10 carti pe care….


Imi era dor de o leapsa, asa ca m-am gandit mult si bine, si am venit cu una. Este o leapsa mai speciala, pe care ati putea-o lua si ca pe un top. In felul asta, aflati mai multe despre mine si despre opiniile mele, dar ne si distram un pic. Prea multa seriozitate nu e buna, nu? 🙂

’10 carti pe care…’ e o leapsa relativ usoara. Am creeat 10 categorii de carti mai ciudate, si , pentru fiecare categorie,m am ales o carte care, dupa parerea mea, se potriveste cu categoria respectiva.

Ok, sa incepem. 🙂

1. Daca ar fi sa citesc o singura carte pentru tot restul vietii mele, aceasta ar fi…

“Sub aceeasi stea” de John Green.

Cartea asta e, pur si simplu, geniala! Acum o citesc pentru a doua oara, desi ar trebui sa citesc alte carti. Dar nu ma pot abtine. Iubesc totul la cartea asta si este, fara doar si poate, cartea mea favorita.

2. Cartea pe care as folosi-o drept suport de pahare…

Hm… de unde am scos-o si pe asta? Ok, cred ca acea carte ar fi un volum din  ‘Jurnalele Vampirilor’. Sa va explic.

‘Jurnalele Vampirilor’ nu e o carte proasta, dar ca pe mine, personal m-a dezamagit. Dar, dintr-un motiv oarecare, tin sa o am in biblioteca. Bine, in biblioteca de care va vorbeam acum cateva zile, din magazie de la bunica-mea. Nu as arunca-o, dar nici nu as mai reciti-o. Si, daca ar fi nevoie, as putea sa o folosesc drept suport de pahare.

3. Cartea pe care nu as citi-o decat fortata sa fiu…

Hm… ’50 Shades of Grey’.

Da, am cartea pe Kindle. Dar nu, nu am de gand sa o citesc. Cel putin, nu in viitorul apropiat.

Sunt mai multe motive in spatele acestei afirmari.

1. Nu-mi plac fan fic-urile transformate in carti. Oricat de bune ar fi, isi vor pastra acea ‘noanta’ de neprofesionalism.

2. Nu-mi plac personajele principale feminine care se lasa controlate, sau care nu lupta.

3. Oricat de mult mi-ar placea sa citesc despre un personaj masculin cu aditudine, nu-mi plac cei manipulativi, cei aroganti sau celor carora le place sa controleze o femeie. Adica, Christian Grey nu ma incanta, oricat de sexy ar fi.

4. Personal, caut mai mult decat sex intr-o carte.

4. Daca as avea un fiu adolescent, i-as recomanda…

‘The Perks of Being a Wallflower’ sau ‘Looking for Alaska’. Pentru ca sunt doua carti numai bune pentru adolescenti (in special pentru baieti),si pentru ca m-as simti mai apropiata de el, daca ar citi doua dintre cartile mele preferate. Dar eu si copiii nu ne intelegem bine, asa ca nu se pune problema.

5. Cartea pe care toata familia mea vreau sa o citeasca este…

‘Creatura’ de Nely Cab. Din cauza faptului ca mereu le povestesc de Nely, sunt foarte curiosi sa o cunoasca. Pentru ca asta e putin imposibil momentan, m-am gandit sa le dau la toti ‘Creatura’, in romana, sa o citeasca. Mama si bunica deja au citit-o. Mai raman frate-miu si taica-miu.

6. Cartea pe care as citi-o pe patul de moarte…

‘The Fault in Our Stars’. Pentru ca e cartea mea favorite si, daca as citi-o pe patul de moarte, as muri cu un zambet pe fata.

7. Cartea pe care i-o voi face cadou viitorului meu prieten…

In momentul in care voi avea un prieten, cred ca va imaginati ca ii voi recomanda o multime de carti. Asta in cazul in care nu e un soarec e bibilioteca, ca mine. Prima carte pe care i-as darurecomandi-o chiar eu, ar fi ‘Shatter me’. Toata seria, de fapt. E una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste pe care am citit-o. Apoi ar urma ‘The Fault in our stars’, ‘Mare Tranquillitatis’ si ‘Creatura’.

8. Cartea pe care mi-as dori sa o primesc la majorat…

Cel mai frumos ar fi ca la majorat sa primesc toate cartile mele preferate, cu autograf de la autorii lor. Apoi, mi-ar placea sa primesc o carte cu toate momentele frumoase din viata mea, povestite de cineva din afara. Parinti, priteni, profesori, rude.

9. Cartea pe care i-as darui-o celei mai bune prietene ale mele…

Daca prietena mea cea mai buna ar fi violonista, i-as recomanda, fara doar si poate, ‘The Sea of Tranquility’, ca sa-si dea seama cat de noroacasa e ca poate face ce vrea.

