cum arata aceste tari, ci despre spirit si despre oameni. 🙂
      Dar va inteleg opinia si v-o respect!

      Like

    1. Grecii isi iubesc tara pentru ca au de ce. Si ar trebui si dumneavoastra sa invatati ceva. Sa nu judecati inainte de a sti. Nu stiti ce am patit in Romania. De ce as iubi o tara care mi-a pus atatea bariere, care m-a despartit de ai mei atata timp, care nu mi-a oferit un viitor? Ramaneti dumneavoastra in Romania si iubiti-o, eu sunt multumita sa iubesc o tara care mi-a oferit mult mai multe decat tara mea materna. Multumesc.

      Like

  4. Fiind mai realist, voi cita pe Rita Fedor:
    “Da sunt si lucruri frumoase dar nu sunt toate de laudat”…
    La capitolul frumusete, nu cumparati Romania cu Grecia nici in gluma. Pana la 84% din teritoriul Greciei este in pericolul de a deveni desert, 8% fiind deja.
    Avand deschidere la Marea Egee care ocupa o mare parte din bazinul estic al Mediteranei, Grecia se poate lauda cu plaje mai multe, cei dreprt cam inguste dar cu apa in general mai curata decat a Marii Neagre.
    Leagan al unor mari civilizatii antice, Marea Egee este presarata cu insule si insulite. Coastele stancoase ale insulelor, cu cateva case mici si albe, au ajuns sa se numere printre cele mai renumite puncte de atractie turistica din lume. Peisajului este imbogatit de calitatile oamenilor care locuiesc si lucreaza aici, prin sinceritatea, ospitalitatea, dar si siguranta de sine care ii caracterizeaza, dand o nota speciala unicitatii zonei.
    Tesalonicul, caci despre el este vorba, e cunoscut in prezent ca Thessaloniki sau Salonic, fiind un oras-port din nord-estul Greciei. Numele Tesalonic, provine din doua cuvinte grecesti care inseamna “tesalieni“ si “victorie“. Ca o paranteza; (se crede ca in 352 i.e.n., regele macedonean Filip al II-lea, tatal lui Alexandru cel Mare, a invins un trib din Tesalia, o regiune din centrul Greciei. In amintirea acelei victorii, el i-a dat uneia dintre fiicele sale numele Tesalonica. Mai tarziu, aceasta s-a casatorit cu Casandru, un succesor al lui Alexandru, fratele ei. In jurul anului 315 i.e.n., Casandru a construit un oras in vestul Peninsulei Calcidice si i-a dat numele sotiei lui. Pe vremea romanilor, orasul era situat pe faimosul drum Via Egnatia. Iesirea la mare si reteaua de drumuri ii confereau Tesalonicului o pozitie strategica. Din acest motiv, oraul era una dintre portile comerciale ale Imperiului Roman fiind ravnit de gotj, slavi, franci, venetieni si otomani. Unii dintre ei, cucerindu-l prin forta si varsare de sange).
    Salonicul de astazi, are istorie, cultura si unele puncte de atractie turistica, mentionate in articolul (evident exagerat). Spun exagerat, pentru ca de exemlu; a te afla in piata Aristotel, inseamna ca esti in vizita, sau venit la cumparaturi, ieftine (alimente si imbracaminte de proasta calitate) sau ceva mai scumpe, pentru care daca nu sunteti cunoscator, riscati sa dati o groaza de bani pe un produs chinezesc usor modificat la care i-a fost schimbata eticheta. (Va spun asta in cunostinta de cauza, ptrc fac de multi ani comert cu articole de imbracaminte). Grecii sunt putin mai civilizati ca romanii, dar fiind locuitor al Salonicului de peste 22 de ani, va sugerez sa aveti grija la buzunare si la portofel, caci pe langa hotii si narcomanii autoctoni, sunt infiltrati si unii straini.
    In piete, (laiki) daca aveti norocul sa luati in mana portocala proaspat vopsita, veti simti un fel de lipici si automat scapati de gandul ca in acea zi ati fi fost pacalit. Daca sunteti o fată tanara si frumoasa la cumparaturi, se poate profita ca si in orice alta piata de pe aceasta planeta primind un fruct in plus, insotit de un zambet si eventual de o propunere.
    Daca ati venit cu masina, inarmati-va cu rabdare, ptrc este extrem de aglomerat si se conduce haotic. Cainii comunitari sunt mai putini comparativ cu cei din Romania, fara a putea spune acelasi lucru despre curatenie, saracie, somaj, coruptie si prostie.
    Grecii sunt mult mai patrioti ca romanii laudandu-se cu ce nu au, si, pe cale de consecinta rasisti nejustificati (exceptand situatia in care sunteti turist si lasati niste bani pe unde mergeti). Vrecii dispera dupa produsele autoctone, care in afara de masline si citrice, toate sunt de proasta calitate. exemplificand; cu cativa ani in urma mi-am intrebat un coleg de munca, dece dispera dupa carnea greceasca… raspunsul a fost halucinant:
    -Noi avem ingrasaminte, medicamente, vitamine si multe altele in stimularea cresterii unui animal, iar voi in saracia care va caracterizeaza, dati de mancare animolelor, iarbă!
    In alta ordine de idei daca doriti sa un sfat, evitati “ghiro” (cel din imaginea articolului). Este un soi de șaormă de calitate mult mai proasta…
    Sute de romani, nu stiu cum, prefera plajele din Katerini.. sincer evitati-le… apa, avand un grad ridicat de infectie.
    Mai sunt multe de spus.. si inchei prin a va spune ca daca, va hotrati sa va mutati in Grecia, obisnuiti-va cu gandul ca puteti fi doctor, inginer, savant, sau muncitor necalificat, sa-i lingusiti sa-i sclavagiti, sau sa-i ignorati (pe greci), caci tot strain printre staini vei fi in realitate… si tu si generatia ce-ti succede! Iar daca relatia voastra e bazata pe incredere si respect reciroc, sarutati-va oriunde (char si in bulgaria pe drum)… legenda spune ca veti avea o viata frumoasa impreuna…

