Recenzie: “Ultimul avanpost” de Lavinia Calina


20877804Descriere:

Al treilea Război Mondial a luat sfârşit, iar România anului 2046 este Regat. Logodită cu prinţul Alex şi fiică a Ministrului de Interne, tânăra Diane trăieşte o viaţă luxoasă şi lipsită de griji, ocupată cu discursuri, dileme cu cea mai potrivită garderobă a zilei şi păstrarea aparenţelor cuplului regal. Printre petreceri, călătorii obositoare, speech-uri învățate pe de rost și accesele de furie ale prinţului, Diane contemplă fără prea mult entuziasm un viitor previzibil. Însă viața i se schimbă complet într-o singură noapte, atunci când este răpită de către un grup de rebeli, pentru care guvernarea autoritară a regatului întruchipează răul absolut.

Acţiune, răsturnări neaşteptate de situaţie, intrigi, romance – iţele unei poveşti în care eroina învaţă două adevăruri cruciale: nimeni nu este cine pare la prima vedere, iar alegerile luate au întotdeauna consecințe.

Va reuși Diane să risipească misterul și, mai ales, va reuși să descopere în final care este adevărata ei identitate?

Puteti comanda cartea de pe site-ul editurii Herg Benet.

Recenzie:

*Am primit o copie din “Ultimul avanpost” de la editura Herg Benet pentru recenzia mea sincera. Multumesc mult!*

In momentul in care am primti un pachet din Romania, de la bunica mea, nu ma asteptam sa gasesc “Ultimul avanpost”. Dar imediat ce am citit descrierea si am vazut coperta, am fost extrem de incantata de ea si abia am asteptat sa o citesc. In autobuz, in drum spre casa, mama mi-a luat-o din maini si a inceput sa o citeasca. A citit-o si ea, si bunica-mea, pe nerasuflate. Zilele trecute, insa, am pus mana pe carte si nu am lasat-o din maini decat sa mananc si sa imi dau examenele.

Mi-a placut extrem de mult! “Ultimul avanpost” este o carte mult mai buna decat ma asteptam!

Cartea aceasta vine cu o premiza extrem de originala pentru literatura din Romania. Nu cred ca mai exista o alta distopie scrisa de un roman. Asta ii aduce Laviniei un avantaj enorm. Oricum, Lavnia si cartea ei nu au nevoie de avantaje, pentru ca “Ultimul avanpost” este o carte foarte bune. Are toate datele pentru a deveni urmatoarea carte de referinta: o eroina de milioane, o poveste complexa, bine gandita, personaje interesante, actiune palpitanta, scene care te tin cu inima la gura si o atmosfera tipica cartilor din genul distopia.

Recunosc ca la inceput am fost usor sceptica. Nu eram sigura ca este ceea ce caut de la o distopie. Dar m-am inselat. “Ultimul avanpost” este exact genul de carte care imi place.

Lavinia a scris o carte diferita, de care literatura romaneasca avea nevoie. Unul din ingredientele care a dus la existenta unei carti asa de diferite este eroina. Dia sau Diane Dumitrescu, fiica Ministrului de Interne si logodnica lui Alex, printul regatului Romania din 2046.

Aparent, viata Dianei este perfecta. E bogata, adorata de populatie, tanara, frumoasa, eleganta, poarta haine de designeri renumiti, participa si are acces la evenimente din inalta socetate si urmeaza sa se casatoreasca cu unul din cei mai ravniti barbati din Romania. Toate lumea isi doreste viata ei, dar Diane ar da orice sa fie altcineva.

In realitate, Dia e controlata de toata lumea, Alex e un idiot necioplit care o bate si o insala la fiecare pas, iar Dia e atat de nefericita, incat nu se poate bucura de nimic.

Viata i se schimba complet in momentul in care e rapita de un grup de rebeli. La un momentdat, printesa disparuta a Romaniei afla ca viata pe care a trait-o pana acum este o minciuna.

