Movie review: ” It’s kind of a funny story” (2010)

Under Pressure Nurse #2
Delia Reed Delia Reed
Under Pressure Nurse #3
Stewart Steinberg Stewart Steinberg
Charlie Custodian

Trailer:

Am aflat de filmul asta de curand. De fapt, vazusem posterul, dar niciodata nu m-am interesat ce e cu el. Asta pana cand a murit autorul cartii, Ned Vizzini, si am aflat mai multe despre carte si despre ecranizarea ei. Si am trecut cartea pe lista de TBR, iar filmul pe lista de TBS (to-be-seen). Duminica m-am apucat si am vazut filmul, pentru ca eram foarte curioasa sa vad despre ce e vorba.

Ei bine… da, mi-a placut. Mult. Mult, de tot. Daca e sa  ne gandim, e filmul meu preferat din 2014. J

“It’s kind of a funny story” are toate ingredientele necesare pentru un film bun: actori buni, care stiu sa isi interpreteze rolurile, poveste geniala si extrem de originala, personaje complexe si diferite si o poveste care isi pune amprenta asupra ta.

Desi subiectele abordate de ‘It’s kind of a funny story’ si ‘The Perks of Being a Wallflower’ sunt asemanatoare, ‘It’s kind of a funny story’ nu si-a pus amprenta asupra mea la fel de tare ca si ‘The Perks of Being a Wallflower’. Nu a fost la fel de impresionant. Da, poate ca e gresit ce fac cand le compar, dar de vreme ce personajele sufera de aproximativ aceeasi boala…

Inca de la inceputul filmului am fost captivata de Craig si de povestea lui. Chiar daca e un adolescent destul de ciudat, nu ai cum sa nu fii captivat de Craig. Cu o minte complicata, dar agera, Craig incearca sa ajute pe toata lumea si are o inima extrem de mare. M-a surprins cu toate actele bune pe care le-a facut pentru ceilalti pacienti, cu felul in care gandeste (chiar daca e incurcat, e extrem de destept) si cu felul in care actioneaza. Da, poate ca a facut cateva prostii, dar toti facem greseli, asa-i? Si sa stiti ca eu il inteleg perfect pe Craig, pentru ca stiu cum e sa ai o minte bolnava, stiu cum e sa nu intelegi gandurile si stiu cum e sa nu intelegi ce vrei si ce gandesti. M-a impresionat profund cu puterea lui de a se interna intr-un spital si de a incerca sa se vindece. Determinarea asta greu o gasesti in personaje, dar si in oameni reali.

Noelle e o fata extrem de interesanta, dar simt ca personajul ei nu a fost extrem de bine conturat in film. A aparut in destul de putine scene, chiar daca e un personaj important. Sper ca in carte sa o pot cunoaste mai bine!

Personajul meu favorit este, fara doar si poate, Bobby. Un tip extrem de destept, determinat, amuzant, care stie sa se distreze cand nu e in depresie si un tip care incearca sa ajute pe toata lumea. Cateodata spunea niste tampenii atat de amuzante incat nu puteam sa nu rad. La fel de bine spunea si chestii intelepte, care iti dadeau de gandit. Abia astept sa ‘petrec’ mai mult timp cu el cand voi citi cartea.

In general, toate personajele sunt bine conturate si au o poveste impresionanta. Cel mai mult m-au impresionat Bobby, Craig si Noelle si povestile lor de viata.

Desi am putea spune ca ‘It’s kind of a funny story’ e un film de dragoste, filmul nu s-a axat numai pe asta. De fapt, pana la un anumit punct, nu gasesti pic de romance in el. Insa, dupa ce Noelle si Craig se cunosc, poti sa vezi ca ceva se intampla intre el, dar nu e foarte clar si nici extrem de “tipator”. Un mare bravo scenaristilor si regizorului pentru aceasta performanta de a nu transforma filmul asta intr-un romance siropos.

Acest film arata, inca o data, cat de grea este viata pentru unii adolescenti si prin cat de multe pot trece. Arata ca oamenii sunt expusi la suferinta ce ii poate aduce intr-o stare mintala nu tocmai favorabile. Dar mai arata ca putem fi ajutati si ca putem trece peste, cat de cat. Ne arata ca viata nu se termina la prima poveste de dragoste esuata sau la prima nota mica luata. Filmul asta ne invata cum sa ne traim viata si cum sa ne bucuram de ea cu toate greselile si suferinta ei.

Sunt extrem de curioasa de carte, care ma asteapta pe Kindle!! Daca filmul nu a reusit sa imi transmita o multime de sentimente, sunt sigura ca romanul lui Ned Vizzini ma impresiona si mai mult. Si  nu, nu cred ca am facut o greseala ca am vazut filmul inainte sa citesc cartea. In acest fel mi-e mai usor sa imi imaginez personajele si nu mai trebuie a ma concetrez atat de mult pe aspectul asta.

Daca cauti un film cu o actiune extrem de impresionanta si cu multa intriga, nu ati gasit filmul potrivit. ‘It’s kind of a funny story’ are o actiune potrivita, captivanta, dar intr-un fel linistita. Reuseste sa te ia din lumea ta, sa iti ocupe mintea si sa te faca sa te gandesti numai la poveste. Povestea dintre Noelle si Craig este foarte frumoasa, desi deloc siropoasa, lucru pe care l-am apreciat.

‘It’s kind of a funny story’ isi merita titlul. Pentru ca e o poveste amuzanta. Reactiile unora dintre personaje, comportamentul pacientilor, Bobby si nebunia lui de geniu, Noelle si depresia ei, Craig si bunatatea lui, repliciile adresate lui Craig de Bobby… tot fac ca acest film sa fie in acelasi timp si un film amuzant, dar si un film serios.

Tema filmului mi-a dat de gandit un pic. Sunt sigura ca exista foarte multe persoane care reusesc sa isi traiasca viata dupa o tragedie sau dupa un incident mai nefericit. Am un respect imens fata de persoanele care nu se dau batuta si care reusesc sa treaca peste o depresie.

Actorii si-au facut treaba intr-un mod genial! Nici nu iti dadeau mpresia ca nu sunt nebuni! In special Solomon. Chiar si Bobby iti dadea impresia uneori ca e nebun. Ei, nu Bobby, ci Zach Galifianakis, care, dupa cum vedeti si dupa nume, e grec. 😀

Cu siguranta asta e un film pe care l-as vedea si a doua oara. E foarte captivant, amuzant, plin de inteles si de lucruri intelepte, foarte bine facut si foarte original. ‘It’s kind of a funny story’ a reusit sa imi fure inima si sa ma faca sa ma intragostesc de personajele astea minunate. Sunt foarte fericita ca m-am uitat la film si de-abia astept sa citesc cartea. Cum termin cu astea doua carti pentru blog tour-uri, ma si-apuc de ‘It’s kind of a funny story’. De-abia astept!

Yup, film pe care trebuie sa il vedeti!!

Rate: 5 stars out of 5.