Movie Review: “The Devil’s Violinist” (2013)


the devil's violinist

Distributie:

David Garrett David Garrett
Jared Harris Jared Harris
Urbani
Joely Richardson Joely Richardson
Ethel Langham
Christian McKay Christian McKay
John Watson
Veronica Ferres Veronica Ferres
Elizabeth Wells
Helmut Berger Helmut Berger
Lord Burghersh
Olivia d'Abo Olivia d’Abo
Primrose Blackstone
Andrea Deck Andrea Deck
Charlotte Watson

Trailer:

Recenzie:

Fiind o mare admiratoare a lui Paganini (e unul dintre compozitorii si violonistii mei preferati), am fost extrem de entuziasmata cand am auzit de filmul asta. Cand am dat click pe titlul filmului, surpriza! Pe poster aparea David Garrett!

David este, la momentul actual, una dintre persoanele mele favorite din lume, violonistul meu preferat si un adevarat model. Combinatia dintre David Garrett si Paganini mi s-a parut extraordinara, asa ca m-am uitat la trailer.

Dupa ce am vazut trailer-ul (intr-o Miercuri), eram disperata sa ma uit la film. Nu venea Duminica mai repede!

Duminica a venit in sfarsit si eu am vazut filmul…

‘The Devil’s Violinist’ e devenit filmul meu preferat. Probabil ca weekend-ul asta il voi revedea, pentru ca mi-a placut la nebunie, in ciuda faptului ca nu multa lume stie de el! Sunt sigura ca il voi mai vedea de muuuulte ori!

In primul rand, ca si violonista in devenire, ideea filmului e extrem de interesanta. Paganini mi s-a parut intotdeauna o persoana interesanta. Pana la urma, de la el au plecat majoritatea tehnicilor de vioara pe care le stim acum. Fara el nu am fi avut o multime dintre piesele pe care le ascultam acum.

Banuiesc ca stiti zvonurile despre el, nu? Se spune ca Paganini si-a vandut sufletul Diavolului. Ce nu stiu multi e ca nu si l-a vandut pentru talent, ci pentru faima si bani. Paganini s-a nascut cu un talent extraordinar, dar, pana la o anumita varsta, nu era extrem de recunoscut. Dintr-odata, concerta peste tot, castiga o multime de bani, iar femeile ii cadeau la picioare, oricat de urat ar fi fost. Exista marturii de la oamenii din public cum ca ar fi vazut o forma in spatele lui Paganini in timp ce acesta canta, sau cum ca ar fi vazut coada Diavolului impingandu-I arcusul. La fel de bine se spune ca lui Paganini ii ieseau flacari sau fum din vioara. Binenteles, sunt doar zvonuri, alimentate de prezenta acestuia si de zambetul putin sadic pe care il avea, sau ochii negrii si goi, care iti dau fiori si cand te uiti la fotografii.

Adevarul e ca Paganini a fost un geniu. Dispunea de o tehnica incredibila, nemaintalnita pana atunci, iar sunetul lui emotiona  publicul pana la lacrimi. In mai putine cuvinte, Paganini a fost un violonist desavarsit, greu de egalat, care a schimbat regulile viorii si a lasat o multime de piese in urma care imi dau batai de cap. 😀

Pe asta se bazeaza filmul ‘The Devil’s Violinist’: pe Paganini, pe faima lui si pe povestea care l-a facut faimos.

Din punct de vedere al muzicii si al abilitatilor de violonist, David Garrett a fost alegerea cea mai potrivita. Desi multa lume il stie pe David pentru toate reinterpretarile lui la melodii rock sau pop, ce nu stie multa lume e ca David a studiat muzica clasica, are o tehnica impecabila si canta Paganini la fel de bine ca si Nirvana. M-a uimit cu interpretarea lui a capriciului nr. 24 scris de Paganini. Incredibil!

In schimb, din punct de vedere al aspectului fizic, David a fost cea mai proasta alegere posibila.

Insusi Paganini a spus ca ‘nu e aratos, dar femeile ii cad la picioare cand il aud’. Avem portretele lui care ne pot convinge oricand ca Paganini a avut dreptate; nu e aratos deloc. A fost (ciudat cum am scris “e”) tras la fata, are nasul mare, ochi reci, buze care se arcuiesc intr-un zambet sardonic. Purta mereu haine negre, care nu ii puteau ascunde formele ascutite.

Niccol+Paganini

David e la polul opus. Singura asemanare e parul, dar si ala a trebuit vopsit.

David e bine facut, are un zambet frumos, ochi calzi, nasul numai potrivit cu fata lui, si oricat ai incerca, nu poti sa spui ca nu e aratos. Ar fi o minciuna.

images (8)

Nici ca actor nu e exceptional. Unele scenele le-a jucat foarte binele, pe altele mai putin. Consider, insa, ca David este singurul violonist care l-ar fi putut interpreta pe Paganini atat de bine. Amandoi socheaza, in moduri diferite, si sunt extrem  de diferiti de ceilalti din jurul lor.

‘The Devil’s Violinist’ trimite un mesaj important: sa nu atintim numai la faima si bani, pentru ca am putea pierde lucruri mult mai importante.

Cred ca toti ne vindem sufletul pentru ceva, chiar daca nu Diavolului, asa cum a facut-o Paganini. Suntem atat de ahtiati dupa bani si faima incat uitam de ce suntem aici si ce are importanta in viata. Da, sunt una dintre persoanele care pune cariera pe primul loc, dar nu dau cu piciorul la alt lucruri si stiu sa ma opresc cand trebuie.

‘The Devil’s Violinist’ urmareste foarte indeaproape viata lui Paganini. Mi-a placut extrem de mult ca filmul a aratat cele mai importante intamplari din viata lui Paganini si nu a incercat sa ii altereze imaginea.

Puteti sa va imaginati ca pentru mine, un film ca asta e cea mai buna alegere pentru o zi de Duminica. Oricat de mult as fi vrut sa fiu subiectiva, nu am putut. M-am lasat cucerita de frumusetea epocii, de Paganini, de David si de toate viorile din film.

“I live through music. Everything I feel, I am, I want to be… I put into music.” Asta mi s-a parut cea mai frumoasa chestie spusa vreodata de cineva.

In afara de un film care arata viata lui Paganini, ‘The Devil’s Violinist’ este si o frumoasa poveste de dragoste. Am sarit in sus cand Paganini a sarutat-o, in sfarsit, pe Charlotte! Mi s-au parut extrem de frumosi impreuna, dar nu stiu cat de potriviti unul pentru celelalt. Desi dragostea pentru muzica ii unea, fiecare vroia ceva diferit de la viata. Iar in momentul in care faci un pact cu Diavolul, toate sansele de a fi fericit in dragoste ti se cam duc.

Cred, de asemenea, ca filmul a reusit sa capteze atmosfera acelor ani intr-un mod exceptional. Costumele, locurile, atmosfera, totul a fost bine pus la punct!

Sfarsitul m-a intristat enorm de mult. Imaginea cu Paganini, in carucior, singur, bolnav si trist m-a izbit mai rau decat as fi crezut. E trist sa vezi cum o stea ca Paganini s-a stins in singuratate din cauza unor alegeri proaste in viata.

In concluzie, cu siguranta recomand acest film tuturor! Eu zic ca merita sa-l vedeti, chiar daca latura acesta a muzicii nu va intereseaza. E o frumoasa poveste de dragoste si o lectie de viata. Sunt sigura ca veti gasi ceva care va va placea. 🙂

Rate: 6 stele din 5

Leave a Reply

