Gandeste pozitiv!


Update: Imi cer scuze pentru greselile pe care le-am facut in acest post, atat gramaticale cat si de exprimare. Cu ajutorul lui mama am corectat ce trebuia si am mai adaugat alte idei. 🙂

Pentru ca sunt de multe ori intrebata cum de reusesc sa tin un blog, sa fiu activa social, sa ma duc la scoala, sa fiu o violonista buna si sa am o fire energica , astazi m-am hotarat sa va vorbesc despre mentalitatea mea si despre ritmul meu zilnic.

Dupa cum cred ca stiti, am o viata foarte activa si un program extrem de incarcat. Cateodata nu am timp nici sa postez pe blog ce trebuie, d-apai sa mai am si timp liber. Cand sunt intrebata ce fac in timpul meu liber, raspund, dand din umeri, ca nu exista prea mult timp liber, dar ca ma ocup cu vioara, cu blogging-ul si cu lectura. Insa, va spun sincer, nu ma deranjeaza faptul ca am atat de mult de lucru. Cand eram mica, tatal meu mi-a bagat in cap o chestie importanta pe care mi-o amintesc si dupa care ma ghidez si acum: mai bine muncesti acum si te relaxezi la maturitate, decat sa lenevesti acum si sa te stresezi si sa muncesti la maturitate.

Imi place sa fiu activa si sa am mult de treaba. Sunt o persoana foarte energica si sunt in continua miscare. Imi place sa fac cat mai multe chestii intr-o zi, pentru ca astfel ma simt  multumita cu mine insumi. Am o mare problema cand lenevesc: imi fac multe mustrari de constiinta si sunt mereu obosita. Da, poate ca nu e bine sa imi fac mustrari de constiinta cand ma relaxez, dar in timpul anului, stiu ca timpul e atat de pretios incat nu ma simt bine cand il pierd aiurea. Vara nu am nici cea mai mica problema.

E adevarat, sunt momente cand obosesc si cand, pur si simplu, simt ca ma doare tot corpul, incepand de la firele de par pana la unghiile de la picioare. Cand am o astfel de zi, o las mai usor si dorm mai mult ca deobicei. De exemplu, ieri am avut o astfel de zi. Am dormit mai toata ziua, pentru ca ma simteam rau si ma dureau muschii. Astazi, cand m-am trezit, eram foarte fresh si de-abia asteptam sa ma apuc de treaba.

Multa lume ma intreaba cum de sunt atat de vesela, cand am un stil de viata ca asta sau cum pot sa imi mentin un program ca asta. Cum de rad si cum de sunt fericita. Raspunsurile mele sunt foarte simple si le cunosc mai bine ca orice.

In primul rand, fac ce-mi place. O mare parte a zilei mele se duce pe studiul la vioara si pe studiul muzicii, in general. Pentru ca eu nu ma ocup numai cu vioara, ci si cu muzica. Muzica e ceea ce ma tine pe mine in priza si e lucrul meu favorit de pe lumea asta. La fel si cartile, blogging-ul, si internetul. E foarte important sa faci ce iti place in viata, ca sa poti ramane pozitiv. Daca nu faci ce-ti place, normal ca nu vei vedea un motiv in trezitul de dimineata.

Apoi, am un scop in viata si vreau extrem de mult sa mi-l indeplinesc. Nu vreau sa zic care e asta, pentru ca ma ghidez dupa faptul ca trebuie sa taci si sa faci. Am vise pe care vreau sa mi le indeplinesc, dar nu stau numai  sa visez si nu  fac nimic pentru visul meu. Muncesc in fiecare zi cat mai mult cu putinta si, la sfarsitul zilei, incerc sa imi fac un fel de recapitulare cu toate chestiile pe care le-am realizat in ziua respectiva, si de fiecare data ma simt multumita, pentru ca stiu ca, in fiecare zi, ma apropii din ce in ce mai tare de visul meu.

