Recenzie: “An abundance of Katherines” de John Green


17188744

Descriere:

De la autorul bestsellerului
Sub aceeaşi Stea

K-5 spunea că băieţii sunt bădărani.
K-10 voia doar o relaţie de prietenie.
K-18 i-a dat papucii într-un e-mail.
K-19 i-a frânt inima.
Colin, un „fost copil-minune” pasionat de anagrame, pleacă împreună cu prietenul său Hassan într-o călătorie departe de casă pentru a-şi uita toate dezamăgirile în dragoste. Cu 10 000 de dolari în buzunar şi un mistreţ pe urmele sale, Colin vrea să demonstreze Teorema Fundamentală a Previzibilităţii Katherinelor care, speră el, va prezice viitorul tuturor relaţiilor. Iubirea, prietenia şi umorul sunt ingredientele picante ale acestui roman spumos, ingenios construit, despre cum te poţi reinventa.

Imaginaţi-vă o sală de operaţii la începutul unei intervenţii dificile, dar îndelung pregătite, şi veţi găsi ceva din atmosfera cărţii lui John Green: atenţia la detalii, precizia stilului, acuitatea observaţiilor. —New York Times Book Review

După Căutând-o pe Alaska, romanul cu care a câştigat Michael L. Printz Award, John Green vine cu o nouă poveste subtilă şi inteligent scrisă. Umorul nebun emană de pretutindeni, de la discuţiile între adolescenţi la observaţiile erudite. —teenreads.com

„Katherine I a fost fiica meditatorului meu, Krazy Keith şi, într-o seară la mine acasă, mi-a cerut să fiu prietenul ei, şi eu am acceptat, iar apoi, după două minute şi treizeci de secunde, mi-a dat papucii, ceea ce la început a părut amuzant, dar acum, privind în urmă, e posibil ca acele două minute şi treizeci de secunde să fi fost cea mai importantă perioadă din viaţa mea.”

2652_e9b9722c

O puteti comanda in romna de pe  site-ul editurii Trei sau in engleza de pe Bookdepository.

Recenzie:

