Recenzie: “Fracture me” de Tahereh Mafi ( ‘Shatter me’ #2.5)

17331518Blurb:

In this electrifying sixty-page companion novella to the New York Timesbestselling Shatter Me series, discover the fate of the Omega Point rebels as they go up against The Reestablishment. Set during and soon after the final moments of Unravel MeFracture Me is told from Adam’s perspective.

As Omega Point prepares to launch an all-out assault on The Reestablishment soldiers stationed in Sector 45, Adam’s focus couldn’t be further from the upcoming battle. He’s reeling from his breakup with Juliette, scared for his best friend’s life, and as concerned as ever for his brother James’s safety. And just as Adam begins to wonder if this life is really for him, the alarms sound. It’s time for war.

On the battlefield, it seems like the odds are in their favor—but taking down Warner, Adam’s newly discovered half brother, won’t be that easy. The Reestablishment can’t tolerate a rebellion, and they’ll do anything to crush the resistance . . . including killing everyone Adam has ever cared about.

Fracture Me sets the stage for Ignite Me, the explosive finale in Tahereh Mafi’s epic dystopian series. It’s a novella not to be missed by fans who crave action-packed stories with tantalizing romance like Divergent by Veronica Roth, The Hunger Games by Suzanne Collins, and Legend by Marie Lu.

Am inceput sa citesc “Fracture me” joi dupa-amiaza, imediat dupa ce am terminat “Unravel me”, volumul doi din seria “Shatter me”. In ciuda faptului ca eu nu fac chestia asta, adica nu termin o carte intr-o zi si in aceeasi zi ma apuc de alta, de data asta nu m-am putut abtine. A trebuit sa o incep imediat, pentru ca eram foarte curioasa sa vad ce s-a intamplat cu Omega Point, cu Kenji, Adam si James. Asa ca,chiar daca nu am fost de acord cu ce am facut, am inceput “Fracutre me” imediat ce am terminat “Unravel me”. Si am terminat-o… doua ore mai tarziu.

“Fracture me” ne relateaza intamplarile dinaintea razboiului, din timpul razboiului si de dupa razboiul dintre Omega Point si Restauratia. Desi stim intamplarile din timpul razboiului si de dinainte inca din “Unravel me”, ne sunt relatate  din punctul de vedere a lui Juliette. In ‘Fracture me’, insa, Adam este naratorul povestii noastre atat de mult indragite. El este cel care “se expune” de data asta.

Am fost foarte entuziasmata inainte de a incepe sa citesc cartea, pentru ca vroiam sa aflu mai multe despre Adam si despre povestea lui. Daca pe Warner il stiam, cat de cat,  din “Destroy me” si “Unravel me”, Adam a fost un mister inca din “Shatter me”.

Sincera sa fiu, “Fracture me” nu m-a impresionat. Da, este scrisa de Tahereh Mafi si face parte din seria “Shatter me”, deci ar fi trebuit sa ma indragostesc si de nuvela aceasta, dar nu. Pot spune chiar ca am fost putin dezamagita. Sunt obisnuita cu altceva cand vine vorba de cartile lui Tahereh. Ceva dinamic, care sa ma impresioneze si sa ma lase fara cuvinte. Ei bine, nu am primit asta.

In prima parte a nuvelei, m-am plictisit. Nu s-a intamplat nimic nou. Aceleasi dialoguri si aceeasi actiune pe care le-am gasit si in “Unravel me”, doar ca povestite prin ochii lui Adam. Au fost cateva scene extrem de dragute cu James si cu Adam, care chiar mi-au placut! James este unul dintre personajele mele preferate din seria ‘Shatter me’, asa ca scenele cu el si cu Adam au meritat, cu siguranta, sa citesc nuvela aceasta de numai 60 de pagini!

Lucrurile se schimba cam dupa jumatatea nuvelei.  Totul incepe sa devina mai captivant, mai edgy si incepe sa semene cu o carte a carei actiune se bazeaza pe razboi.  Desi mi-a placut faptul ca am putut “acea acces” la gandurile lui Adam si l-am putut cunoaste mai bine, mi-a lipsit stilul ala nebunesc de care m-am indragostit atat de mult. Adam e mult mai asezat – desi nu tocmai fericit – si mult mai normal.