Eu sunt una dintre persoanele carora le place sa munceasca. Am mostenit asta de la tata, care e o persoana extrem de muncitoare si care adora sa se trezeasca de dimineata, sa se duca la munca. Imi place sa muncesc. Imi place sa studiez, imi place sa ma doara degetele din cauza concertului de Bruch, imi place sa ma doara gatul din cauza ca am tinut prea mult vioara la gat si sa ma doara picioarele. Dar, am mostenit si lenea de la mama, pe care de cele mai multe ori nu o bag in seama. Da, imi place sa lenevesc si sa ma relaxez, dar, la fel ca si parintii mei, nu cand am treaba. Cand stiu ca trebuie sa fac ceva, oricat de lene mi-ar fi, o fac, pentru ca nu imi place sa aman si stiu ca daca aman pe maine ce pot face azi, nu e bine si pot pierde lucruri si sanse importante.

Sunt trei chestii care ma ajuta sa merg mai departe: visele, muzica si gandirea pozitiva. Visele, pentru ca trebuie sa muncesc si ma motiveaza. Muzica, pentru ca imi da o stare buna si ma energizeaza. Spre exemplu, acum sunt cu castile in urechi si ascult ‘Heaven Knows’ de la The Pretty Reckless.

Gandirea pozitiva este, probabil, cel mai bun ingredient daca vrei sa ai o viata buna si o mentalitate sanatoasa. Trebuie mereu sa fii pozitiv si sa gandesc cat mai pozitiv cu putinta. Trebuie sa vezi frumosul in tot, sa cauti sa vezi o parte buna, sa nu te lasi doborat si sa mergi mereu mai departe cu capul sus. Trebuie sa te incarci de energie pozitiva si sa te inconjori de oameni care iti induc o stare de bine. Nu te inconjura niciodata de oameni care iti dau o stare negativa. Gandeste-te mereu ca vine o noua zi, si incepe intotdeauna ziua cu un gand bun si cu un zambet. Incearca sa vezi dimineatile ca pe o noua sansa de a iti indeplini visele.

Pentru mine, nici un sfarsit nu e o tragedie, oricat de trista as fi. Incerc mereu sa le vad ca pe noi inceputuri, niciodata ca pe sfarsituri. Asta ma ajuta sa imi ridic moralul si sa merg mai departe. 🙂

Evit persoanele care imi sunt antipatice. Sau, daca le intalnesc si nu pot sa le evit, le iau peste picior, subtil. Astfel, ma distrez si acum, si mai tarziu.

Nu ma las niciodata doborata. Sunt ambitioasa si nu las pe nimeni sa ma intreaca. Eu trebuie sa fiu cea mai buna si nu spun asta in sensul rau. Nu sunt una dintre persoanele care nu suporta sa fie intrecuta. Stiu unde sa incerc sa fiu cea mai buna si unde nu. Stiu cu cine trebuie sa ma pun si cu cine nu.

Incerc, mereu, sa rad si sa gandesc pozitiv. Nu ma enervez prea des, dar cand o fac, e rau. Am accese urate de nervi, dar foarte rar. Cand le am, stiu ca am obosit si incerc sa ma relaxez.

De asemenea, incerc mereu sa fiu mai buna decat am fost ieri. Incerc ca, in fiecare zi sa fac mai multe lucruri si mai bune decat ieri. Ma intrec cu mine insumi si incerc mereu sa castig eu, cea de azi, in fata celei de ieri.

La fiecare inceput de saptamana, imi scriu pe o agenda tot ce imi propun si ce trebuie sa fac in saptamana aceea, pentru ca astfel ma organizez si, in momentul in care tai ceva de pe lista, ma simt extrem de mandra si de bucuroasa. Am o multime de lista, cu ce trebuie sa fac, cu proiecte, cu postari pentru blog, cu carti pe care trebuie sa le citesc s.a.m.d.

