Eurovision 2014


Aseara s-a desfasurat editia cu numarul 59 a concursului Eurovision. Am asteptat cu mare nerabdare seara de Sambata, Eurovisionul fiind unul dintre evenimentele mele preferate. Am urmarit ambele semifinale, ca sa imi formez o parere despre editia asta si despre cine va castiga.

Dupa ce am urmarit semifinalele, eram convinsa ca melodia Armeniei va castiga. Intrand pe YouTube si citind comentariile la melodie, eram pozitiva ca Armenia va castiga.

Cu toate astea, nu credeam ca Europa va lasa o tara ca Armenia sa castige.

Cu totii stim ca Eurovision nu este, de fapt, despre muzica, ci despre politica si bani. Am sperat, totusi, ca anul asta ceva se va schimba si ca va castiga cine merita.

Ceva s-a schimbat anul asta la Eurovision. Nu neaparrat ‘criteriile de castigare’, dar mesajele sigur s-au schimbat.

Nu a castigat Armenia, asa cum ne asteptam.

Ci Austria.

Cu Conchita, “femeia barbat” sau “barbatul femeie”, asa cum au poreclit-o multi pe internet. Conchita, cu un corp mai bun decat a multor femei, cu o barba mai bine ingrijita decat a multor barbati virili. Thomas “Tom” Neuwirth, de 26 de ani, un travestit cu un machiaj perfect si cu o barba menita sa traga un semnal de alarma si sa reprezinte gay din toata lumea.

10307425_537775066341668_4489175602685842354_n

Conchita a venit cu o prestatie impecabila, o melodie cu adevarat potrivita pentru Eurovision, care te face sa te ridici de pe scaun si sa vrei sa schimbi ceva la lumea asta, si cu un show impresionant. Da, a meritat sa castige!

Bravo, Conchita!

Barba Conchitei reprezinta partea barbateasca din ea, iar parul lung, partea feminina. Conchita vrea sa demonstreze ca se poate, si vrea sa traga un semnal de alarma: persoanele cu o alta orientare sexuala sunt tot oameni. Sunt talentati, au inimi bune si au voie sa faca ce vor in lumea asta. Da, cred ca gay ar trebui sa aiba exact aceleasi drepturi ca si noi. Si cred ca “Tom” a demonstrat ca si gay (sau transexualii, in cazul asta) pot!

Ma ingrozesc comentariile de pe internet la adresa ei. Ma socheaza rasismul, felul in care lumea o judeca si o jigneste.

Ce daca are o barba? Ce daca e transexual? Ii miscoreaza asta din talent?

Lasati-ma sa va raspund.

Nu.

Conchita, sau Tom, sau Conchita si Tom, este o persoana extrem de talentata. Vocea ei e rar intalnita, si cu atat mai speciala cu cat Conchita s-a nascut, de fapt, barbat. Are talent. A avut melodie buna. Show bun. Prestatie impecabila.

De ce nu putem, macar pentru o seara, sa inchidem ochii si sa ne deschidem urechile? De ce nu apreciem curajul de a face asa ceva? Credeti ca e usor sa iesi asa in public, incercand sa schimbi ceva in lumea asta, si sa vezi cum lumea te jigneste? Ei bine, nu e.

Conchita a dat dovada de un curaj pe care noi, heterosexualii, nu cred ca l-am fi avut. A avut curajul de a se expune riscului de a fi batjocorita, pentru a spune un mesaj.

Cu ce a fost mai buna Dana International daca s-a dat femeie si de-abia dupa ce a castigat concursul a spus ca e transexual? Cu nimic. Dimpotriva. Conchita a fost sincera, si-a acceptat sinele si personalitatea si a mai si iesit in lume asa.

Nu zic ca melodia asta a fost cea mai buna, dar cu siguranta, show-ul Conchitei a fost printre cele mai bune.

Care e diferenta dintre o femeie talentata si Conchita? Niciuna.

Daca se ducea Antonia cu aceeasi melodie, toata lumea era extaziata.

Ne plangem ca traim intr-o lume de rasisti si ca nimeni nu stie sa aprecieze diferitul, dar cand cineva e diferit, ne transformam in rasisti si improscam cu noroi in persoana respectiva.

Oameni buni, Conchita a ridicat sala in picioare! M-a impresionat felul in care toata sala canta alaturi de ea si cum toata lumea a inceput sa strige si sa se bucure in momentul in care Conchita a fost anuntata castigatoare.

Nu zic ca melodia asta a fost cea mai buna, dar ma bucur ca a castigat cineva diferit. Ma bucur ca nu s-a tinut cont de infatisare si ca talentul a castigat.

Sunt trista, totusi, ca nu a castigat Armenia.

“Not Alone” e una dintre melodiile alea perfecte pe care le asculti pe repeat timp de luni de zile. Are o melodie buna, un ritm genial, iar mixul dintre orchestra si dubstep e genial.

Iar vocea lui Aram! OMG! Omul asta are o voce atat de patrunzatoare si de frumoasa! Cine spune ca melodia asta e imitatie si ca tipul n-are voce, sa se spele prin urechi! Binenteles, gusturile nu se discuta!

Mi-a placut extrem de mult ca show-ul a fost relativ simplu, dar a dominat seara si sala.

Pentru mine, Armenia e castigatoarea.

Apoi, pe locul doi, a fost Grecia.

Numiti-ma patriota.

