Recenzie: “nymphette_dark99” de Cristina Nemerovschi

18113376

“Am 13 ani şi 4 luni. În ghiozdanul meu nu găseşti bomboane pe băţ, nu îmi prind părul cu bentiţă, nu port pantofi cu baretă şi nici rochiţe albe. Fac sex pentru că e fun. Îmi testez limitele şi nimic din ceea ce ai putea bănui despre mine nu este adevărat. Mă cheamă Vicky. Ai grijă să nu îmi spui Victoria, port un cutter cu mine tot timpul.”

***

Rămasă singură în mijlocul Braşovului, fără bani şi fără baterie la mobil, Vicky, o adolescentă de 13 ani, are o noapte la dispoziţie pentru a ajunge în Bucureşti, unde a doua zi este petrecerea de majorat a iubitului ei, Dev, petrecere pe care în niciun caz nu vrea să o rateze. Un TIR opreşte, iar bărbatul pare fascinat de nurii tinerei Lolite, propunându-i o partidă de sex în pădurea de la marginea drumului. Ea acceptă imediat, însă şoferul nu ştie că a făcut o greşeală care îl va costa poate chiar viaţa.

Situaţiile neprevăzute şi personajele întâlnite pe parcursul a doar câteva ore gravitează în jurul atracţiei sexuale şi al aventurilor extreme, al rememorării unor evenimente decisive din trecut şi reflecţii despre persoanele importante care au marcat-o. Fata ascunde totuşi un secret – Întâmplarea.

Live fast, die young, bad girls do it well.

O puteti comanda de aici.

*Am primit cartea “nymphette_dark99” de la editura Herg Benet, pentru recenzie. Multumesc!*

Am terminat cartea asta acum 50 de minute, deci imi este inca proaspata in minte.  M-am grabit sa scriu recenzia asta in aceeasi zi in care am terminat -o pentru ca nu vreau sa uit nimic din ce vreau sa spun.

“nymphette_dark99” este o carte pe care am vrut sa o citesc inca dinaintea lansarii. Pentru ca, well, suna foarte diferit si este scrisa de Cristina Nemerovschi. Dintotdeauna mi-am dorit sa citesc o carte scrisa de ea, si uite ca, in sfarsit, am reusit sa o fac.

Sunt impresionata de ‘nymphette_dark99’. Mi-a placut extrem de mult si, sincera sa fiu, cand am primit-o si am rasfoit-o, nu credeam ca ma voi innebuni dupa ea! Dar da, mi-a placut foarte mult!

Ok, haideti sa facem ceva clar. Exista multe injuraturi in cartea asta. Si scene care probabil ca nu sunt potrivite cu varsta protagonistei. Sex, bautura, crime (ei, nu chiar!), droguri, injuraturi si situatii socante. So what?! Pe mine, personal, nu m-au deranjat nici injuraturile, nici scenele un pic mai… hai sa spunem, diferite. Pentru ca, pana la urma, asta e Nymphette si din asta e facuta cartea. E ca si cum ai lua elementele romantice din Shakespeare. Asta e, pur si simplu, felul in care autoarea isi spune cuvantul. Daca te deranjeaza cuvintele mai colorate, atunci nu o citi. E simplu ca buna ziua!

Am citit pe undeva ca “nymphette_dark99” a fost scrisa ca sa socheze. Da, a fost scrisa si de-asta. Dar a fost scrisa si ca sa transmita un mesaj. Un mesaj despre adolescenti mileniului 3, despre Romania si despre oameni, in general. Si sincera sa fiu da, consider ca ne trebuia o carte ca asta in lumea literara din Romania. Ne trebuia o carte care sa spuna lucrurilor pe nume, care sa ne arate cat de murdara e lumea si Romania. Cati fraieri si incuiati avem. Da, poate ca e o carte, deci o poveste cu personaje imaginare, dar e bazata pe un adevar pe care il vedem in fiecare zi. E inspirata din intamplarile pe care le vedem in fiecare zi la televizor si  de oamenii care ne inconjoara in Romania. Este atat de mult realism si adevar in cartea asta incat cred ca toata lumea ar trebui sa o citeasca.

Vicky (nu Victoria, va rugam!) este o adolescenta de 13 ani. Oh, am zis adolescenta? Am vrut sa zic fata. Sau chiar femeie. Pentru ca Vicky e orice numai adolescenta nu. Da, poate ca are 13 ani, poate ca e mai mica decat mine chiar, dar e mai desteapta decat multe femei in varsta. Stie sa se distreze, asta e clar. Stie sa faca ce-i place, cand vrea, cu cine vrea. Si asta e clar. Da stie sa gandeasca. Stie sa iasa din cutia in care sunt blocati majoritatea adolescentilor zilele astea. Stie sa fie diferita, sa gandeasca pentru ea, sa traiasca, sa se bucure de viata, chiar si dupa Intamplare. Stie sa se foloseasca de atuu-urile ei si nu se sfieste sa isi faca cunoscuta parerea. Nu e guraliva, ci ironica si stie ce sa spuna. E chiar politicoasa, daca nu ne gandim la briceagul pe care il ascunde si care probabil ca are putin din Gigel sau Gigu sau Giani pe el.  Vicky e, pe departe, unul dintre cele mai interesante personaje pe care le-am intalnit pana acum. E extrem de complexa si exista  o diferenta izbitoare intre varsta, actiunile si mintea ei. Are o minte diabolica, obosita, inteleapta, “dirty”, si uneori complicata. Da, fumeaza si face sex pentru ca ii place. Are un prieten cu 5 ani mai mare decat ea, iar frate-sau a invatat-o multe dintre smecheriile pe care le stie. Dar e desteapta si stie sa gandeasca singura. Mi-a placut extrem de mult felul in care gandeste, pentru ca se cunoaste ca isi foloseste creierul cu adevarat.