    Like

    1. Nu sa ma mai chinui sa va explic din nou. Nu vorbesc in postul asta nici de vegetatie. Si unde-s cainii comunitari, ca eu nu-i vad? Da, mai sunt, dar nu-s agresivi si nici nu mor copiii din cauza lor.
      Nu voi ramane in Grecia si nici nu voi deveni toate cele spuse de dumneavoastra mai mult. Sunt violonista. Multumesc.

      Like

  5. Eu locuiesc in Atena de 6 ani!Imi place Grecia,imi place mancarea,ador marea,dar Romania e tara mea si fac lobby pentru ea de cate ori am ocazia.Romania e doar nedescoperita.Sunt constienta de toate defectele romanilor,dar mai ales de calitatile lor.O sa cresti si o sa-mi dai dreptate.Si sper sa nu vorbesti de rau Romania si in fata colegilor tai.Sa nu uiti:inima ta bate romaneste!

    Like

    1. Inima mea nu bate romaneste si niciodata nu a facut-o. Urasc Romania, daca nu m-am facut inteleasa inca. Nu o voi iubi nici cand voi creste. Nu cred ca puteti intelege prin ce am trecut si de unde provine ura mea pentru tara respectiva. Cand colegii ma intreaba daca imi place Romania sau Grecia, raspund cu Grecia, i le explic care-i treaba cu Romania. Am intalnit multi colegi si prieteni care mi-au spus ca au fost in Romania in vacanta si nu s-ar mai intoarce acolo.
      Pentru mine, Romania e pur si simplu un loc unde m-am nascut. Atat.

