Muzica clasica (12)


Unul din violonistii mei preferati, daca nu chiar preferatul meu, este David Garrett. Tiptul e genial. In afara faptului ca-i frumusel foc (haideti, ca e!), are o tehnica extraordinara, o atitudine super relaxata, care atrage, si sunetul lui e extrem de cald. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca zambetul ala si sarmul lui care au facut milioane de femei sa suspine.

De curand am aflat ca David l-a jucat pe Paganini in filmul “The Devil’s Violinist”, la care am de gand sa ma uit duminica cu mama. Sunt atat de entuziasmata! Paganini e si el, la randul lui, unul dintre violonistii mei preferati, si un film cu el in rol principal, pe care sa-l interpreteze David e tot ce mi-as fi putut dori. Singura problema e ca Paganini a fost mereu descris ca fiind urat, iar David nu e urat. Cred, insa, ca el e cel mai potrivit, pentru ca amandoi socheaza de multe ori, Paganini cu povestea lui cum ca si-ar fi vandut sufletul Diavolului, iar David cu concertele si aparitia lui noncomformista. Ambii au un stil special, iar tehnica desavarsita a lui David l-a ajutat sa interpreteze rolul lui Paganini (pe scena) cum nimeni altcineva nu ar fi putut.

Una dintre piesele mele favorite (pe care, insa, nu am cantat-o inca) este Capriciul nr. 24 scris chiar de Paganini. Am dat peste un fragment din film, in care David interpreteaza Capriciul nr. 24 intr-un mod… de nedescris.

Bravo!!

Leave a Reply