Fiind o mare fana a lui John Green, am tinut neaparat sa am toata colectia lui de carti. Desi imi promisesem mie sa le citesc dupa ce termin scoala, nu m-am putut abtine. Ador stilul usor, amuzant, profund si remarcabil a lui John. Mi-e greu sa-l descriu pe John Green ca si autor, si nu cred ca imi permit sa o fac.
Obisnuita fiind cu “The fault in our stars” si “Looking for Alaska”, m-am asteptat la multe lectii de viata si muuuulte metafore. Insa, “An abundance of Katherines” este diferita de celelalte doua carti pe care le-am citit. Metaforele mi-au lispit, dar stilul lui John Green a fost acolo, chiar daca nu la fel de accentuat.
Ca sa fiu sincera, cand am inceput cartea asta si am citit primele capitole nu eram sigura ca imi va placea. Mi se pare greoaie si nu puteam gasi ideea cartii. Pana cand a aparut Hassan in scena si alte personaje importante si cartea si-a schimbat complet stilul.
Cea mai buna parte la “An abundance of Katherines” sunt personajele, fara doar si poate. L-am adorat pe Colin, dar cel mai mult pe Hassan.
Colin este destept. Extraordinar de destept, am putea spune. Dar e clar ca nu extrem de fericit. Desi unele personaje din carte il considera plictisitor, mie, personal, mi s-a parut unul dintre cele mai intereante si complexe personaje pe care le-am intalnit. Am ador felul in care mintea lui functiona, pentru ca e extrem de interesant. Mi s-a parut fascinant modul in care stia aproape tot, despre aproape orice. In afara de viata. Colin nu prea stie ce-I cu viata. Dar, pana la sfarsitul cartii, afla.
Vocea lui mi s-a parut reala si extrem de potrvita pentru varsta lui. Limbajul folosit si notele (extrem de interesante si folositoare, de altfel) din josul paginilor mi-au adus aminte de John Green. Transformarea lui Colin de la inceputul cartii pana la sfarsit e evidenta, dar bine facuta. Colin se transforma treptat, pe masura ce descopera mai multe aspecte ale vietii.
Nu am inteles de ce Colin era atras numai de fete cu numele Katherine. Ori nu-mi aduc eu aminte, ori faza nu a fost explicata niciodata. E un aspect important al cartii, dar nu cred sa se fi explicat vreodata de unde vine atractia asta a lui. Da, am inteles ca prima lui prietena purta numele Katherine, dar tot nu inteleg de ce Colin a hotarat sa se intalneasca numai cu Katherine.
Hassan… oh, Hassan! Genial e putin spus. Amuzant, destept, sarcastic, diferit si unic. Cam asa e Hassan. Si un prieten bun in cea mai mare parte a timpului.
Am adorat relatia dintre Colin si Hassan. Rar intalnesti doi adolescenti care sa se inteleaga si sa se completeze atat de bine. Prietenia lor este tipica lui John.
Conversatiile dintre ei si sarcasmul, dar increderea pe care o au unul in celelalt mi-au adus aminte de Augustus si Isaac. Desi extrem de diferiti de cei din urma, Colin si Hassan sunt exact adolescentii si prietenii pe care mi i-am inchipuit sa ii gasesc intr-o carte scrisa de John.
Cartea nu are o intriga extraordinara si nici o complexitate aparte, dar totusi de captiveaza prin subiectul inedit si prin personajele normale, dar totusi speciale pe care le-a creat John Green.Am fost foarte captivata de teorema si de drama prin care trece Colin, de urmatoarea traznaie spusa de Hassan, in general de toata lumea din carte.
“An abundance of Katherines” este o poveste foarte interesanta si inedita. Ceea ce o face atat de diferita si de captivanta sunt micile detalii si povesti, ca si Teorema lui Colin despre Katherine, interviurile luate de Colin si Hassan, orasul in care au trait acestia, Lindsey (am adorat-o pe tipa!. Desi uneori poate parea plictisitoare. Mai ales prima parte, in care matimatica e la putere, anagramele si drama la fel. Daca hotarati sa cititi cartea asta, nu o lasati balta de la inceput. Lucrurile interesant vin de-aia dupa pagina 50.
In ciuda faptului ca mi-a placut de Colin, uneori imi venea sa il iau de umeri si sa il scutur, sa ii bag mintile in cap. La fel cum i-a zis si Hassan la un momentdat, se plange tot timpul si isi plange de mila in fiecare secunda a vietii. Ok, am inteles ca 19 Katherine te-au parasit, dar, Colin, mai inceteaza cu plansul si treci la fapte!
Cartea mi s-a parut reala si inteligent scrisa. Asa cum am spus mai devreme, am adorat notele din josul paginilor si explicatiile bine date pentru orice. Nu ma pricep eu la matematica, dar am inteles mai tot.
Nu va spun nimic de final, dar merita!
Desi nu e cea mai buna carte a lui John Green, eu zic ca merita sa o cititi, pentru ca puteti cunoaste si o alta latura a lui: aia de scriitor tocilar care scrie despre un geniu tocilar. Suna aiurea, dar cam asta e situatia cu ‘An abundance of Katherines’. Si totusi, reuseste sa isi pastreze aerul de “filosofie” de care ne-am indragostit toti.
Da, recomand “An abundance of Katherines”. Chiar daca nu am adorat-o, m-am bucurat de ea si imi aduc aminte cu mare placere de cartea asta. Poate ca, vreodata, o voi reciti. Sper ca, intre timp, sa o cititi si voi. Nu uitati ca a aparut si la editura Trei, sub titlul “De 19 ori Katherine”!
Rate: 4.5 stele din 5

Leave a Reply