10. Cartea pe care i-as recomanda-o profesoarei mele preferate…

De fapt, deja am facut-o. I-am recomandat ‘Sub aceeasi stea’ profesoarei mele favorite de la scoala. Ah da, si ‘Divergent’. Ce e si mai incantator e ca si le-a notat pe telefon, sa le caute. 🙂

Si, bonus:

Cartea pe care vreau sa o citesc cu disperare:

‘Code Name Verity’ de Elizabeth Wein. Nu ai cum sa nu iti doresti sa o citesti, nu? 🙂

Pfu, uitati cum m-am complicat eu singura! Dar a meritat. A fost distractiv sa inventez categoriile si sa ma gandesc si la carti care sa se potriveasca. 🙂

Nu voi da leapsa mai departe nimenui, ci va las pe voi sa alegeti daca vreti sa o faceti sau nu. Deci, oricine vrea sa faca ‘leapsa’ asta, e libera sa o faca.

6 thoughts on “10 carti pe care….

  1. Foarte frumoasa leapsa ta, Bia! Ca de fiecare data ne surprinzi in mod frumos si inovator! Imi place!

    Cat despre ce ti-ai dori sa primesti la majorat… nu ne dai adresa de e-mail a mamei tale de exemplu? :)) Te-am putea surprinde :*

    Pupici,
    Theo

    Like

  2. Mi-a placut mult leapsa, dar cum nu am ocazia sa fac un post despre asta am sa raspund aici, ok? 🙂
    1. Intrebarea asta e foarte grea, si lasa-ma sa explic de ce.Gusturile mele in materie de carti sunt foarte variante, nu cred ca as putea sa citesc o singura carte pentru tot restul vietii mele.Rar mi se intampla sa citesc o carte si sa imi placa atat de mult incat sa vreau sa o recitesc, d-apai sa o si fac; exceptia de la regula face Ingerul Noptii pe care am citit-o de 3 ori :)) Cred ca as prefera sa pastrez pentru vecie o carte de poezii, Eminescu sau Bacovia in mod special 🙂
    Am citit si eu Sub aceasi stea, si mi s-a parut o carte superba dar care tocmai, ii este furat din farmec atunci cand o citesti pentru a doua oara 🙂
    2.Probabil ca niciuna, eu nu folosesc suport de pahare :)) nu stiu, nu cred ca una in mod special, probabil ceva vechi de prin biblioteca bunicii. Referitor la comentariu tau cu JV, probabil ca tu ai citit aceasta serie la momentul nepotrivit. Personal, atunci cand am ocazia de a initia un invatacel in lumea fantasy, recomand Twilight, JV, Casa Noptii si AV. Astea sunt carti care merg citite doar atunci cand esti la inceput cu lectura, odata ce prinzi gustul si treci prin suta de carti din aceasi categorie devii critic si tinzi sa judeci prea aspru o carte care trebuie citita doar pentru a ”stimula apetitul”, ca sa zic asa 🙂 Nici eu nu as reciti JV pentru ca stiu sigur ca nu voi avea aceasi parere, la fel cum nu voi reciti vreodata nici una din serieiile mentionate mai devreme. Unele carti se citesc la timpul lor, si prefer sa pastrez memoria primei lecturi la fel de frumoasa in timp 🙂
    3.Mai sincer nu cred ca am asemenea carti, pe care sa le detest in asa fel incat mai bine sa mor decat sa le citesc. Nu judec cartile prea aspru – desigur, doar in cazul in care le-am citit si chiar o merita :)).
    Hmm, 50 Shades 🙂 Asta e un subiect foarte vast si contrariat. Un singur lucru iti spun, cartea asta trebuie citita la varsta potrivita (+16), cu atitudinea potrivita, cu mintea libera de orice prejudecati si cu capacitatea de a trece peste bariera asta morala si a putea intelege mesajul autoarei – pentru ca in ciuda a multor opinii, cartea transmite intradevar ceva. E greu sa citesti cartea si sa fii in stare sa o intelegei, pentru ca modul de a scrie e foarte simplu si aerat iar unele contexte sunt usor exagerate. Nu e o carte pentru oricine, intradevar. Nu as zice neaparat ca e adecvat sa o numesti fan-fic. Nu zic, ideea a fost initial conceputa ca un fan-fic si personajele tind sa ”imite” tipologiile folosite in Twilight, dar nu e asa greu sa lasi la o parte acest amanunt si sa parcurgi cartea. Personajele, sunt exact asa cum ai spus, dar prin insasi atitudinea lor reflecta tipologii existente, reale, care au propriile lor ascunzisuri. Cartea este mai mult decat sex – oricat de greu ar parea de crezut – dar e intradevar foarte greu sa treci peste asa; cum am spus, descrierea e nitel exagerata, mai ales daca citesti traducerea in romana :)) Personal i-am acordat 2,5 dar asta nu inseamna ca ar fi o carte patetica 🙂
    4.Oricat de ciudat ar suna, daca as avea un fiu adolescent i-asi recomanda sa citeasca biblia. Mie cel putin mi-ar fi placut sa am ocazia de a citi asa ceva la momentul oportun.
    5.Cartea scrisa de mine, desigur :)) Momentan, nu am nici una finalizata, sora-mea e prea mica ca sa fi prins ”microbul”, mama nu e pasionata iar tata s-a lasat de vreo cativa ani de citit intens (presupun ca dupa vreo 3000 de carti la activ te cam plictisesti :)))
    6.Nu ced ca as vrea sa citesc pe partul de moarte :))
    7.Bianca, mama, dar ce intrebari mai pui :)) Pana acum, sincer, am avut norocul de a da peste baieti pasionati oarecum de lectura, care aveau ceva carti la activ. Nu stiu ce as recomanda, sincer.
    8.Prima oara cand am citit intrebarea asta m-am gandit la un raspuns foarte pervers :)) Nu stiu ce sa zic, nu cred ca as vrea sa primesc carti la majoratul meu. Eu nu prea primesc carti de fel, prefer sa primesc bani si sa imi cumpar eu carti; nimeni nu imi cunoaste gusturile mai bine decat mine :))
    9.Oh,asta da:) Prietenei mele – care era o ignoranta totala cand am cunoscut-o – i-am recomandat o groaza de carti dar din pacate nu a citit mai nimic :)) A prins totusi gustul Micutelor Mincinoase si acum se relaxeaza cu Chimie Perfecta. Tind da cred ca daca ne tinem pe drumul asta, in curand am sa am cu ce ma mandri 🙂 (din acest punct de vedere 🙂
    10.Daca ar fi sa recomand o carte unei persoane cu o vasta lista de lecturi, probabil ar fi o carte care mie personal mi-a ravasit experienta. Inca nu am gasit asa ceva, dar am sa te anunt atunci cand o voi face 🙂
    Momentan , nimic :)) Abia de citesc zilele astea, of.. 😦 Totusi, mi-am facut o placere si am citit Maybe Someday, care s-a dovedit a fi una din cele mai bune carti pe care le-am citit vreodata. O recomand ! 🙂
    Jeez, iarasi iti las un com kilometric :)) Sper sa nu fie o problema :)) Mi-a placut mult leapsa ta Bianca 🙂