Incerc sa fac, intotdeauna, chestii bune. Sunt un pic perfectionista cand vine vorba de cariera. Dau tot ce am mai bun. Sunt, de asemenea, extrem de concentrata pe ce trebuie sa fac. Nimeni nu ma poate scoate din ale mele. Nu, nu am un prieten, pentru ca nu am timp de asta. Am avut unul, timp de doua saptamani, dar apoi am vazut ca incerca sa imi acapareze timpul si am zis pas. Sunt o persoana pentru care cariera vine inainte de toate. Prefer sa am o cariera de succes decat un prieten frumusel. Imi voi face o familie in momentul cand ma voi vedea bazata pe ce fac, cu o baza buna si cu stabilitate.

Stiu ce e important pentru mine si ce e nu. Stiu ce e bine si ce e nu. Sunt mult prea matura pentru cei 15 ani ai mei. Da, arat de 15 ani, dar imi dau seama ca, de fapt, nu am numai 15 ani. Exista si chestii pe care recunosc ca nu le inteleg inca si pe care nu incerc sa le fac, dar exista si foarte multe lucruri care nu sunt pentru varsta mea si pe care le fac.

Tin cont de sfaturi si incerc mereu sa invat de la altii, mai experimentati. Da, sunt incapatanata si fac mai mereu cum cred eu ca e bine pentru mine, dar intotdeauna cer sfaturi si pareri. E important sa mai ai si o alta opinie.

Pentru mine, alimentatia e foarte importanta. Trebuie sa mananc bine pentru a putea avea energie. Incerc sa mananc cat mai sanatos, dar nu ma abtin de la dulciuri si nici nu imi fac mustrari de constiinta cand mananc ce-mi place si cand imi fac poftele. Insa, incerc sa mananc cat mai multe salate si sa elimin orice mancare nesanatoasa pot.

De asemenea, odihna e odihna. Cand trebuie sa dorm, dorm. Sunt constienta ca trebuie sa ma odihnesc cat mai bine, asa ca, in timpul saptamanii, nu ma culc mai tarziu de 12. Imi place sa fiu odihnita si urasc sa ma trezesc greu dimineata.

Spun intotdeauna ce gandesc. Nu tin in mine, nu ma prefac si nu imi place sa fiu lingusitoare. Spun orice imi trece prin cap, fara sa ma gandesc la consecinte. Ma descarc oricand simt nevoia si plang cand am chef si motiv.

Imi notez, intotdeauna, ideile. E important sa stiu ce vreau sa va spun sau ce vreau sa le spun alor mei. E important sa incerc sa imi pun ordine in ganduri si sa imi ordonez, cat de cat, sirul ideilor. Sunt mai mereu organizata si stiu ce trebuie sa fac.

Ma inconjor, pe cat posibil, de oameni sustinatori. Nu imi place sa mi se taie elanul si nu-mi place sa mi se spuna “Nu poti!”. Ai mei m-au incurajat intotdeauna si mi-au zis sa incerc mereu, pentru ca, mai mult ca sigur, pot. Incerc sa evit oamenii care mi-ar putea taia din entuziasm si din incredere.

E foarte important, pentru mine, sa ma plimb. Sa socializez, sa ies in oras, sa zambesc tipilor frumusei, sa rad cu prietenii si sa vorbesc cu cei dragi. Imi fac mereu timp sa ies in oras si sa ma plimb. In fiecare vineri incerc sa fac o vizita la libraria mea preferata, chiar daca nu cumpar mai niciodata.

Am inteles de mica ca vioara e importanta. Lupt, nu ma las niciodata si mereu plec cu ideea ca eu mereu obtin de vreau. Gandesc pozitiv, ma incarc de energie pozitiva, ma plimb, cant, dansez, ma distrez, rad, muncesc, sunt activa si stiu cand sa ma retrag si cu cine trebuie sa “umblu”. Nu ma las usor. Sunt incapatanata, ambitioasa si extrem de determinata.

