#IAmAlwaysHungry (7)


Ultima zi de vacanta mi-o petrec invatand putin, citind, uitandu-ma la seriale si pregatindu-ma mental pentru urmatoarele 4 saptamani. Tehnic, mai avem doar vreo 20 de zile de scoala, ca in fiecare saptamana avem o zi sau doua libere.

Azi dimineata ma gandeam cum nu v-am mai facut pofta cu ceva de mancare de mult. :))

Daca pana acum v-am vorbit despre dulciuri sau mancare gatita, astazi vreau sa va vorbesc un pic despre mic dejunul meu preferat.

Desi in timpul scolii nu prea mananc dimineata pentru ca nu am timp, cand am zile libere imi place sa mananc putin. Nu suport, insa, sa mananc mancare gatita sau lapte. De cele mai multe ori mananc un baton cu cereale sau un iaurt. Insa, de ceva vreme am descoperit  un fel de placintica care imi place extrem de mult, si de cele mai multe ori o mananc dimineata, cand ies in oras.

Este vorba despre Peynirli-ul turcesc.

09 PRWINA B:Layout 2

Peynirli este un fel de placinta turceasca cu branza sau cascaval si un fel de sos care habar nu am cum se cheama. Grecii au adaptat-o si au adaugat si bacon, oua sau carnati.

3643sn

Desi mie nu imi plac mancarurile cu sos la nebunie, partea cea mai buna la Peynirli e ca… sosul nu se simte. Aluatul este foarte fraged, cascavalul este extrem de bine facut si foarte cremos si se intainde. Combinatia dintre cascaval, sos si bacon este extrem de buna si imi lasa gura apa numai cand ma gandesc la ea.

Am mancat Peynirli pentru prima data acum doua saptamani, dupa ce imi tot auzeam prietena la scoala ca mananca ‘peynirli’. Habar nu aveam ce e, asa ca m-am hotarat sa intru intr-o brutarie si sa cer. Am avut de ales dintre peynirli cu bacon sau simplu, cu cascaval, si pentru ca iubesc baconul prajit, l-am ales pe cel cu bacon.

M-am “indragostit” de peynirli de la prima inghititura. Aluatul e exact cum imi place mie: moale si subtire. Desi nu mananc cascaval (din cauza unei prostii pe care am facut-o cand eram mica, cand am mancat un cascaval prost si mi-a fost rau o zi intreaga) decat in sandwich sau in paste, de data asta il ador.  Felul in care e putin crocant pe deasupra si cremos in interior ma face sa mananc peynirliul cu mai multa pofta decat ar trebui.

Peynirliul de poate face si in casa, iar cu ingredientele potrivite si un cuptor bun, nu exista nici o diferenta intre cel facut acasa si cel facut in brutarie. Eu, personal, il prefer pe cel din brutarie, pentru ca iese altfel. Dar am ‘corupt-o’ pe mama sa imi faca si mie acasa. 😀

Nu am gasit vreo reteta in romana, dar am gasit una in engleza si greaca. Daca vreti sa aflati mai multe despre Peynirli si sa vedeti cum se face, dati un click aici.

2939-peinirli-by-2ioui

Nu-i asa ca arata delicios? Nu-mi vine sa cred ca tocmai am fost la brutaria care face cel mai bun Peynirli si nu mi-am luat!

images (5)

2 thoughts on “#IAmAlwaysHungry (7)

    1. Ma mai bag si la gatit, dar ma fugareste mama din bucatarie, ca zice ca mai rau o incurc. A zis ca la vara ma lasa si ma invata cum sa gatesc. Sper sa nu ard casa. :))

      Like

Leave a Reply

