6 distopii pe care orice cititor ar trebui sa le citeasca


Tin sa fac asta de mult, dar cu examenele astea si cu toata nebunia din jurul meu si din capul meu in ultima vreme, nu apuc sa postez tot ce vreau. Eh, se termina si ea perioada asta (Cam prin iunie!) si ma voi revansa.

Dar astazi, pentru ca imi este dor sa citesc o distopie si pentru ca distopiile sunt… ei bine, distopii, m-am hotarat sa va recomand 6 distopii pe care consider eu ca orice cititor ar trebui sa le citeasca.

1. Seria ‘Shatter me’ de Tahereh Mafi

bf43573a4801678309b9088651195ea8

Seria ‘Shatter me’ este seria mea preferata ever! Este poezie pura si nebunie curata. Thereh Mafi vine cu un nou concept pentru lumea noastra si ne aduce o poveste de iubire extraordinar de frumoasa, impanzita de actiune si, pe alocuri, de momente amuzante. Cred ca toata lumea ar trebui sa incerce sa citeasca macar un volum din seria asta, pentru ca sigur vor gasi ceva ce le va placea.

2. Seria ‘The Hunger Games’

images

Seria ‘The Hunger Games’ este, fara doar si poate, una dintre cele mai reusite distopii din lume. Cu milioane de fani in toata lumea, Suzanne Collins a reusit sa isi cucereasca audienta cu o poveste de iubire frumoasa, multa actiune, o poveste tragica, palpitanta, personaje unice si o voce speciala. Da, cred ca toti ar trebui sa citeasca seria asta, pentru ca iti demonstreaza ca, intr-un fel sau altul, binele invinge intotdeauna.

3. ‘The Host’ de Stephenie Meyer

the host poster

Va amintiti isteria cu ‘Twilight’? Toata lumea citea seria, Edward era pe buzele tuturor fetelor si a femeilor din lumea asta, vedeai cartile peste tot, iar revistele erau impanzite de informatii si postere despre serie. Intre timp, seria filmelor s-a incheiat, si isteria s-a mai domolit. Iar anul trecut, Stephenie Meyer a incercat sa produca aceeasi isterie cu ecranizarea cartii ‘The Host’, o distopie publicata de ea in 2008, care a avut un succes mai mica decat ‘Twilight’, dar care a fost adorata de milioane de oameni in intreaga lume.

Personal, mi-a placut extrem de mult cartea asta, pentru ca, dupa un sfert, e extrem de captivanta. Plus, personajele sunt extrem de bine creeate, iar povestea inedita de dragoste m-a tinut cu sufletul la gura pe tot parcursul cartii. Este o carte pe care o pot citi atat romanticii incurabili, cat si cititorii care adora actiunea. Cu siguranta una dintre cele mai bune distopii pe care le-am citit. 🙂

4. ‘Divergent’ de Veronica Roth

descărcare

Nu stiu ce cuvinte sa folosesc pentru a descrie seria asta. Desi am citit numai prima carte, mi-a fost de-ajuns sa imi dau seama ca e o serie extraordinara! Tris e o adevarata eroina, iar relatie dintre ea si Four e cu totul speciala. Four e un tip genial, genul de personaj pe care il cauti in toate cartile. Cartea e impanzita de scene captivante, romantice, amuzante uneori, dramatice, iar cartea te va tine cu sufletul la gura pana la final! Abia astept sa vad filmul, pentru ca prevad ca imi va placea la nebunie!

5. ‘Delirium’ de Lauren Oliver

images (1)

“Delirium” a fost prima carte pe care am citit-o in engleza. Si desi nu am inteles tot si mi-a luat 2 luni sa o termin, am fost innebunita dupa poveste, dupa personaje, dupa atmosfera, dupa carte, pur si simplu. M-am indragostit de Alex, m-am imprietenit cu Lena si am stat cu sufletul la gura pentru ei. Volumul 2, ‘Pandemonium’, e plin de surprize si m-a lasat cu un cliffhanger urias! Dupa ce termin ‘Looking for Alaska’, planuiesc sa ma apuc de ‘Requiem’, pentru ca deja mi-e dor de personaje si vreau sa vad cum se incheie seria. Yup, I definitely recommend it!