      Like

  6. :)) Toata lumea se invate in jurul adevarului. Orice tara devine frumoasa atunci cand locuitorii (nativii) si-o iubesc. Nu trebuie sa-ti fie usor in tara ta ca sa o iubesti si prin urmare sa faci sacrificii pentru a contribui la infrumusetarea ei. Grecii au vazut mult sange pana la a ajunge geneatia de astazi sa se bucure de tara lor. Noi romanii, generatia de astazi, urmasa a unei generatii oprimate extrem din multe puncte de vedere insa mai ales din punct de vedere al liberei gandiri, suntem rezultatul firesc, si anume, etxrema opusa. Prea gandim. Si mereu cantitata ia locul calitatii. Am prins gustul liberei critici si prea o uzitam. Ne-am transformat in critici unul fata de celalalt, fara fond, fara baza, fara meditare. Nimeni nu se naste rau, dar poate deveni, insa mereu din cauza unor motive, precum sustii tu. Insa ca sa fii inteleasa trebuie sa intelegi. Din pacate romanii de astazi sunt darji doar la vorbe, insa mai tot timpul actioneaza in modul cel mai comod. De aceea ne invartim in cerc. Marile schimbari au nevie de sacrificii pe masura, la care gandind constient, se intelege ca nu au cum sa aiba rezultate imediate, pe care sa apucam sa le si gustam noi insine, ci cei de dupa noi. De aceea ne e cam greu sa ne conformam. De aceea, spre exemplu antibioticele fac ravagii in organism in urma uzului nejustificat, insa pentru ca asigura usurare imediata, i se pare de cele mai multe ori persoanei o stupizenie uzul remediilor… naturale sa zicem, care vor mult timp rabdare si exercitiu al sperantei in acest timp.
    Nu te judec, draga Bianca, insa toata lumea stie ca Grecia e frumoasa, datorita propriilor forte si resurse si nu pentru ca romanii sunt rai. Niciunui copil nu-i face cinste sa-si vorbeasca de rau mama, oricat de multe defecte ar avea ea.
    Si mie mi-e foarte greu in Romania, am 32 ani si inca ma lupt pentru studiile superioare. Si eu sudiez arta, si deci, am invatat sa iubesc Grecia pentru istoria si frumusetile ei, si eu am mereu alternativa Greciei, care mi-a oferit ceva usurari periodice. Ma trezesc insa in fiecare dimineata romanca, placut sau neplacut, si desi primele ganduri ale diminetii sunt uneori in greaca, sunt constiena ca nu am cum sa schimb asta, decat daca vreun urmas de-al meu se va trezi vesel, mandru si privilegiat ca e roman, ca Romania e tara lui natala, datorita unor maruntisuri pe care le-am facut eu si au contribuit la evoluia in bine tarii.
    Toate bune si sper sa meditezi de fiecare data cand vorbesti despre Romania, care nu se rezuma doar la oamenii de astazi, si daca tot iti este dat, sa te bucuri in continuare de frumusetile si oportunitatile Greciei, si sa descoperi ce i-a facut un neam frumos!!!

    Like

    1. “Nu te judec, draga Bianca, insa toata lumea stie ca Grecia e frumoasa, datorita propriilor forte si resurse si nu pentru ca romanii sunt rai.” Am spus eu cumva asta? Cititi-mi postul cu atentie si incercati sa descifrati printre randuri. Nu am sa ma mai arunc in explicatii, pentru ca m=am plictisit de explicatii patriotice fara sens despre ce popor frumos am fost. Nu ma intereseaza sa ajut tara, ma intereseaza sa ma ajut pe mine. Mie tara mi-a dat in cap si nu sunt genul care sa intoarca si celalalt obraz. Nu ma intereseaza ca Romania nu se rezuma numai la oamenii de azi. De fapt, chiar la asta se rezuma. Poate ca exista istorie, dar lumea moare de foame, iar istoria nu o ajuta. Politicienii si oameni rai sunt cei care fac Romania sa fie o paria Europei. Pentru ca ei traiesc in ea, ei sunt poporul actual, cel care face mersul si care “dezvolta” tara. Degeaa ne chinuim sa speram ca se mai schimba ceva. Nu se va schimba nimic in Romania. E deja prea tarziu.

