Recenzie: “Hopeless” de Colleen Hoover

15717943Descriere:

Sometimes discovering the truth can leave you more hopeless than believing the lies…

That’s what seventeen-year-old Sky realizes after she meets Dean Holder. A guy with a reputation that rivals her own and an uncanny ability to invoke feelings in her she’s never had before. He terrifies her and captivates her all in the span of just one encounter, and something about the way he makes her feel sparks buried memories from a past that she wishes could just stay buried.

Sky struggles to keep him at a distance knowing he’s nothing but trouble, but Holder insists on learning everything about her. After finally caving to his unwavering pursuit, Sky soon finds that Holder isn’t at all who he’s been claiming to be. When the secrets he’s been keeping are finally revealed, every single facet of Sky’s life will change forever.

O buna perioada de timp am tanjit dupa cartile lui Colleen Hoover. La inceput, cand de-abia aparuse ea pe piata, era disperata sa le citesc. Vedeam cum toti prietenii mei din blogosfera citesc si iubesc cartile ei, iar eu stateam si salivam dupa ele. Am reusit si le-am cumparat – sau le-am primit de pe NetGalley – intr-un sfarsit, dar au ramas acolo, in Kindle, pentru o buna perioada de timp. Pana acum vreo saptamana, mai exact, cand, din dorinta de a-mi sterge gustul amar pe care mi l-a lasat cartea pe care tocmai o terminasem, am pus mana pe Kindle si m-am apucat de prima carte care mi-a venit in mintea. Iar asta a fost ‘Hopeless’.

Auzisem multe despre carte.  Mi-era un pic frica, dupa ce o buna prietena o notase cu 3 stele. Dar, ei bine, m-am indragostit de carte imediat.

Am terminat ‘Hopeless’ acum trei zile, si nu am pus mana pe o carte de atunci. Am citit cateva pagini din ‘Hotul de carti’, dar nu am avut rabdarea si starea necesara sa citesc mai mult.  As vrea sa ma intorc inapoi, sa iau cartea de la inceput si sa o analizez mai bine, sa notez toate citatele care mi-au placut si sa rad, din nou, la dialogurile dintre Holder si Sky. Am facut prostia de a nu nota citatele mele preferate, dar pentru asta exista GoodReads-ul.

“Hopeless” este o poveste impresionanta, despre dragoste si puterea de a te vindeca. E o carte scrisa cu emotii, nu numai cu cuvinte. Da, da, da! Merita!

Am fost impresionata, in primul rand, de poveste. In afara faptului ca este extrem de bine conturata si foarte reusita, este impresionanta, ravasitoare si captivanta. Probabil ca as fi plans, daca nu ass fi fost eu insumi . (Nu plang!) Se poate plange, fara doar si poate, la cartea asta, dar eu nu am simtit nevoia. Nu am fost extrem de trista, desi ar fi trebuit sa fiu. Vreau sa spun, la o poveste ca asta nu poti ramane indiferenta, dar nici nu consider ca e atat de trista pe cum o descriu unii.

Povestea lui Sky este plina de urcusuri si coborasuri si de rasturnari de situatie care va vor face sa incercati sa cititi cat de repede puteti. Asta mi s-a intamplat mie. Am ost atat de prinsa de poveste, incat nu-mi ardea de somn, de mancare, de scoala, de studiu, de nimic altceva. Vroiam doar sa citesc. Vroiam sa vad daca Sky va trece peste toate incercarile pe care I le-a pus viata in cale. Nu mi s-a intamplat niciodata sa tip in perna de frustrare, pentru ca mi se parea ca lucrurile nu se mai indreapta niciodata si eram nervoasa pe mine ca nu citeam mai repede. Am simtit ca tot suspansul asta si cartea, pur si simplu, ma omoara.

‘Hopeless’ nu e o carte pe care o poti descrie in cuvinte. Si, oricat as incerca sa o analizez din punct de vedere tehnic, nu pot. E mai mult despre ce sentimente mi-a indus, si despre cartea in sine, ca un total.  Oricat de mult as fi incercat, nu am putut gasi niciun cusur la cartea asta. Da, e o carte perfecta, din toate punctele de vedere. Mi-e foarte greu sa scriu o recenzie, pentru ca nu stiu cum sa descriu cartea, ce sa spun despre ea, cum sa descriu tot ce am trait alaturi de ‘Hopeless’.

