Cand o sa invatam sa ne respectam opiniile?


In ultima vreme vad pe Facebook, pe bloguri si pe tot felul de platforme sociale, ca oamenii uita, mult prea des, ca opiniile altora trebuie respectate. Toata lumea se contrazice, toata lumea vrea sa para mai destept, si nimeni nu stie sa respecte pe celelalt si opiniile lui.

Am mai vorbit despre asta de multe ori si, pana cand am sa vad ca o sa se produca o schimbare si nu o sa mai trebuiasca sa ma descarc undeva,  probabil ca voi mai vorbi de cateva ori despre asta.

Haideti sa va spun ceva: respectul este cheie de aur. Imi vrei respectul? Respecta-ma si tu.

Haideti sa va mai spun inca ceva: fiecare om e diferit. Fiecare om are opiniile  si parerile lui. De exemplu, mie imi place o trupa, iar lui frate-miu nu. Dar totusi, nu ne certam ca chiori, ci incercam sa ne respectam opiniile. La fel se intampla peste tot. Fiecare om are opiniile lui, iar noi, ca si oameni care vrem sa parem interesanti, ar trebui sa intelegem asta si sa invatam sa respectam parerile diferite?

Hai sa va spun o chestie: adevarul e relativ. Ceea ce mie mi se pare adevarat si judecata mea imi spune ca e adevarat, tie ti se poate parea complet neadevarat. Pentru ca tine de pareri si de fiecare om. Fiecare om judeca in felul lui si in limita posibilitatilor. Iar tu, ca om care vrei sa pari destept, ar trebui sa imi respecti parerile.

Ce castigati, fratilor, daca va luati de cineva pentru parerile lor? Va spun eu. Absolut nimic! Pareti doar, prost crescuti, complet neinteligenti si extrem de enervant. Invatati sa va abtineti si sa respectati pe ceilalti, pentru ca astfel veti castiga respectul celorlalti.

De ce va enervati singuri? De ce sa nu incercati sa va impuneti, fara sa va certati? Nu e mai bine asa?

Nu inteleg de ce nu puteti sa intelegeti si sa respectati pe altii! Ce e asa de greu? De ce incercati sa va dati destepti si intelectuali? De ce trebuie sa jigniti o carte/un cantaret/un autor/un film daca nu va place? Ganditi-va ca astea sunt gusturile voastre. Tine strict de voi. Daca, de exemplu, voua nu va place The Nieghbourhood, nu inseamna ca ei sunt netalentati si ca nu au ce cauta in industria asta. Doar ca nu sunt pentru voi si pentru gusturile voastre.

Eu incerc, mereu, sa ii respect pe ceilalti si opiniile lor. Nu ma contrazic si nici nu incerc sa imi impun opiniile si parerile, si nici nu cred ca sunt cele adevarate. Am invatat ca adevarul e relativ si ca, daca ma contrazic, nu voi parea decat imatur. Dar ma deranjeaza ENORM de mult cand lumea ma contrazice, cand imi spune ce sa fac, cum sa fac, cand se baga in treaba mea si cand isi baga ceva in parerile mele. E ataaaat de urat si de imatur sa consideri ca tu esti cel mai bun si ca parerile tale sunt cele mai rasarite si sa ceilalti sunt prosti! Daca aveti pretentii sa fiti oameni destepti si maturi, purtati-va ca unii! Acceptati parerile si, chiar daca nu va convine, taceti si respectati oamenii din jurul vostru!  Asa veti iesi mult mai castigati si, va asigur ca, in ochii celorlalti, veti fi un om de caracter. 😉

Haideti sa incercam sa schimbam ceva. Haideti sa incercam ca de astazi sa ne spunem parerile frumos si sa acceptam si parerile celorlalti. Va asigur ca vom fi mult mai linistiti si mult mai apreciati de cei din jur! 🙂

6 thoughts on “Cand o sa invatam sa ne respectam opiniile?

  1. Toti suntem tentati sa contrazicem pe cineva atunci cand consideram ca noi avem dreptate in legatura cu un subiect, insa este bine ca mereu sa ne reamintim sa respectam parerea celor din jur si sa ne-o mentinem si pe a noastra fara a intra in polemici, discutii contradctorii nesfarsite.

    Sunt total de acord cu tine si imi pare rau cand aud mai ales tineri care nu stiu sa respecte parerile celorlalti. Cei mai in varsta de asemenea uita extrem de des sa ia in consideratie opinia (mai ales a celor tineri). Sa nu fim niciodata ingusti la minte, sa privim cu alti ochi parerile si ideile celor din jur si sa nu uitam sa selectam si sa invatam din vorbele celorlalti pentru ca uneori putem gresi si noi. 🙂

    Like

  2. Crede-mă că și eu mă zbat de ceva timp tot pe subiectul ăsta și am vorbit cu fiecare persoană pe care o cunosc am pus pe 2 bloguri 2 postări diferite, dar pe aceeași temă și într-adevăr m-am descărcat, dar după îmi dau seama că degeaba. De ce? Pentru că nici ce-am scris eu și nici ce-ai scris tu nu va fi citit de cine trebuie, anume de cei care nu știu să respecte opinii și nici să argumenteze. Eu de exemplu, când găsesc ceva (să zicem o trupă) care nu-mi place, spun „nu-mi place pentru că….” (nu mă reprezintă/versurile lor nu-mi transmit nimic/nu-mi place genul respectiv etc), nu spun niciodată „nu-mi place pentru că sunt proști” sau și mai rău „numai proștii ar asculta așa ceva”. Consider că de multe ori problema este că nici nu știm să ne exprimăm opiniile fără să jignim și automat nu vom ști nici să acceptăm opinii negative ale unora care nu au aceleași preferințe ca noi. Și cred că toate astea pleacă din școală, pentru că acolo suntem învățați doar să aducem argumente pro, pentru că „e de preferabil să fii pro a ceea ce ți se spune, pentru că așa le convine profesorilor corectori” (asta este ce mi-a spus profa cu care am făcut pregătire pentru BAC). N-am fost niciodată învățați să ne exprimăm opiniile contra, ci doar pro, așa că atunci când în viața reală (că cea școlară de multe ori pare o fantezie – părerea mea) dăm de ceva ce nu ne place (și asta se întâmplă frecvent) nu știm să spunem civilizat de ce nu ne place.
    Poate dacă am învăța să facem argumentări atât pro, cât și contra, ne-ar fi mai ușor să respectăm opiniile tuturor. Pentru că adevărul e că orice are și un aspect pozitiv și unul negativ, depinde de cum îl privești și ce rol decizi să îi atribui.
    Mda, cred că-i cam haotic ce-am scris eu pe aici :)) Sper că ai înțeles ceva 🙂

    Like

  3. Eu sunt nemulţumită că de curând am văzut cum un blogger era numit ‘specimen’, doar pentru că a spus că nu-i place cum joacă actorul ce-l interpretează pe Dimitri.
    Iisuse, e jignitor să faci pe cineva ‘specimen’ doar pentru asta. Iar când i-am spus că fiecare are propria-i părere a început să se ia de mine respectivul…
    E aiurea, mai ales că acum avem comportament de ‘turmă’.

    Like

    1. Tocmai comportamentul de turma ne omoara. De-asta, daca esti diferit si incerci sa iesi in fata cu o parere diferita, iti este taiat ‘elanul’ si nimeni nu te lasa se te exprimi. Daca continuam in stilul asta, o sa devenim exact ca roboteii…

      Like

Leave a Reply