Hai sa trecem la Tedy.

Tedy e un personaj extrem de important in povestea noastra. E fratele lui Vicky si tipul care o initeaza in multe chestii. El a invatat-o sa fumeze, sa bea si sa se drogheze din cand in cand. Bine, ca sa nu mai vorbim de unele “jocuri” pe care Tedy i le-a aratat lui Vicky.

Tedy e, la randul lui, extrem de destept, foarte matur, simpatic, amuzant, complex si complicat. Are ganduri de-a dreptul periculoase. E unul dintre personajele acelea pe care le placi instantaneu, desi nu participa direct in actiune decat la sfarsitul cartii. In rest, Vicky e cea care ne face sa il indragim pe Tedy, prin amintiri si povestiri. Mi-a placut extrem de mult de el, din cauza ca, in ciuda faptului ca are un nume de-a dreptul… moale, e un tip dur.

Relatia dintre Tedy si Vicky are un element mai twisted in el. Nu e o relatie de frate-sora normala. Tedy si Vicky nu se sfiesc din a face anumite lucruri impreuna. De fapt, fac cam orice impreuna. Sunt de nedespartit. Am adorat relatia dintre ei.

Dev. E un tip interesant. Mi-ar placea sa aflu mai multe despre el. Nu m-a impresionat la fel de mult ca si Tedy, din cauza ca nu e la fel de… impresionant. 😉

Cartea asta e una dintre cartile acelea in care personajele fac aproape toti banii. Fiecare personaj are ceva inedit, nebunesc. O alta chestie si mai buna? Autoarea a creeat niste personaje care arata Romania si poporul din tara asta. A stiut cum sa ii introduca in poveste si, poate ca a exagerat uneori, dar a facut-o pentru a putea arata cum sunt, de fapt, majoritatea Romanilor.

Tedy, Dev, Vicky si Coco sunt gasca nebuna. Mai vreau o carte cu ei! Desi nu as spune nu la o carte povestita mai mult din prezent decat din trecut, mi-a placut extrem de mult modul in care autoarea a imbinat prezentul cu trecutul. Mi-a placut ca ne-am putut bucura atat de prezent si de peripetiile lui Vicky spre Bucuresti, cat si de intamplari traznite din trecutul ei.

Actiunea cartii se intampla intr-o noapte si cam o jumatate de  zi. Si nu, cartea nu e grabita! E de-a dreptul captivanta, are un ritm numai potrivit si nu e deloc plictisitoare. La inceput, m-am intrebat ce naiba e Intamplarea. Cand am aflat, am ramas socata. Apoi, am inceput sa ma concentrez mai mult pe peripetiile lui Vicky. Intamplarile prin care ea trece ca sa ajunga la Dev, la Bucuresti, sunt twisted si socante, dar de-a dreptul amuzante si palpitante. Nu ai cum sa nu razi: de Vicky si de ironia lui, de Gigu sau Gigel, de Iepure sau de Vanessa, eventual si de oligofren, sau de Tedy si de capra.

Ca veni vorba de capra… e de-a dreptul capra! Imi venea sa arunc cu ceva dupa ea.

In cartea asta gasesti mai orice, in afara de romance-ul ala siropos. E foarte hardcore nymphette. De-asta imi si place. E diferita si nu a fost scrisa pe baza unor siroposenii care ar fi prins la un public mai incuiat la minte.

Cred ca Nymphette ar trebui sa fie interzisa prostilor, incuiatilor si oamenilor religiosi. Pentru ca sigur vor fi ofensati sa citeasca tot adevarul din cartea asta si, mai mult ca sigur, o vor improsca cu noroi, fara sa o fi inteles cu adevarat.

Cristina Nemerovschi este, probabil, cea mai valoroasa autoare din Romania in prezent. Are un talent si un stil aparte. Cristina nu se sfieste sa spuna lucrurilor pe nume. Nu se foloseste de strategii de marketing si nu scrie povesti banale. Stilul ei de  scriere e extrem de captivant si addicting! Da, mai vreau sa citesc ceva de la ea! Deja mi-am scos pe noptiera “Sange Satanic” si ma voi apuca de ea cat de repede pot.