Dia e genul de eroina puternica, loiala celor pe care ii iubeste, desteapta, descurcareata si extrem de sarcastica. Am adorat-o pentru replicile ei de tipa afurisita, la care am ras pe burta! Un lucru m-a enervat totusi: faptul ca uneori il lasa pe Dan sa o judece si sa o faca cu ou si cu otet fara sa riposteze. Inteleg ca de multe ori, situatia nu ii permitea sa isi dea drumul la limba, dar tot cred ca ar fi trebuit sa il puna la punct, macar o data.

Dan a fost un personaj important, placut, dar uneori enervant. Mi-ar fi placut sa fie mai des in scena.

“Legatura” dintre Dan si Dia mi s-a parut un pic confuza. Adica, o secunda se certau, apoi se sarutau? Cartea s-a terminat, iar povestea lor a ramas in aer. Totusi, ma bucur ca autoarea a dat mai multa importanta actiunii decat povestii de “dragoste” dintre ei.

Desi cartea nu are un ritm extrem de alert, actiunea e captivanta. De fapt, toata cartea e captivanta. Orice s-ar intampla planeaza misterul si intrebarea… Cine e Dia si care e trecutul ei? Asta este una dintre intrebarile care m-au facut sa dau pagina. Exista atat de multa intriga, atat de multe intrebari si secrete, iar soarta Diei nu te poate lasa indiferenta, incat citesti non-stop. “Ultimul avanpost” este cu siguranta o carte captivanta!

Mi-a placut faptul ca Lavinia a explicat extrem de bine Romania din viitor si mi s-a parut interesant sa vad cum si-o imagineaza cineva. A fost un concept interesant pentru mine, pentru ca intotdeauna m-am intrebat cum va arata Romania. Poate ca Lavinia a schimbat sistemul de conducere din Romania, dar oamenii si situatia lor e la fel a si acum, poate chiar mai rea. Si da, chiar cred ca Romania va ajunge la starea aceea daca nu se schimba nimic acum.

Stilul Laviniei mi s-a parut usor, placut. Textul curge fluent, iar talentul autoarei e evident cu fiecare cuvant. Totusi, folosirea prea desa a virgulei, chiar si in locuri unde nu ar trebui, a dat o usoara senzatie de repezeala uneori.

Sfarsitul m-a facut sa caut al doilea volum. Adica, trebuie sa existe un al doilea volum, nu? Povestea Diei nu s-a sfarsit. Am ramas cu o multime de intrebari si sper sa gasesc raspunsurile in volumul doi.

Cu siguranta recomand “Ultimul avanpost”! Este o distopie foarte reusita, extrem de captivanta si foarte antrenanta. M-am indragostit de povestea Diei si sper sa ne mai intalnim.

Rate: 5 stele din 5

5 thoughts on “Recenzie: “Ultimul avanpost” de Lavinia Calina

  1. Mă bucur că există scriitori români care scriu şi se adaptează la aşteptările pe care le avem noi pentru scriitorii din străinătate.
    Recunosc că nu am încă această carte pe care o doresc din tot sufletul(am aflat de ea acum o săptămână)
    Să ştii că sunt uşurată să îţi citesc recenzia pentru că nu am văzut pe un blog de cărţi un review, doar descrierea şi un “sper să o cumpăr” sau “o am dar nu pot s-o citesc”. În fine…
    Îmi place că nu ne-ai dat spoilere(cred) şi că ai vorbit lejer fără prea muute amănunte despre Dia şi aventura ei departe de lumea în care a trăit sau în care a crezut că a trăit.
    Mai făcut curioasă!! Nu de alta, dar acum am un conflict cu mine şi conştiinţa mea pe această carte, gen: cine este Dan? Vrem să ştim mai multe despre el şi relaţia cu Dia care nu este chiar aşa logică şi accentuată din punct de vedere romantic. Dar ce se întâmplă cu logodnicul ei? Sau să zic fostul logodnic? Plus alte întrebări…
    Nu am văzut că tu să fi spus ceva despre copertă. Adică mie îmi place^^ Este un pic steam punk. Tu ce părere ai?

    Like

Leave a Reply