    Like

    1. 1. E ciudat ca citesc ‘Sub aceeasi stea’ pentru a doua oara si are acelasi farmec? :))
      2. Am citit ‘Jurnalele vampirilor’ pe la vreo 12 ani, deci nu aveam multa experienta si, desi nu stiam sa critic cartile ca acum, tot mi s-a parut o serie anosta.
      3. Nu o citesc din cauza ca am 16 ani si mi-e rusine and stuff. Am o minte perversa, nu am beriere de-astea si ador cartile erotice! Ei, am zis-o! Dar 50 shades? Chiar nu ma atrage. Bine, mai stii cum mi se vor schimba parerile pe viitor? :))
      4. Iti spun sincer ca unui adolescent nu i se potriveste biblia. Da, e o poveste frumoasa, dar plictisitoare.
      5. :))Buuuna idee! Dar mie mi s-ar parea ciudat sa ii las sa citeasca ce am scris eu si sa ma cunoasca intr-un fel mai…altfel. :)) Probabil ca s-ar ingrozi de ce vor citi. :))
      6. Nici cand te-ai plictisi, asteptand sa mori? :))
      7. Pai asta era si ideea! Sa va pun in dificultate!
      Nici nu stii cat esti de norocoasa ca ai dat peste baieti de-astia. Aici e cam greu sa gasesti baieti de-astia.
      8. OMG, am crezut ca am fost singura care s-a gandit la ceva de genul! Am zis sa nu scriu, ca sa nu par perversa. :))
      9. Uraaaa! Sa speram ca vei reusi sa o transformi intr-un soarece de biblioteca!!
      10. Mai este timp, nu?
      Ma bucur ca ti-a placut leapsa si ca ai raspuns la ea! 🙂

      Like

      1. Nu stiu, mie imi e frica sa incerc sa o citesc din nou :)) spune-mi cu ti s-a parut dupa ce o termini, daca zici ca e la fel de buna ma apuc si eu :))
        Bai, si mie imi plac cartile erotice, ce sa zic :)))
        Sincer, nici eu nu sunt adepta a religiei dar consider ca biblia trebuie citita de toti ca pur material cultural, mi se pare o parte indispensabila din fata fiecaruia.
        Eu as vrea sa citeasca :)) acum, daca am sa scriu vreodata ceva … :))
        Nuuu! :)) viziunea mea de pe patul de moarte e alaturi de cei 5 copii si barbatul care ma tine in brate :)) dar daca a murit inaintea mea…ei bine, am sa ma incant cu o carte erotica, asa ca sa mor impacata :))
        Mda, in ziua de azi numai peste idioti dai :)))
        Ma bucur ca te bucuri :)) numai la tine pe blog imi vine sa comentez tot timpul =))

        Like

Leave a Reply

