De ce nu mai citesc indie


Astazi m-am hotarat sa scriu un post pe care il aveam la ‘drafts’ de mult timp. O explicatie, daca vreti.

Probabil ati observat ca, inca de cand a inceput anul 2014, nu prea ma mai ocup cu promovatul autorilor si a cartilor lor. Nu cred ca am participat la mai mult de 10 blog tour-uri. Da, am mai postat cover reveal-uri in momentul in care o carte chiar mi se parea interesanta sau stiam autorul si imi placusera cartile lui/ei. Dar in rest, m-am tinut deoparte.

Nici macar copii pentru recenzie nu am mai acceptat, desi am primit destul cereri, atat de la autori indie, cat si publicati de edituri mai mult sau mai putin cunoscute.

La inceputul anului mi-am promis sa ma concentrez pe mine si numai pe mine. Mi-am propus ca anul asta sa citesc macar o carte dintr-o serie pe val in perioada asta. Mi-am propus sa ma ajut pe mine in primul rand, si apoi pe altii.

Mi-am pierdut  interesul de a-i ajuta pe altii. Incluzand indie.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am nimic cu ei. Inca cred ca toti trebuie sa aiba o sansa si ca cineva ar trebui sa ii citeasca cu un zambe pe buze.

Dar persoana aceea nu mai sunt eu.

Am fost.

Am citit atat de mult indie incat am pierdut contactul cu cartile bestseller. Nu mai stiam ce e bun, ce nu. Am fost atat de in urma cu cartile bestseller sau cu cele pe care vroiam sa le citesc din proprie initiativa, incat imi va lua, probabil, tot anul sa recuperez.

Probabil ca ati observat si voi ca indie nu ma mai pasioneaza.

Sunt multe lucruri care ma pasionau in trecut, iar acum ma uit la ele si nu mai simt nimic.

Nu mai citesc indie pentru ca m-am plictisit.

M-am plictisit de greseli de editare, de povesti slabute, de dezamagiri.

Lumea indie s-a stricat, la fel ca mai orice.

Credeti-ma, la inceput, gaseam povesti uimitoare, si stiam sa le recunosc. Dar acum? Acum gasesc povesti slabe, scrise in graba, doar pentru ca cineva a vrut sa fie si el ‘autor’. Coperti atractive si descrieri captivante, dar care te induc in eroare.

Ca si cititoare, mi-e foame de ceva bun. Indie nu imi satisface nevoia de carti. Am realizat ca degeaba citesti multe carti, daca cartile acelea nu sunt porivite pentru tine.

Nu mai citesc indie pentru ca, pur si simplu, nu ma pot.

Am obosit sa ii ajut pe altii si sa uit de mine. Am obosit de lumea asta. Vreau ceva mai mult.

Vreau carti care sa fie editate bine, care sa aiba o coperta porivite. Carti care sa ma faca sa uit de mine. Carti care sa fie diferie.

Nu ma intelegeti gresit. Pot gasi si carti de-astea printre indie. Dar pentru a gasi cartile astea, trebuie sa caut. Si nu mai am chef sa imi asum riscuri.

Nu mai am chef sa pierd timp si neuroni cu povesti care nu merita publicate. Am abandonat atat de multe carti anul trecut si anul asta din cauza asta! Si m-am plictisit s-o fac.

M-am plictisit sa nu pot citi ce vreau eu.

M-am plictisit sa am un deadline pentru o carte.

M-am plictisit sa nu citesc ce vreau eu, cand vreau eu.

Da, a fost frumos. Da, exista atat de multi indie pe care ii vor citi, indie ca Cameo Renae, sau Julie Cassar, sau Nely Cab, chiar daca nu mai e indie de mult. Poate ca voi mai citi indie din cand in cand, dar nu imi voi mai dedica timpul meu pentru a promova pe altii, care ma vor uita dupa o luna.

Inca cred ca autorii indie merita. Dar am inteles ca unii. Si am inteles ca nu trebuie sa fac exces.  Asta am facut. Exces. Si m-am plictisit. Am obosit.

