Cum ar arata propria mea librarie


Astazi m-am hotarat sa fac un exercitiu de imaginatie. Mi-am imaginat cum ar fi sa am propria librarie si cum ar arata aceasta. Ce-i drept, unul dintre visurile mele este sa detin o librarie, dar pentru a se realiza acest vis, primul pas este sa imi creez o imagine a acestei librarii in cap.

In primul rand, libraria mea s-ar numi ‘Bianca2b’. Pentru ca, ei bine, ‘Bianca2b’ va fi mereu al treilea nume al meu. Da, suna ciudat, dar are un loc special in inima mea. ‘Bianca2b’ inseamna blog, prieteni, carti, momente frumoase si amintiri ce imi vor ramane mereu in minte. Deci, daca va fi sa am libraria mea in viitor, mai mult ca sigur o voi numi Bianca2b.

Si, cu siguranta, va fi mare. Pe doua etaje, probabil. Pentru ca, mai mult ca sigur, voi avea si un raion cu papetarie, cu ceaiuri si o sectiune unde poti citi.

La intrarea in librarie, clientii vor fi intampinati de un miros de carti si de ceai. Pentru ca, ei bine, ador mirosul de carti si de ceai. Plus ca, daca vreai sa ai parte de o zi buna, trebuie neaparat sa citesti cateva pagini si sa bei un ceai. Deci da, carti si ceaiuri.

Prima sectiune  va fi de carti contmporane, fantasy, young adult si poate si new adult. Apoi, cartile bestseller, de orice gen. Apoi, la etajul al doilea, vor fi clasicii si toate cartile dinainte de 1980. Pentru ca libraria mea nu va fi in Romania si nici in Grecia, cred ca majoritatea cartilor vor fi in Engleza. Dar, desigur, se vor putea comanda si carti in alte limbi, pentru un pret un pic mai mare.

Rafturile vor fi mari, pana in tavan, iar ca sa iei o carte vei fi nevoit sa te folosesti de o scara. Imi doresc ca in libraria mea sa se gaseasca mai orice, iar daca nu, sa pot comanda orice carte mi se cere, la un pret bun.

La susbol va fi locul pentru citit. Un loc in care iti vei putea alege propria muzica pe care vrei sa o asculti in timp ce citesti, iar in loc de scaune vor fi acele perne mari, super comfortabile, pe care poti sa stai ore intregi fara sa amortesti.

Pentru o mica taxa, vei putea imprumuta o carte care, insa, va ramane la librarie si pe care tu vei putea veni sa o citesti oricand vrei. Binenteles, vei avea oricat ceai vrei la dispozitie si orice muzica vrei.

Librarii mei vor fi toti bloggeri sau cititori inraiti, care iti vor putea da informatii despre carti si recomandari bune. Vor fi toti draguti si saritori si vor fi tot timpul la dispozitia ta.

Hm… cat despre preturi, nu m-am gandit la asta. Depinde de cat de bine va merge libraria si de cat de multi clienti voi avea.  Si, binenteles, de cerintele lor si de cerintele distribuitorilor.

Binenteles, pentru clientii fideli, vor fi multe avantaje, in forma de carti. Spuneti-mi, cine nu iubeste cardurile de fidelitate? Eu, personal, am un card de fidelitate la libraria mea preferata, pe care l-am facut recent si pe care planuiesc sa il folosesc cat mai des. Da, si libraria mea va avea astfel de carduri.

Si multe promotii si oferte. Pentru ca toti le cautam si le gasim prea greu.

De asemenea, libraria mea va oferi, in limita posibilitatilor, sponsorizari la cativa bloggeri care merita. Se vor tine evenimente de carti, book sign-uri, intalniri cu autori cunoscuti si multe, multe, lansari de carte.

Vreau ca libraria mea sa fie plina de lume buna, de carti bune si de ceaiuri si mai bune. Vreau sa aiba o atmosfera aparte, sa miroasa a carti si sa fie cautata de lume. Vreau sa fie un fel de refugiu pentru cititori si vreau sa intre autori celebrii acolo. Vreau sa fie un proiect de succes si libraria preferata a multor oameni.

Imi imaginez ca libraria mea va fi unul dintre locurile mele preferate din lume, extrem de aproape de casa mea, intr-un loc impanzit de lume, cu o istorie aparte si cu privelisti frumoase. Luminoasa, cu geamuri inalte, din sticla, care sa se intainda pe doua etaje, plus un subsol. Vreau sa fie unica si sa fie numai a mea.

Binenteles, pentru inceput, sunt doar vise. Dar stiti cum se spune, nu? Primul pas in a reusi este sa iti stabilesti telurile.

Voi v-ati gandit vreodata cum ar fi sa aveti propria voastra librarie? 🙂

7 thoughts on “Cum ar arata propria mea librarie

  1. Ammm.. fii sigură că m-aş duce până în Grecia numai ca să-ţi văd librăria, care mi se pare foarte frumoasă, în stadiul de prototip 😉
    Eu nu m-am gândit prea mult la o librărie doar a mea, deoarece am multe alte vise, care din păcate nu mi-ar lăsa timpul să deţin o librărie.
    Sper ca visul să ţi se împlinească!

    Like

Leave a Reply