Si, in primul rand, am incredere in mine. Imi stiu atuurile si nu sunt modesta. Stiu ca sunt desteapta, frumoasa, talentata si am o fire placuta. Stiu ca pot sa obtin mai ce vreau si ca atrag lume buna imprejurul meu. Nu stiu cum, dar mereu o fac.Da, imi stiu si partile mai putin frumoase. Stiu ca sunt egoista, nu sunt modesta, sunt artagoasa si am o gura mare. Incerc, insa, sa imi repar greselile si sa invat din ele.

Dar, am mereu incredere ca pot reusi. Stiu ca, intr-un fel sau altul, pot face ce vreau. Stiu ca detin multe resurse care ma pot ajuta si ma folosesc de asta. Stiu sa zambesc frumos, dar stiu sa ma uit si urat la cineva. Sunt increzatoare si cred ca se vede asta.

Imi folosesc mintea: gandesc inainte de a actiona. Am invatat sa iau decizii si sa actionez cu precautie. Da, sunt dati cand ma avant, pentru ca stiu ca e sigur. Dar intotdeauna gandesc inainte de a actiona.

Un factor important este si faptul ca ai mei mereu mi-au dat libertatea de a lua deciziile mele proprii, de a face ce vreau si, astfel, am invatat din greselile mele. Nu mi-au interzis, niciodata, sa fac ceva. Da, mi-au zis intotdeauna ce e bine si ce e rau pentru mine, dar m-au lasat sa aleg ce vreau. Astfel am invatat pe proprie piele ce e bine si ce e rau, ce imi place si ce e nu.

Nu am scrupule. Nu stiu ce sunt alea. Ma folosesc de orice si de oricine pentru a ajunge undeva. Pentru ca stiu ca eu trebuie sa suprvietuiesc. Stiu ca nimeni nu ma va ajuta pe mine. Dau in stanga si in dreapta pana ajung unde vreau. Nu refuz nimic din ce m-ar putea ajuta. Nu mi-e rusine. Stiti ca nu ma inrosesc niciodata? Am invatat ca scrupulele nu ajuta la nimic. Stiu ca, in viata, trebuie sa fii nesimtit si sa faci orice pentru a-ti fie tie bine.  Seman cu unchiu-meu.  Stiu ca nimeni nu te va ajuta daca nu au si ei un avantaj.

Nu am incredere in nimeni, in afara de familia mea. Ma bazez pe mine. Nu rog pe nimeni, niciodata, sa ma ajute. Nu imi dau increderea oricui. Nu mai cred in oricine, pentru ca m-am ars de prea multe ori. De-asta nici nu am foarte multi prieteni. Am invatat ca lumea e nesimtita, si ca asa trebuie sa fiu si eu. Intotdeauna imi fac treaba singura, pentru ca altii te incurca si iti pun mereu bete in roate.

Nu ma intereseaza de ce spun altii. Nu ma intereseaza ca x a spus despre mine ca sunt o persoana rece. Ma tin la distanta de oamenii care nu imi inspira incredere de la inceput. Nu ma intereseaza de ce cred ceilalti despre pantofii mei, despre freza mea si mai ales despre ceea ce fac. Am standardele inalte: nu las multa lume sa se aproprie de mine. Cei care au reusit si mi-au castigat un pic de incredere sunt persoane bune, cu care ma simt bine si care imi dau energie pozitiva.

Uitati sfatul meu: descurcati-va mereu singuri. Aveti incredere in voi si in nimeni altcineva. Cine iti e azi prieteni, maine ti-e dusman. Fiti pozitivi, aveti incredere in voi, faceti ce va place, invatati din greseli, ganditi pozitiv, ascultati muzica, radeti, dansati, munciti si visati. Dar ganditi intotdeauna pozitiv, pentru ca va va ajuta enorm.

2 thoughts on “Gandeste pozitiv!

  1. Imi plac acest gen de posturi. Te apreciez foarte mult pentru ambitia si principiile tale. Ai un stil de viata destul de diferit fata de majoritatea adolescentilor pe care ii cunosc. Multa bafta in tot ceea ce iti propui!

    Like

Leave a Reply