Vreau sa incep prin a spune ca asta este prima carte pe care am citit-o de la Colleen Hoover. Sunt prietena cu autoarea pe Facebook si ii citesc postarile constant, dar nimic nu m-ar fi putut pregati pentru ce-am primit o data cu ‘Hopeless’. Am ramas cu gura cascata din cauza scrisului lui Colleen si m-am declarat, aproape instantaneu, fan. Sunt sigura ca al meu Kindle va mai ‘gazdui’ cartile de la ea pe el, iar eu voi citi fiecare carte pe care o scrie.

Nu stiu cum sa va explic, exact, ce e atat de frumos la scrisul lui Colleen. Poate ca felul in care textul curge, sau felul in care totul suna ca o poezie, sau melodicitatea cartii. Orice ar fi, sa fiu al naibii daca nu sunt geloasa! Citatele alea, felul in care totul se pune cap la cap, inteligenta cu care e scrisa cartea asta, talentul, imaginatia,intelepciunea! Cam asa as descrie cartea si scrisul lui Colleen Hoover.

Am adorat extrem de multe citate scrise de Colleen. Imi dau palme mintale ca nu am fost inspirata sa dau un highlight la fiecare citat care mi-a placut, dar nu mi se parea corect sa pierd timp cu asa ceva, cand pot, foarte bine, sa intru pe GoodReads si sa le copii de-acolo.

“The sky is always beautiful. Even when it’s dark or rainy or cloudy, it’s still beautiful to look at. It’s my favorite thing because I know if I ever get lost or lonely or scared, I just have to look up and it’ll be there no matter what…and I know it’ll always be beautiful.”

Cam asa suna totul in totul in ‘Hopeless’. Ati inteles?

‘Hopeless’ e genul de carte pe care-ti vine s-o dai de toti peretii, dar in acelasi timp sa o pui sub perna, ca cine stie, poate o citesti in somn. Suspansul m-a omorat, si sunt sigura ca nu sunt singura care a simtit asta. Exista atat de multe intrebari pe care fiecare pagina ti le lasa, incat va sfatuiesc sa o cititi in vacanta, sau in weekend, pentru ca sigur veti vrea sa stati trezi toata noapte, ca sa aveti parte de raspunsurile dorite.

Desi e o poveste rascolitoare, nu am plans. Dar am fost extrem de socata de cat de bine e construita si de toata povestea. Fiecare rasturnare ma facea sa agonizez mai mult si mai mult. E atat de incurcata situatia, dar totusi atat de simpla de inteles si atat de bine gandita! Colleen m-a uimit, pentru ca sigur trebui sa ai muuuulta imaginatie si talent sa scrii o poveste ca asta. Nu o pot descrie in cuvinte, pentru ca nu e genul de carte pe care o poti descrie. E genul de carte pe care trebuie sa o citesti ca sa experimentezi tot pe pielea ta.

Inca de la primele capitole am fost placut surprinsa de Sky. Nimeni nu m-a avertizat ca voi da peste o eroina pe gustul meu! Am respectat-o, inca de la inceput, pentru taria de caracter, pentru incredere si pentru caracterul ei.  M-am amuzat teribil din cauza sarcasmului ei continuu si din cauza replicilor ei ursturator de ironice. Am adorat prietenia dintre ea si Six, pentru ca este genul de prietenie pe care mi-am dorit-o intotdeauna. Scrisoarea pe care i-a scris-o Six lui Sky m-a lasat fara cuvinte.

Povestea lui Sky este, pe cat de tragica, pe atat de interesanta, intr-un fel straniu. Cum e sa iti intalnesti un prieten de care nu-ti amintesti? Nu vreau sa va spun mai mult, pentru ca sigur va voi oferi cateva spoilere, dar sunt sigura ca veti fi uimiti de povestea eroinei noastre.

Holder a fost un mister inca de la inceputul cartii. La prima intalnire dintre el si Sky, am crezut ca este putin nebun. Ca tot veni vorba, scena aia a fost atat de amuzanta incat radeam singura prin casa.

Revenind la Holder, el este, cu siguranta, un personaj interesant. Are ceva care te atrage, chiar daca nu ar trebui. Este extrem de intens, foarte misterios si este evident ranit. Schimbarile lui de stare ma faceau sa ma incrunt mereu. Nu intelegeam ce e cu el, iar autoarea nu ne dezvaluia nimic. Am crezut ca este doar un bad boy care vrea atentie, dar s-a dovedit ca nu e asa. Holder este, de fapt, un tip destept, romantic, carismatic, amuzant, protectiv, grijuliu, sexy si stie mereu ce sa spuna. Zau, baiatul asta m-a facut sa ma topesc de vreo cateva ori! Si oricat de gelos si moody ar fi fost, nu m-am putut abtine sa nu il ador inca de la inceput. Are sclipirea aia care atrage.