6. “Eve” de Anna Carey

images (2)

Cartea ‘Eve’ castiga prin povestea unica si prin imaginatia nemarginita a autoarei! Am citit-o acum… 2 ani, si de-atunci caut un moment bun sa citesc si continuarile. Anul asta, insa, cu siguranta o voi face, pentru ca imi e dor de Caleb si sunt extrem de curioasa ce se va intampla mai departe!

Ce numar ciudat, 6! Dar, in mod tragic, mi-am dat seama ca am citit numai vreo 6 sau 7 serii de distopie. Voi incerca sa maresc numarul asta anul asta, asa ca mi-am facut o lista cu toate distopiile pe care vreau sa le citesc. Lista care arata cam asa:

83370877735333

8525590

8665876

11594257

9275658

12476820

6186357

10507293

11235712

8235178

24770

2536134

Nu-i prea lunga, asa-i? :)) Urati-mi succes sa o termin!

Deci, spunet-imi, dragilor. Care sunt distopiile pe care voi le-ati citit si pe care considerati ca orice fan al genului asta ar trebui sa le citeasca? De asemenea, ce alte distopii aveti in plan sa cititi? 🙂

19 thoughts on “6 distopii pe care orice cititor ar trebui sa le citeasca

  1. Shatter Me e si una din seriile mele preferate,la fel ca si Hunger Games. Despre Host nu stiu, filmul nu mi s-a parut ceva senzational si multi au catalogat-o ca fiind aproape de Twilight deci..nu ma tenteaza :)) plus ca e ridicol de scumpa si niciodata nu am prins-o la reduceri. Divergent de deja istorie 🙂 despre Delirium nu stiu,mereu mi s-a parut genul acela de serie incalcita si complicata si am cam evitat sa o citesc, Eve mi s-a parut draguta dar nu e cine stie ce, personajele chiar au potential si povestea in sine nu e rea doar ca stilul autoarei m-a cam lasat rece, tot timpul simt ca mai era ceva de zis. Pe Matched nici nu vreau sa o ating. am fluturat varianta in romana si m-a plcitisit teribil, despre Possesion nu am auzit niciodata deci slabe sanse; stiu coperta de la Wither, posibil sa fie in lista mea? nu stiu :)) Despre Awaken nu am auzit, am inceput Under the never sky dar nu mi-a placut si am lasat-o balta, Legend stiu ca e tare, e de mult timp in lista mea, de Partials nu am auzit, The maze runner e deja fenomen, sper sa o citesc si eu cat mai curand, The selection e draguta dar simpla si cam lasa de dorit in final(plus ca (,) continuarea e dezastruoasa din cate am auzit :))) De Cinder stiu ca e intradevar o carte buna, Across the Univers am impresia ca e si in lista mea, dar nu in top, Uratii am citit si NU recomand, mai ales ca volumul 2 e o porcarie totala si in primul e abordata o fata e distopiei atat de superficiala incat uneori nu puteam crede ca e chiar pe bune cartea aia. Disparuti , sincer sa-ti spun, e de vreo 2-3 ani pe lista dar nu am reusit sa mi-o cumpar :)) Tot timpul apar carti mai faine si off, nu am nici resurse si nici timp 😦 …..

    Like

      1. Ca e foarte cunoscuta seria si ca e preferata de multa lume 🙂 E un termen pe care il folosesc in cazurile in care subiectul in sine a fost foarte discutat si e arhi-cunoscut , in cazul asta printre cititori 🙂

        Like

      2. Ma gandeam ca te referi la faptul ca e publicata de mult. Chiar ma pregateam sa-ti tin o ‘prelegere’ despre cum abia acum incepe nebunia. :))

        Like

      3. :)) Nuu, nici vorba 🙂 Cu siguranta abia acum incepe adevarata distractie pentru ca e premiera filmului 🙂 btw, abia astept sa merg ^_^

        Like

      4. Apropo, acum mi-a ajuns si mie pachetul ala pe care il castigasem in decembrie :)) credeam ca s-a pierdut dupa atatea luni, dar am avut noroc :))

        Like

  2. Divergent si Jocurile Foamei, sunt, pentru mine, cele mai superbe si perfecte distopii ever. Atatea emotii mi-au transmis cartile astea, ca, la un moment dat, nu mai stiam ce e prin capul meu. Si “Gazda” e o carte superba, dar nu are…acel ceva.. Urmatoarele distopii care vreau sa le citesc sunt seria ‘Shatter me’, “Eve” si “Uglies”

    Like

Leave a Reply

