Movie Review: “Divergent” (2014)


descărcareCast:

Shailene Woodley Shailene Woodley
Theo James Theo James
Ashley Judd Ashley Judd
Jai Courtney Jai Courtney
Ray Stevenson Ray Stevenson
Zoë Kravitz Zoë Kravitz
Miles Teller Miles Teller
Tony Goldwyn Tony Goldwyn
Ansel Elgort Ansel Elgort
Maggie Q Maggie Q
Mekhi Phifer Mekhi Phifer
Kate Winslet Kate Winslet
Ben Lloyd-Hughes Ben Lloyd-Hughes
Christian Madsen Christian Madsen
Amy Newbold Amy Newbold
Molly
Ben Lamb Ben Lamb
Janet Ulrich Brooks Janet Ulrich Brooks
Erudite Teacher
Clara Burger Clara Burger
Little Abnegation Girl
Anthony Fleming Anthony Fleming
Guard
Ryan Carr Ryan Carr
Dauntless Man
Alex Hashioka Alex Hashioka
Erudite Guard
Will Blagrove Will Blagrove
Dauntless Patrol Man
Rotimi Rotimi
Ezra
Justine Wachsberger Justine Wachsberger
Lauren
Michael Gideon Sherry Michael Gideon Sherry
Bullied Abnegation Boy (as Michael Sherry)
Lukas Burger Lukas Burger
Jonathan Ziegler
Austin Lyon Austin Lyon
Zipline #1
Renee Puente Renee Puente
Zipline #2
Lucas Ross Lucas Ross
Zipline #3
Chris Hayes Chris Hayes
Dauntless Instructor
Ana Corbi Ana Corbi
Factionless Girl
Eric Kaldor Eric Kaldor
Factionless Man #1
Alice Bowden Alice Bowden
Factionless Woman #2
Cleo Anthony Cleo Anthony
Dauntless Patrol #1
Alice Rietveld Alice Rietveld
Dauntless Patrol #2
Brad Greiner Brad Greiner
Dauntless Patrol #3
Yasmine Aker Yasmine Aker
Dauntless Patrol #4
Michael James Bell Michael James Bell
Erudite Scientist #1
Leigh Bush Leigh Bush
Erudite Scientist #2
Bob Rumnock Bob Rumnock
Older Abnegation Man
Elyse Cole Elyse Cole
Ten Year Old Tris
Efe McWorter Efe McWorter
Candor Judge
Christopher Weir Christopher Weir
Candor Lawyer
Doyle Brand Doyle Brand
Candor Witness
Faye Jackson Faye Jackson
Abnegation Woman
Scott Roberts Scott Roberts
Abnegation Man
Sophia Marzocchi Sophia Marzocchi
Candor Attorney #2

 

Mai multe informatii despre film aflati pe IMDb.

Recenzie:

‘Divergent’ este adaptarea cartii cu acelasi titlu a lui Veronica Roth, film care a avut premiera pe 21 Martie 2014. A debutat pe primul loc in Box Office,cu 55 de milioane de dolari. In Grecia, a avut premiere pe 27, iar ieri, dupa o saptamana de disperare, l-am vazut si eu.

Trebuie sa fac patetica afirmatie ca e a doua oara cand merg la cinema. Provenind dintr-un oras mic, nu aveam posibilitatea sa merg la cinema, pentru ca, dupa 2005 parca, s-a desfiintat cinema-ul. Singura data cand am fost la cinema, aveam vreo 4-5 ani si nu imi amintesc prea bine cum a fost. Cand am ajuns in Grecia, mi-a luat ceva timp sa ma dumiresc si sa imi dau seama unde si cum e cinema-ul. Din lipsa de timp, nu m-am dus, pana ieri, sa vad un film intr-o sala de cinema. Pana ieri.

Experienta a fost minunata. Sa vezi un film la cinema e complet diferit decat sa-l vezi acasa. E altceva sa iti vezi personajele favorite pe un ecran imens, intr-o sala de cinema, cu boxe de milioane, inconjurata de zeci de oameni straini, cu care nu ai nimic in comun, dar cu care te simti mai apropiata, pentru 2 ore si ceva, pentru ca stii ca ati ales acelasi film, deci aveti, totusi, ceva in comun. Fara pauze, fara vecini enervanti, fara zgomote. Intri intr-o sala de cinema, si esti doar tu si ecranul. Simti ca intrii in film si, cand se termina, iesi din sala aia de cinema si revii la viata de dinainte si ai impresia ca nu a trecut deloc timp, dar apoi vezi ca s-a inserat si vezi ca nu ai fost intr-o capsula de timp. Intr-o sala de cinema, ai impresia ca viata din jurul tau se opreste si ca tot ce conteaza e filmul. Nu mai conteaza ca te scapi pe tine, ca ti s-a terminat popcorn-ul, sau ca te-ai lovit de vecinul tau de scaun. Tot ce conteaza e ca tu, in momentul ala, vezi un film dupa care ai tanjit pentru luni intregi.

Dupa cum ati inteles da, mi-a placut sa vad ‘Divergent’ la cinema. Experienta a fost minunata, si sunt sigura ca o voi repeta. Scaunele alea! Aproape ca am adormit pana sa inceapa filmul. Noroc de popcorn-ul ala DELICIOS, care m-a tinut treaza si pe care l-am devorat inainte sa inceapa filmul.

Revenind la film….

‘Divergent’ e un film care te lasa fara cuvinte. Nu stiu cum sa il descriu, pentru ca orice adjectiv din lumea asta mi se pare prea mic ca sa descrie un film atat de mare.  Poate briliant? Exceptional? Frumos? Bun? Toate astea la un loc, si totusi mult mai mult.