Trebuie sa recunosc, in “Fracture me” m-a asteptat o intorsatura de situatie neasteptata, dar nu imprevizibila. Ma asteptam sa se intample asta la un momentdat, dar tot am fost trista si surprinsa. Este un ‘plot twist’ care schimba intru totul situatia.

Mi-a placut felul in care au fost redate sentimentele, atat a naratorului, cat si ale celorlalte personaje. Am putut simti, practic, tragedia si drama prin care trec personajele noastre atat de indragite. Am fost extrem de speriata pentru James, dar pustiul m-a dat pe spate cu o anumita replica. Nici nu spui ca are numai 10 ani, atat de matur este in gandire si in felul in care actioneaza.

De asemenea, atmosfera a fost redata intr-un stil care m-a facut sa ma simt prezenta acolo. Uite o alta carte scrisa de Tahereh Mafi  care m-a luat din lumea mea si m-a plasat in lumea atat de intunecata si de periculoasa creeata de ea!

Atat “Fracture me”, cat si “Destroy me”, ne ajuta sa intelegem diferentele dintre Warner si Adam. Ne face sa vedem ce inseamna Juliette pentru fiecare dintre ei, ce sentimente au pentru ea si cine este mai potrivit pentru protagonista noastra. Si, va spun sincer, mi s-a parut ca diferentele sunt de la cer la pamant. Am inteles, in sfarsit, cu cine as vrea sa ramana Juliette si cine o iubeste in felul in care o fata ca Juliette ar trebui iubita. Si da, dupa “Fracture me”, tot in echipa lui Warner am ramas! ❤

Recomand nuvela “Fracture me” tuturor fanilor lui Tahereh Mafi si a seriei ei, ‘Shatter me’, dar in principal, fanilor lui Adam. Nuvela aceasta iti ofera sansa de a “privi”, intr-un fel, in mintea si in inima lui Adam si te face sa intelegi prin tot ce a trecut si prin ce trece. E o lectura relativ usoara, dar cu o nota de drama numai potrivita sa te faca sa citesti in continuu!

Rate: Desi nu m-a impresionat ca si celelalte carti din serie, nu ii pot da mai putin de 5 stele. Deci, notez cartea asta tot cu 5 stele. 🙂

6 thoughts on “Recenzie: “Fracture me” de Tahereh Mafi ( ‘Shatter me’ #2.5)

1. Eu nu am fost dezamagita de lipsa actiunii pentru ca mi s-a parut ca nuvela asta pluseaza in alt aspect. Adica… mda, e pretty boring dpv al tensiunii si suspansului, dar ofera enorm de mult dpv al portretelor personajelor si relatiilor dintre ele. Cred ca abia acum avem o imagine foarte, foarte clara asupra triunghiului amoros… Ah, plus ca daca nu as fi citit nuvela asta, poate ca evolutia povestii din vol. 3 nu mi s-ar mai fi parut la fel de logica.
    Citesti Ignite Me acum, nu? 😀 😀

1. Eu am fost dezamagita de lipsa actiunii din prima parte a nuvelei. Dar, din punctul asta de vedere, ai dreptate. Nuvela ofera o imagine foarte clara a triunghiului amoros, si merita sa o citim tocmai din cauza asta.
      Si da, acum citesc ‘Ignite me’. Am ajuns la 55% (am inceput-o vineri, in autobuz si era sa pierd statia), dar nu-mi vine sa citesc, ca stiu ca dupa asta seria se termina…

2. De obicei si eu patesc asa in cazul seriilor care imi plac. Dar de data asta, nu am mai simtit absolut nimic in afara de emotiile induse de carte. Si cand am ajuns la ultima pagina, pur si simplu am ramas asa cateva minute, negandindu-ma la nimic, cu zambetul pe buze, apoi am luat cartea de la inceput si am recitit pasajele care imi placusera. Si pe care aproape le stiam deja pe de rost, de cate ori le mai recitisem inainte :))

1. Parca ma si vad pe mine, la vara, recitind “Shatter me” si notand fiecare pasaj care imi place. Ei, bine, asta ar insemna sa copii toata cartea. :))