Desi o melodie buna, Grecia nu a avut acel ceva, elementul diferit necesar la Eurovision. Au facut atmosfera tipic greceasca, au dansat, au tipat, au cantat, s-au distrat, si ne-au facut si pe noi sa dansam. Cam asta e ideea, nu? Mi-a placut combinatia dintre rap si muzica greceasca, iar accentul tipului din Londra… mai bine nu zic. 🙂

Mi-ar fi placut ca Grecia sa fie pe locul doi.

Una dintre melodiile mele preferate a fost cea a Poloniei, care mi-ar fi placut sa fie pe locul 3.

Desi nu are o linie melodica extraordinara, e o melodie energica, iar prestatia fetelor mi s-a parut geniala! Nu e genul meu de melodie, dar mi-a placut extrem de mult.

Printre melodiile mele preferate de la Eurovision se afla…

UK, “Children of the Universe”

Suedia, ‘Undo’

Ucraina, ‘Tick-Tock’

Germania, ‘Is it Right’

Ungaria, ‘Running’

Romania, in schimb, nu mi-a placut.

Comparativ cu alte melodii, am avut o melodie slaba, o prestatie bunicica, dar un show banal. Am avut tot un pian mai “special”, ca acum cativa ani. Iar melodia, ‘Miracle’, e slaba. Nu are nimic special. Imi aduc aminte acum vreo 4-5 ani, cand au participat cu ‘Playing with Fire’. Aia da melodie! Clasamentul din anul acela si din anul asta au aratat diferenta.

Una dintre cele mai slabe melodii a fost cea de la San Marino. Am urat-o, sa va spun sincer.

Atat fata, cat si vocea tipei ma enervau la culme. Melodia e banala, plictisitoare, show-ul anost.

Aceeasi parere am avut-o despre Olanda, care m-a facut sa adorm. Nu cred ca meritau locul doi, pentru ca nu mi s-a parut o melodie potrivita de Eurovision. M-a plictisit enorm!


Franta a venit cu o melodie de tot rasul. Inca ma intreb ce naiba a fost asta.

Orice ar fi, cu bune si cu rele, editia asta a fost o editie buna! Sa vedem ce ne rezerva editia de anul viitor. 🙂

9 thoughts on “Eurovision 2014

  1. Am vazut doar ziua a doua de Eurovision si mi-a placut la nebunie Conchita. Chiar mi-am dorit sa castige, desi sincer, nu ma asteptam sa o faca, tocmai din cauza faptului ca nu se incadreaza in tipare 🙂 Zilele astea am stat cu melodia ei pe repeat, cred ca ma urasc vecinii 😀 Am auzit si eu ca ieri fierbea internetul si ca au aparut discutii nesfarsite pe tema aceasta. Am stat departe de calculator, chiar nu imi doresc sa vad inca o data cat de intoleranti si ingusti la minte suntem. Mie mi-a placut si melodia si aparitia, showul, curajul, tot!
    P.S. Ca tot ai spus ca de obicei Eurovisionul este un show mai mult politic, vezi pe Capitalism pe paine o teorie care explica de ce Conchita a fost votata. Se pare ca a fost in locul potrivit, la momentul potrivit si ca a devenit un fel de simbol in lupta asta dintre libertate si cenzura care mocneste in perioada aceasta.

    Like

  2. Frumoasa postarea! Chiar ma gandeam sa postez si eu favoritele mele! 😀 Nu sunt rasista insa nu cred ca Austria si-a meritat locul. Are voce cantareata insa nu consider ca melodia este ceva care sa…prinda. Daca tinem cont ce melodii frumoase si profunde erau alese la Eurovision cu ani buni in urma imi este rusine de cum a ajuns show-ul acum (unele tari au melodii de tot rasul!). Castigatorul se stie ca de cativa ani buni este stiut dinainte si nu se mai tine cont de cat de bune sunt cu adevarat toate melodiile. Mie mi-a placut foarte mult Olanda si m-am bucurat ca a luat locul doi insa pentru locul 1 chiar cred ca erau melodii mult mai bune care l-ar fi mertitat!!

    Eu consider ca Eurovisionul trebuie sa aiba un castigator cu o melodie catchy, care te face sa o fredonezi aproape imediat dupa ce ai ascultat-o, chiar daca cel ce a cantat nu a oferit cel mai exploziv show din istorie. Cand cantaretul canta din inima si transmite cu adevarat mesajul melodiei nu mai este nevoie de niciun efect special, de nicio lumina artificiala. 🙂

    Si eu am fost dezamagita de Romania…se putea mult mai bine ce e drept…

    Like

    1. Desi si asta mi se pare o melodie profunda (daca asculti versurile, ai sa intelegi) si frumoasa, nu e cea mai bun-o si am zis-o de la inceput. Si eu consider ca erau melodii mult mai bune, dar mai bine Austria decat, sa spunem… Franta. Sau San Marino.

      Like

  3. Ador melodia de la Armenia, dar mi-a placut mult cum a cantat si Conchita. Nu ma intereseaza ca e baiat ca e fata, ca are sau nu barba. Eu nu am apucat sa vad Eurovisionul asa ca am ascultat melodiile pe youtube. Nu m-am uitat si la clip pentru ca aveam treaba pe calculator si mi-a placut mult melodia lui.
    Ma enerveaza ca toata lumea vorbeste acum de el si de barba lui. Nimieni nu zice nimic de cat de buna a fost melodia.

    Like

    1. Ar trebui sa incetam sa ne mai gandim la “ce-ar fi fost daca” si sa incepem sa facem ceva sa avem si noi rezultate la fel de bune. Bravo lor ca au gasit ceva care sa atraga si sa le asigure castigul. Noi nu am fost in stare sa venim cu ceva diferit si asta o poate arata si clasamentul.

      Like

Leave a Reply