Am adorat totul la ‘Divergent’, de la soundtrack, pana la interpretarile actorilor. Este, probabil, cea mai buna adaptare care exista. E ceva de nedescris… e filmul meu preferat.

Ma simt atat de nedreapta, pentru ca nu pot sa descriu filmul asta si folosesc cuvinte care sunt, intr-un fel, o jignire pentru un film ca asta.

‘Divergent’ merita toate laudele din lumea, toate premiile posibile. E un film care te lasa cu gura cascata si, in momentul in care ruleaza genericul de sfarsit, ramai pentru o clipa in scaun si te intrebi ‘Si acum ce? Ce fac?’.

Consider ca ‘Divergent’ respecta care in masura de 90%. Mi-ar fi placut sa vad o scena pe care am adorat-o, dar care nu a intrat in film. Vorbesc despre scena in care Four ii spune lui Tris ca o iubeste. Scena aia e atat de frumoasa, dar din pacate, nu e in film. In rest, nu am nicio nemultumire. Filmul respecta cartea, si nu dezamageste deloc.Dimpotriva. Cred ca motivul din spatele succesului acestui film este faptul ca respecta cartea, si nu dezamageste. Reda, intru totul, atmosfera cartii si te face sa vrei sa recitesti cartea imediat.

Actorii sunt foarte bine alesi si seamana cu ce mi-am imaginat eu, in timp ce citeam cartea. Am fost extrem de impresionata de Theo, dar si de Shailene.

Theo este un tip aratos. There, I said it. Dar, in afara de faptul ca arata extrem de bine, este si un actor exceptional. Stie sa joace, stie sa redea sentimentele care trebuie si stie sa te faca sa oftezi, de bucurie sau de tristete. E prima data cand il vad jucand, dar da, sunt sigura ca voi mai vedea si alte filme in care el joaca.

Cat despre Shailene… palaria jos! Jee, ce rol a facut! E atat de geniala tipa asta, ca actrita si ca persoana, incat vreau sa ma uit la interviuri cu ea in continuu. Si OMG, scena aceea in care mama ei… uhm.. da, nu zic, ca e spoiler. Dar ideea e ca scena aia a fost atat de emotionanta si atat de bine jucata, ca mi-au dat lacrimile. E uimitor felul in care Shailene isi intra in rol. Parca devine una cu personajul, ceea ce, din punctul meu de vedere, e uimitor.

Toti actorii au jucat exceptional! Pana si de ‘baietii rai’ mi-a placut! Da, ‘Divergent’ exceleaza la captiolul ‘distributie’.

Asta e un film ataaat de captivant! Te prinde de la inceput. Stiti, una e sa citesti cartea si sa iti imaginezi toata lumea de acolo, si alta e sa vezi cu ochii tai ce a vrut autoarea sa spuna sau cum si-a imaginat lumea. E atat de captivant sa vezi o ecranizare! Am fost mereu curioasa sa vad anumite scene, sa vad cum joaca actorii anumite parti. Dar, chiar daca nu as fi citit cartea, filmul ar fi fost tot captivant. Te tine cu sufletul la gura si te face sa vrei sa dai fast forward si sa vezi mai repede ce se intampla.

Efectele speciale si decorurile au fost extrem de bine facute! Mi-a placut extrem de mult felul in care a fost facut Chicago. Nici prea “post-apocaliptic”, nici prea apropiat de cum arata in prezent. Numai bun. Decorurile, efectele speciale, costumele, tatuajele… totul a fost bine facut si real! Extrem de real!

Consider ca ‘Divergent’ e un film important. Transmite mesaje.

In primul rand, iti spune sa lupti. Sa lupti intotdeauna pentru tine, pentru cei dragi, pentru cine esti. Sa nu e dai batuta. Sa nu lasi pe altii sa te calce in picioare. Scena aia in care Tris spune ‘Daca te apropii de mine, te omor.’ (sau cam asa ceva) este importanta. Arata ca nu trebuie sa ne lasam calcati in picioare de altii.

Apoi, ‘Divergent’ mi-a aratat ca a fi diferit nu e un lucru rau. Well, in majoritatea timpului. Mi-a arata ca trebuie sa lupt ce mine insumi, sa nu ma schimb si sa fiu mereu ceea ce simt ca sunt.

Si sa nu uitam de faptul ca filmul asta te invata sa fii curajos. Sa iti infrunti temerile, pentru ca daca nu o faci, nu rezolvi nimic.

Dupa ce s-a terminat filmul, am fost intr-o scurta depresie. Acum, am un ‘movie hangover’, daca stiti ce vreau sa spun. Si, trebuie neaparat sa fac rost de ‘Divergent’ in editie tie-in.  Trebuie sa citesc seria si vreau sa vad ‘Insurgent’ si vreau DVD de la ‘Divergent’ si vreau sa intalnesc actorii si pe Veronica si vreau vreau vreau!

Nu mai stiu ce sa va mai spun. ‘Divergent’ e filmul meu favorite. E genial si briliant si pot merge mai departe pana la nesfarsit cu adjectile, dar nimic nu l-ar descrie. Uitati-va la el, oameni buni. Nu stiti ce pierdeti daca nu o faceti!!

Rate: 5 stele e putin. Nu pot sa dau o nota acestui film, pentru ca orice i-as da, ar fi putin.

Trailer:

One thought on “Movie Review: “Divergent” (2014)

Leave a Reply

