Interviuri cu bloggeri! (19)


Revin azi cu un interviu cu o bloggerita pe care o urmaresc inca de cand am descoperit blogurile de carti.  Este vorba de Andreea de pe blogul My bookish World. Sunt sigura ca toti o stiti, pentru ca  blogul ei e unul dintre primele bloguri de carti din Romania. Eu am descoperit-o acum vreo 3 ani si i-am citit aproape toate postarile. Sunt extrem de incantata sa am un interviu cu ea si tin sa ii multumesc inca o data! 🙂

1.Bună, Andreea!Pentru început,descrie-te în câteva cuvinte.

Femeie trecută de trezeci de ani, mamă de băiat, dependentă de cafea şi dulciuri, iubitoare de literatură…

2.Spune-ne câte ceva despre blogul tău-de ce şi cum ai început.

Am început blogul despre cărţi acum patru ani. La momentul acela erau foarte puţine care abordau această temă – literatura pentru adolescenţi. Eu îmi amintesc numai trei – Shauki’s Bookcase, Sabinna’s angel for a story şi The search for something more. Până atunci scrisesem fanfiction, însă am simţit nevoia să schimb direcţia şi să mă orientez spre altceva. Întotdeauna mi-a plăcut să citesc, iar ideea de a putea să-mi împărtăşesc opiniile cu alţi iubitori de literatură din toată ţara, oameni pe care nu aş avea cum altfel să-i întalnesc, mi s-a părut foarte interesantă. În acea perioadă am descoperit literatura pentru adolescenti, gen literar mult prea puţin publicat la noi până atunci. Pe parcurs am simţit nevoia să diversific şi să vorbesc şi despre ale genuri literare. Până la urmă scopul blogului este acela de a promova literatura pentru toată lumea indiferent de vârstă sau gen. Important este să citeşti nu ce anume citeşti.

3. Stiu că e o întrebare tare grea, dar… care e cartea ta favorită?

Da, chiar este o întrebare grea… Tot timpul mă îndrăgostesc de cărţi şi-mi zic cartea asta este preferata mea, apoi dau peste alta. Dacă ar fi totuşi să aleg una aceea este “Jane Eyre” de Charlotte Bronte.

4. Dacă ar fi să alegi un autor pe care l-ai citi toată viaţa ta, care ar fi acela?

Cred că  l-aş alege pe Lev Tolstoi, din mai multe motive. În primul rând pentru că aş avea ce citi gandindu-ma numai la cât timp mi-ar lua să recitesc “Razboi şi Pace”, iar în al doilea rând sunt multe lucruri de observant în scrierile lui, aşa că nu mă voi plictisi recitindu­-l iar si iar.

5.Cum ai început să citeşti?

Am început relativ târziu, cred că aveam vreo 12-13 ani şi era o vacanţă de iarna. Cum nu aveam prea multe variante de a-mi petrece timpul am ales să încerc o carte( nu eram la prima tentativă) şi aceea a fost  “Câinele din Baskerville” de Arthur Conan Doyle. A  fost prima mea carte citită de la început până la sfârşit din plăcere.

6.În momentul în care citeşti o carte şi nu te poţi concentra la ea, ce faci?

Păi sunt două variante, ori cartea nu este pentru mine şi trebuie să iau alta, ori nu am eu starea potrivită şi aleg să fac altceva ( să văd un film, să ies la o plimbare, să croşetez sau orice altceva)

7. Ce fel de muzică asculţi? Mi-ai putea spune care e trupa sau cântăreţul preferat?

Ascult cam orice mai puţin manele. În general îmi aleg muzica în funcţie de stare, dar am fireşte o lista de preferaţi – Enya, Loreena McKennitt, Vangelis, Florence and the machine, Vivaldi, Chopin.

8. Cum ai intrat în blogosferă şi care e primul blog pe care l-ai urmărit?

Cum am spus mai sus am intrat în blogosferă acum patru ani şi primele bloguri urmărite au fost: Shauki’s Bookcase, Sabinna’s angel for a story şi The search for something more.

9. După ce motto iţi ghidezi viaţa?

Nu mă ghidez după vreun motto anume. De felul meu sunt o tipă zen şi iau viaţa aşa cum vine.

10. Ce citeşti acum?

Acum citesc pentru baiatul meu “Cartea cimitirului” de Neil Gaiman şi pentru mine “Aripi” de Aprilynne Pike.

11. Ne poţi împărtăşi o amintire frumoasă din copilărie sau din adolescenţă?

Îmi amintesc  cu plăcere de acei ani petrecuţi împreună cu bunica mea la librăria unde lucra. Aveam vreo 4 ani şi cea mai mare parte din zi mi-o petrecem printe jucării, cărţi şi clienţi. Era o prăvălie mică de cartier unde veneau mai mereu aceeaşi oameni şi era o atmosferă plăcuta, liniştita.  Îmi amintesc de sunetul clopoţelului de la uşă, de rafturile negre şi uriaşe pline de cărţi frumos colorate (cred ca erau despre Ceauşescu, dar eram prea mică şi nu ştiam să citesc) şi mai ales despre mulţimea de păpuşi şi alte jucării.

Ai vreun mesaj pentru cititorii blogurilor noastre? 🙂

Să ne urmărească şi  pe viitor şi mai ales să citescă cât mai multe cărţi. Să iubească cuvântul scris, să se bucure de el şi să-l facă cunoscut şi celor din jur. Literatura te ajută să creşti frumos, te vindecă de bolile sufletului şi îţi dă aripi să visezi.

Acesta este, fara doar si poate, unul dintre interviurile mele preferate. Sper ca v-a placut si voua la fel de mult cat mi-a placut si mie! 🙂

Leave a Reply