      Like

  7. De acord! Alegerea ta! Mie mi-a placut destul post-ul tau, fara insertiunile negative despre Romania, caci oarecum te contraziceai in text – admiri grecii ce-si cresc copiii in spirit patriotic, iar tu probabil ii vei invata sa urasca Romania… Ceea ce m-a facut sa scriu, cu toate ca nu sunt persoana a dezbaterilor si a logosului ci mai degraba a reflectarii si actiunii, au fost comment-urile tale, explicatii mai degraba nepatriotice decat patriotice, ce lasa a se intelege ca odata ce tu ai izbutit sa parasesti cursa, cei ramasi in urma sunt de ponegrit, deoarece continui sa vorbesti de Romania, generalizand, si nu de acele persoane care s-a intamplat sa-ti dea tie in cap. Oricine simte ca apartine Romaniei, si nu ti-a facut tie sau altuia vreun rau, s-ar simti jignit. Te avanti cu usurinta in teme grele. Asta asi fi vrut sa se inteleaga. In rest… temperamentul tau, ideile tale, alegerea ta! Altii pot alege a da din coate, nu doar sa spere sau sa intoarca obrazul, caci altfel cum ar putea sustine si dovedi ca nu meritau loviti?
    Mult succes in cariera!

    Like

    1. Multumesc!
      Insinuarile negative despre Romania au un motiv si o radacina, o poveste prea mare ca sa o discutam acum. O voi povesti pe blog, maine.
      Admir grecii pentru ca sunt patrioti tot timpul. Pe cand romanii intor spatele tarii asteia oricand. Cand ceva merge bine, sunt patrioti. Dar cand ceva merge rau, Romania e cea mai proasta tara de pe planeta. Grecii isi iubesc tara orice ar fi. Eu am spus. Nu sunt patriota, nu-mi place tara, dar nici nu ma prefac ca as face-o. Desi nu planuiesc sa am copiii, daca se va intampla, nu ma voi chinui sa ii invat Romana, dar nici nu ii voi invata sa o urasca. La fel cum nici ai mei nu m-au invatat. Alegerea a fost a mea. Sunt sentimentele mele, pe care le am in cunostinta de cauza. Ai mei m-au invatat sa gandesc, sa observ si sa-mi spun parerea – chiar daca asta inseamna sa ma avant in subiecte grele. Si da, am fact-o si o voi face in continuare pentru ca pot si vreau. Nimic nu e prea greu pentru mine. Vorbesc doar cand stiu despre ce vorbesc, iar acum, credeti-ma, stiu mai bine despre ce vorbesc despre orice altceva.
      Nu cred ca romanii care raman acolo trebuie ponegriti si nici nu am spus-o. Nici macar nu o am avut ideea asta in minte. Insa nu-mi plac romanii care ma judeca; romanii care mor de foame dar stau la ei In tara ca de, nicaieri nu-I ca acasa. Nu imi plac romanii care se asteapta ca toata lumea sa fie pateiot.

      Like

  8. Scriam pe undeva că sunt mândră că sunt româncă, o româncă adevărată, cum puțini sunt, că personajele din istoria noastră mă fac mândră de a fi româncă. Poate că de fapt trebuia să spun că sunt mândră că sunt om, un om surprinzător și o spun fără să mă laud. Sunt o femeie mândră de mine, de cine am devenit în ciuda circumstanțelor și a trecutului, dar nu de faptul că sunt româncă.
    Hai să fim serioși, toți sunt mândri că-s români de 1 Decembrie și când altcineva afirmă că detestă România. Oricât de bine aș cunoaște oamenii din țara noastră, oricât aș înțelege felul în care gândesc ei, nu pot să gândesc sau să simt la fel.
    Ce dracu e așa bun când la o nuntă te duci trist că cheltui bani, iar la o înmormântare râzi cât poți glumind cu rudele? Ce dracu e așa normal în România să consideri că a te căsători religios e o invetiție? Când s-a dus naiba bucuria cununiei în sine, promisiunile făcute la un asemenea eveniment, celebrarea iubirii?
    Iar astea sunt doar un mic exemplu de gândire de român.
    În orice caz Bianca, mi-a plăcut postarea ta, deși văd că ceilalți n-au învățat să respecte opinia altora, că deh … așa e românul și el mereu are dreptate. Nu poate fi ok sau corect ca alții să gândească diferit.
    Am întâlnit și români patrioți și au tot respectul meu pentru felul de a gândi, pentru loialitatea lor față de țară, pentru credința lor că pot schimba românii în bine, deși nu observă că treptat ceilalți îi schimbă pe ei în rău.

    Like

Leave a Reply