La inceput, relatia dintre Holder si Sky este extrem de incordata si de ciudata. Un minut rad impreuna, in celalalt minut incep sa se certe. In momentul in care Holder incepe sa se deschida, relatia lor se schimba si trece la un nou nivel. Ei au parte de genul de relatie pe care toti ne-am dori sa o avem: intensa,romantica  plina de emotie, increder e si scantei, iar mai tarziu, un pic complicata. Adica perfecta. Veti fi surprinsi sa aflati despre istoria lui Holder si a lui Sky, si sunt sigura ca veti ofta, in momentul in care veti intelege cat de romantica este, de fapt, situatia.

Colleen exceleaza si la capitolul personaje. Stie sa isi creeze personajele si sa te faca sa te conectezi cu ele. Absolut toate personajele sunt reale si mi-au placut aproape toate, dar in special (Brecky). OMG, genial tipul!

Cat despre tatal lui Sky… imi era scarba de el. Imi venea, pur si simplu, sa intru in carte si sa il strang de gat.

Consider ca hotararea pe care a luat-o Sky in legatura cu mama ei este corecta. Imi place, de asemenea, ca l-a intrebat pe Holder, pentru ca, pana la urma, si el a avut de tras de pe urma deciziei ei. M-a impresionat si povestea lui Karen si am vazut-o cu alti ochi dupa ce am aflat istoria ei.

Tind sa despart cartea in doua parti. Prima parte este o poveste despre o adolescenta singuratica care isi gaseste dragostea. Este o parte plina de dialoguri jucause, scene intense si captivante. De o realitate izbitoare, m-am regasit in tot ce simtea Sky.

A doua parte este mai trista si mai intensa. Sky se maturizeaza si ‘Hopeless’ nu mai este doar o poveste de dragoste, ci si o lectie de viata, despre cum sa trecem mai departe si despre cum sa ne confruntam cu demonii trecutului.

Desi partea a doua a fost scrisa mai bine si tehnic, este mult mai buna, prefer prima parte. Nu ma intrebati de ce, pentru ca nu am nicio explicatie.

Plina de momente romantice, situatii intense si personaje interesante, ‘Hopeless’ va va cuceri cu povestea superba, dar trista, cu relatia dintre personajele principale, cu stilul de scriere perfect a lui Colleen si cu citatele atat de adevarate! Sunt convinsa ca toti veti gasi ceva bun in ‘Hopeless’, o lectie de viata care va va folosi.  Da, cu siguranta o recomand!

Rate: Hm…. 7,8,9 stele? Nu stiu! Este, cu siguranta, o carte care merita o multime de stele.

Nu uitati ca ‘Hopeless’ a aparut si in Romania, sub titlul ‘Fara speranta’, scoasa de Epica.

descărcare (1)

Colleen Hoover
EPICA/New Adult/Contemporary
Fiction/love-story

#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER

Îndrăgita autoare de bestselleruri  Colleen Hoover istorisește, la această primă întâlnire cu publicul din România, fascinanta poveste a doi tineri cu un trecut tulburător, care pornesc într-o pasionantă şi palpitantă călătorie pentru descoperirea sensurilor vieţii, iubirii, încrederii şi, mai presus de orice, a puterii vindecătoare pe care numaiadevărul o poate avea.
Sky, elevă în ultimul an de liceu, îl cunoaşte pe Dean Holder, un tip cu o reputaţie îndoielnică, rivalizând cu a ei însăşi. Încă de la prima lor întâlnire, acesta o îngrozeşte şi, în același timp, o captivează. Ceva inexplicabil legat de el îi declanşează amintiri din adâncurile trecutului ei tulbure, dintr-o perioadă aproape ștearsă din memoria ei. Deşi Sky e hotărâtă să se ţină la distanţă de el, insistenţele lui neabătute şi zâmbetul enigmatic îi doboară barierele protectoare, iar legătura dintre ei creşte în intensitate. Însă misteriosul Holder ascunde, la rândul lui, destule secrete, iar de îndată ce acestea sunt dezvăluite, Sky cunoaşte o transformare ireversibilă, iar capacitatea ei de a avea încredere în semeni poate deveni o pierdere colaterală provocată de adevăr.

Numai înfruntând cu mult curaj dezvăluirile crude, Sky şi Holder pot spera să-şi vindece rănile sufleteşti şi să găsească o cale de a trăi şi de a iubi pe deplin. Fără speranță este un roman care vă va tăia respiraţia,

captivându-vă şi amintindu-vă de prima voastră iubire.

O puteti comanda de aici.

Cititi-o, cititi-o, cititio-o! 🙂