Cred ca Cristina si-a pus toate nemultumirile despre oamenii din Romania si despre Romania in cartea asta. Si nu numai. Am gasit niste pasaje care se vedeau clar ca sunt opiniile autoarei despre, sa spunem, religie, batrani sau adolescenti. Lucru care mi-a placut extrem de mult!

Banuiesc ca multa lume nu o place pe Cristina din cauza ca spune lucrurilor pe nume si nu se sfieste sa scrie despre sex, atei si subiecte mai “delicate”. Eu chiar nu vad ce e rau in asta! Pana la urma, cand scrii o carte, o scrii ca sa transmiti un mesaj si ca sa iti expui sentimentele, nu? Ce, toate cartile trebuie sa fie despre fete cuminti si tipi aratosi?!

“nymphette_dark99” este o carte cu substanta. Cu mesaje. Cu pasiune. Cu personaje misterioase. O carte care nu e pentru toata lumea. O carte care nu m-a dezamagit si nici nu m-a plictisit. O carte impresionanta pentru cei care stiu sa o inteleaga. Daca vreti sa cititi ceva inedit, ceva socant, ceva care sa va lase fara cuvinte, cititi “nymphette_dark99”.

Rating: 5 stele din 5.

13 thoughts on “Recenzie: “nymphette_dark99” de Cristina Nemerovschi

1. Draga shhh,
      In primul rand, interesant nume.
      In al doilea rand, multumesc pentru comentariu.
      In al treilea rand, nu cred ca vrei sa stii cat am citit eu. Si nici nu cred ca vrei sa ‘facem concurenta’. Daca e sa ma laud, numai anul trecut am citit 118 carti. Daca esti prea pudic ca sa “inghiti” o carte ca asta, te rog frumos sa te intorci la Dostoievski si sa ne lasi pe noi, astia incultii, sa citim ce vrem si ce ne place. Si, te-as ruga, daca nu iti plac recenziile mele, sa nu le citesti.
      In al patrulea rand, iti multumesc ca mi-ai dat un motiv de ras pe ziua de azi.

P.S.: O zi buna!

1. 1. Doamna ‘Rodica’, v-as ruga sa imi aratati greselile pe care le-am facut.
      2. Locuiesc, de destul de multi ani, in Grecia. Romana nu mai vorbesc nici acasa.
      3. Recenzia nu a fost ‘facuta’, si scrisa.
      4. Din cate stiu eu, la inceput de propozitie scriem cu litere mari.
      5. Daca tot ne luam de felul in care vorbim si de limba romana, urmatoarea proprozitie nu prea are sens: “daca ar invata un pic, un pic nu prea mult limba romana ar fi excelent!”.

Zi frumoasa va doresc, asa cum sunteti dumneavoastra!

1. Foarte foarte bine scrisa recenzia! Nu asculta de gurile rele si barfitoare, de obicei astea miros urat 😉

Scrie despre ce iti face tie placere & citeste tot ce te atrage. E frumos drumul pe care ti l-ai ales si ii inspira pe multi.

1. Multumesc!
      Incerc sa nu bag in seama toate rautatile, pentru ca stiu ca sunt doa rautati. Mereu voi scrie de ce imi place. Si…multumesc! Ma bucur ca (,) consideri drumul pe care l-am ales frumos!

2. Tocmai pentru ca ai ales sa scrii despre o carte mai dificila si mai nonconformista (cum este nymphette_dark) si nu despre Fifty Shades, Codul lui DaVinci sau Twilight arata ca ai citit destul de mult si ca ai gusturi deja formate.

1. Da, am gusturile cat de cat formate. Ce-i drept, sunt momente cand gresesc si citesc ce nu trebuie, dar nymphette_dark99 nu se incadreaza in categoria asta.

3. Am inceput si eu cartea. Si deja am citit jumatate in cateva ore. Imi place enorm, avand in vedere ca e prima mea carte romaneasca pe care o citesc, chiar nu ma asteptam. Ador stilul autoarei, e amuzanta, realista si diferita in felul ei, ca sa spun asa.
    Am inceput sa-ti citesc de ceva vreme blog-ul si trebuie sa iti spun ca faci o treaba de minune. Ma inspiri si imi dai un chef nebunesc de a citi. Bafta in continuare!

4. Cred ca fiind asa tinerica, esti putin influentabila. Nu e neaparat ceva rau, dar cred ca nu trebuie sa te superi pe critici considerandu-le rautati. Invata doar din ele si gata. E normal sa iti placa cartea, doar e generatia ta si stiu si eu, toti am fost teribilisti, toti voiam sa demonstram altora cate ceva la timpul nostru. Dar iti spun din proprie experienta, nu mereu trebuie sa fie vorba doar de chestii negative. Si in cartea asta vad foarte multa negativitate. (din recenzii cel putin) O sa o caut si eu cartea, sa vad ce e de capul ei (de curiozitate, pentru ca imi place sa stiu ce e in mintea altora). In rest, ma bucur ca am gasit blogul, macar mai citesc si eu ce citesc altii. Dupa cum am spus, sunt curioasa ce e in mintea altora.