Daca vreti sa cititi o carte, indie sau nu, ar trebui sa cititi. Ar trebui sa cititi orice vreti, orice simtiti ca trebuie sa cititi. Dar nu cititi ceva doar pentru ca ai promis candva ca vei ajuta pe toata lumea. Ganditi-va in primul rand la voi, apoi la altii. Pentru ca altfel, veti pati ca mine.

Vreau sa discut cu altii despre cartile pe care le citesc. Vreau sa citesc carti inainte de ecranizari Vreau ceva mai bun. Vreau sa vad o carte intr-o librarie si sa zic ‘Am citit-o acum o luna. ‘, nu ‘Trebuie sa o citesc, dar am alte 5.000 de carti pentru blog tour-uri’.

Daca anul trecut mi l-am petrecut inconjurata de carti indie, anul asta mi-l petrec inconjurata de orice carti vreau eu. Ok, mi-am demonstrat ca pot. Am vazut ca pot citi cate carti vreau. Dar acum vreau sa citesc ce vreau, cum vreau, cat vreau, cand vreau. Vreau carti care stiu ca sunt bune, carti care au milioane de recenzii. Poate ca suna a idiotenie, dar credeti-ma ca m-am plictisit de aceleasi povesti din nou si din nou.

Sunt destui bloggeri care vor promova indie. Pentru moment, nu eu. Eu imi voi promova numai autorii dragi mie, doar pe cei pe care ii stiu. Voi continua interviurile, guest post-urile, blog tour-uri, dar mai rar si cu carti de care sunt convinsa.

16 thoughts on “De ce nu mai citesc indie

  1. te inteleg perfect, din fericire eu nu m-am lasat captata de lumea aceea dar inteleg presiunea de a citi ceva ce nu vrei cu adevarat sa ciesti… foarte bine ai facut oprindu-te, acum poti sa te bucuri de lectura din nou 🙂 asteptam recenzii la cartile pe care le vei citi (pentru ca VREI TU)

    Like

  2. Mda, foarte bine faci. La un moment dat la mine devenise cititul mai degrabă o responsabilitate decât o plăcere, motiv pentru care n-am mai scris un cuvânt pe blogul meu pe 2014. Acum citesc ce vreau, când vreau, cât vreau, citesc pentru că îmi place. O să revin și pe blogul meu, dar probabil când o să simt nevoia să scriu din nou acolo.
    În orice caz, te felicit, că ai reînceput să citești pentru tine, să citești ce-ți place, ce ai chef, în funcție de dispoziția ta 🙂

    Like

    1. Multumesc mult!
      De blog chiar nu ma pot lasa, oricat de obosita as fi uneori. Chiar si atunci cand zic ca fac o pauza, tot ma trezesc intrand pe blog si deschizand o pagina nou de scris.

      Like

  3. Și eu mă trezesc zilnic intrând pe blog, dar apoi îmi reamintesc sigură să îl las în pace încă un timp, să mă asigur că nu ajung la același rezultat

    Like

  4. Sunt bucuroasă pentru alegerea pe care ai făcut-o, cred că ai dreptate şi cred, mai mult ca orice, că ar trebui să citeşti cărţi care să-ţi stârnească interesul. De ceva timp umblu pe elfant şi sunt ca un gps în căutare de cărţi care să mă atragă şi am început să mă distanţez de orice carte scoate Leda pe piaţă.
    Cred că e mai importantă calitatea când vine vorba de cărţi decât orice 😀

    Like

    1. Asa trebuie sa procedam toti. Vezi ca si Leda are niste titluri bune, clasice sau contemporane. Trebuie doar sa cauti atenta, ca sigur gasesti ceva bun si acolo.

      P.S.: Epica are niste titluri geniale!

      Like

  5. Felicitări pentru decizie! Gata, ești idolul meu, pentru că ai putut spune „stop!” la momentul potrivit! Probabil acum te simți mult mai bine,mai liberă, nu? Cititul a revenit la rangul de plăcere, nu? 🙂

    Like

    1. Multumesc!! Ma simt mult mai libera si mai… stapana, cred. E ciudat cum am putut EU sa las pe cineva sa imi puna ordine in partea asta a vietii. La mine nu se discuta cu asa ceva. Eu imi decid viata, dar se vede ca am uitat de chestia asta cand vine vorba de carti.

      Like

Leave a Reply

