Movie Review: “One Day” (2011)


MV5BMTQ3NTg2MDI3NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMjc5MTA1NA@@._V1_SY317_CR0,0,214,317_AL_Distributie:

Anne Hathaway Anne Hathaway
Jim Sturgess Jim Sturgess
Tom Mison Tom Mison
Callum
Jodie Whittaker Jodie Whittaker
Tilly
Tim Key Tim Key
Customer
Rafe Spall Rafe Spall
Ian
Joséphine de La Baume Joséphine de La Baume
Marie
Patricia Clarkson Patricia Clarkson
Alison
Ken Stott Ken Stott
Steven
Heida Reed Heida Reed
Ingrid
Amanda Fairbank-Hynes Amanda Fairbank-Hynes
Tara
Gil Alma Gil Alma
Waiter
David Ajala David Ajala
Floor Manager
Georgia King Georgia King
Suki
Ukweli Roach Ukweli Roach
Rapper

Daca vreti sa aflati mai multe despre film, o puteti face cu un click aici.

Trailer:

Recenzie:

tumblr_n48t8mRXzr1s7r6tvo1_500

Dupa ce am terminat joi cartea “One Day” de David Nicholls, am zis ca a doua zi trebuie neaparat sa ma uit la film. Multa lume mi-a spus ca e mai bun filmul decat cartea si, ei bine, am vrut sa vad eu daca chiar asa e.

“One Day” e probabil una dintre cele mai bune ecranizari care exista. Este extrem de fidela cartii, cu o singura diferenta intre anumite date importante.  Nu cred, neaparat, ca e mai bun decat cartea, doar ca ii lipsesc descrierile enorme pe care le are cartea, deci ritmul e un pic mai rapid si nu ai de ce sa te plictisesti.

images (3)

Daca citind ‘One Day’ am trecut printr-o multime de sentimente, vazand toate scenele care mi-au adus cand tristete, cand bucurie, furie  sau zambete, a fost cu totul altceva. A fost o experienta mult mai intensa si mai trista, in special dupa tragedia de pe 15 Iulie 2006 (in film, ca in carte se intampla in 2004). A fost o anumita scena care mi-a frant inima. Dupa ce s-a intamplat cu Em, Dex era in pat, intors pe-o parte, cu ochii rosii si o privire pierduta si o singura lacrima i-a scapat. Scena aia a fost atat de neimportanta poate, dar atat de trista!

tumblr_mzrqjmH0XL1qdpvr4o3_500

Am adorat filmul asta. Zau. Mi s-a parut mai bun decat ‘The Notebook’ , ‘Sweet November’ sau orice film de genul asta. E cel mai bun film de dragoste pe care l-am vazut pana acum si sunt sigura ca il voi mai vedea de multe ori in viitor. Nu m-am saturat urmarindu-l doar o singura data.

Nu cred ca existau actori care sa se fi putut potrivi mai bine cu rolurile aastea decat cei care au fost alesi. E ca si cum Anne Hathaway a fost facuta sa o joace pe Em, iar Jim Sturgess a fost facut sa-l joace pe Dex. Se potrivesc de minune cu personajele si cu imaginea din capul meu.

Recunosc cu rusine ca e primul film cu Anne Hathaway sau Jim Sturgess pe care l-am urmarit, dar am ramas impresionata de ambii. Stiam dinainte ca sunt doi actori buni, dar acum mi s-a confirmat. M-au impresionat cu felul lor natural de a interpreta personajele care le-au fost date si cu felul in care emotiile le jucau pe fata. Ador felul in care transmiteau emotiile si chimia dintre ei. Se potrivesc extrem de bine! Au o chimie geniala intre ei, atat de reala inca te intrebi daca nu se iintampla ceva intre ei. Deci, la capitolul actori, ‘One Day’ exceleaza!

descărcare (2)

Am detestat-o pe Sylvie. Nu vorbesc de actrita, ci strict de personaj. Mi s-a parut o mironosita, o idioata, ugh! Atat in film cat si in carte mi-a venit sa o strang de gat!

Nu stiu exact ce si cum m-a facut sa ador filmul asta atat de mult. A fost minunat sa il vad pe Dex imbatandu-se, pe Em inotand, sau sa o cunosc pe mama lui Dex, sau sa vad acea scena din Paris. Ca veni vorba de scena aia, mi-a placut mai mult in carte. Dar o ador, oricum ar fi.

Ritmul filmului e mai alert decat ritmul cartii, dar v-am spus deja de ce, la inceputul recenziei. E un pic mai captivant, dar asta provine tot din lipsa paginilor pline de descrieri inutile. Cred ca de-asta lumea considera filmul mai bun decat cartea, dar eu nu cred ca e neaparat mai bun.

tumblr_m5l6xjRRtx1qm9gx0o1_500

Mi-a placut extrem de mult felul in care apareau datele pe ecran. Era foarte amuzant sa vezi cum, de exemplu, sare painea din toast-ul lui Em si apare si un 15 Iulie 1999 pe acolo, de exemplu .

Nu m-a dezamagit absolut de loc, pentru ca am vazut toate scenele pe care vroiam sa le vad si la care ma asteptam sa fie incluse in ecranizare. Imi place cum arata scenele din perioada anilor 1990. Aproape ca spuneai ca au fost filmate atunci. De asemenea, transformarea pesonajelor de la studenti la oameni in toata firea a fost foarte reusita, lucru care m-a incantat enorm.

tumblr_m85mq5uyIN1r504v4o1_500

Iubesc filmul asta, sincer. E o ecranizare speciala si cu siguranta una dintre cele mai bune ecranizari care exista. E o poveste de dragoste care trebuie sa o urmariti si sa o cititi toti, pentru ca sunt sigura ca va va placea. O poveste nemuritoare, pentru toate varstele si pentru toti iubitorii de romance.

Veti gasi scene de tot felul in ‘One Day’ si sunt sigura ca veti fi si tristi, dar veti si rade. E un film care te face sa simti multe, dar mai ales tristete. Finalul mi s-a parut trist, cu toate ca nu e tocmai un sfarsit menit sa te faca sa fii trist. Nici un happy end nu e, e pe undeva pe la mijloc, dar mi-a placut.

In concluzie, “One Day”, ca si ecranizare, merita. Respecta cartea, are actori extraordinari, care se potrivesc cu personajele din carte, scene amuzante, triste si  o poveste de dragoste minunata. Da, recomand!

Rate: 6 stele din 5

tumblr_m8x8z3rif71r5r9jko1_500

4 thoughts on “Movie Review: “One Day” (2011)

  1. Mi-a plăcut filmul cu toate că dramele sunt favoritele mele şi nu prea mă dau în vând după filme de dragoste. Mi-au plăcut foarte mult actorii, adică interpretarea a făcut tot filmul :))

    Like

Leave a Reply

