10 carti pe care oricine ar trebui sa le citeasca o data in viata


Sunt una dintre persoanele care cred ca o carte iti poate schimba viata. Ei, daca nu viata, macar modul de a o trai si felul in care o vedem. Exista milioane de carti in lumea asta, dar numai cateva care iti pot schimba viata. M-am gandit bine si, din toate cartile pe care le-am citit, am ales 10 pe care eu le-as recomanda oricui, oricand. Cele 10 carti care mi-au schimbat viata.

Nu va aseptati la carti clasice. Acelea merita propriul lor top. Plus, nu sunt in perioada de carti clasice acum.

1. “The fault in our stars” de John Green

11870085

“Sub aceeasi stea” de John Green este o carte care mi-a schimbat felul in care privesc viata. Este, fara doar si poate, cartea mea favorita. Am citit-o de 3 ori (tocmai am terminat-o ieri, pentru a treia oara) si  de fiecare data cand o citesc gasesc ceva care sa ma faca sa ma indragostesc de ea si mai tare.

Desi “The Fault in our Stars” spune povestea tragica a lui Hazel Grace si a lui Augustus  Waters, cartea nu este despre cancer. “Sub aceeasi stea” celebreaza viata si iubirea. Cartea asta m-a invatat sa iubesc si sa traiesc fiecare zi ca si cum ar fi ultima mea zi.

Cred ca “Sub aceeasi stea” si John Green au de oferit ceva fiecaruia dintre noi. Asa ca daca nu ati facut-o pana acum, cititi-o!

2. “Mare Tranquillitatis” (‘The sea of Tranquility”) de Katja Millay

mare tranquillitatis

“Mare Tranquillitatis” a fost cartea care m-a facut sa plang pentru prim data in toata istoria mea. Povestea m-a emotionat atat de mult incat, la sfarsitul cartii, am plans. Am adorat fiecare cuvintel din carte si planuiesc sa o recitesc!

“The sea of tranquility” este o drama, dar la fel de bine poate fi considerata si o lectie de viata. Merita citita, pentru ca iti arata ca da, se poate trece mai departe chiar si dupa ceva ce ne-a distrus viata.

3. “Bully” de Penelope Douglas

20803953

“Bully” (recent aparuta si la Epica, sub titlul “Intimidare”) spune povestea lui Tate si a lui Jared, doi fosti cei mai buni prieteni. Am citit cartea asta prin decembrie si m-am indragostit imediat de ea. Am adorat-o pe Tate, pentru ca a ripostat. De-asta si recomand cartea. E un exemplu bun pentru multe fete care considera ca nu ar trebui sa raspunda in fata iubitilor. Pe langa asta, “Bully” e o poveste de dragoste extraordinar de frumoasa. Yup, trebuie sa o recitesc!

4. “Romanul adolescentului miop” de Mircea Eliade

descărcare

Am citit “Romanul adolescentului miop” pe cand aveam ca 10-11 ani, iar la vremea aia era cartea mea preferata, chiar daca nu am inteles-o extraordinar de bine. Si cred ca trebuie sa o citeasca ori adolescent (roman sau nu) pentru ca reda viata unui adolescent cu o exactitate ce numai Eliade o poate da. Aventurile lui Eliade sunt foarte captivante, iar trairile lui te lasa buimac.

5. “An abudnance of Katherines” de John Green

17188744

Aparuta de curand si la editura Trei, sub titlul “De 19 ori Katherine”, cartea asta m-a cucerit cu aventurile captivante a lui Colton si cu povestea lui inedita. Trebuie sa recunosc ca nu e exista o lectura fabuloasa, dar iti poate arata ca dragostea apare si in cele mai intunecate momente ale vietii noastre. Dragostea apare, asa cum a aflat si Colton, pe neanuntate. Da buzna in vietile noastre si ne schimba complet. Pentru toti indragostitii care au ramas fara speranta, e o lectura perfecta!

6. Seria “Shatter me” de Tahereh Mafi

descărcare (1)

Seria “Shatter me” este seria mea preferata si da, cred ca ar trebui sa cieasca macar prima carte. In afara faptului ca scrisul, povestea si personajele sunt absolut briliante, povestea lui Juliette ne arata ca nu trebuie sa judecam inainte de a sti. Sau, mai bine spus, povestea lui Warner, pentru ca la el ma refer. Un om nu e intotdeauna ceea ce pare si mereu exista mai mult la el decat infatisarea. Da, da, recomand fiecarui cititor!

7. “Forgive me, Leonard Peacock” de Matthew Quick

13477676

“Forgive me, Leonard Peacock” este una dintre cartile pe care le-as introduce in scoli. E o poveste captivanta, care ar putea deschide apetitul multor adolescenti. In afara de asta, arata ca exista mereu o portita de scapare, din orice situatie. Povestea lui Leonard este importanta pentru adolescenti pentru ca abordeaza multe subiecte mai importante pentru adolescenti decat drama prin care a trecut Eminescu.

8. “Thirteen Reasons why” de Jay Asher

2813153 (1)

La fel ca si precedenta ei, “Th1rteen R3asons why” este o carte pe care absolut orice adolescent din lumea asta ar trebui sa o citeasca. Transmite un mesaj foarte puternic: orice vorba spusa aiurea, in “gluma”, poate influenta un om pe viata. Trebuie sa incetam sa mai credem ca suntem superiori altora, pentru ca nu suntem, iar faptul ca avem impresia asta afecteaza lumea din jurul nostru. Sa fii adolescent nu e usor, mai ales cand esti inconjura de bullying.

9. Seria “The Hunger Games” de Suzanne Collins

descărcare (2)

Seria “The Hunger Games” (“Jocurile foamei”, in roama, de la Nemira), a cucerit milioane de oameni din intreaga lume, unul dintre ei fiind eu. Daca acum cativa ani am citit-o pe nerasuflate, acum cateva saptamani mi-am cumparat-o din nou, de data asta in engleza.

Povestea lui Katniss ofera multe: actiune, intriga, suspans si drama. E una dintre cele mai bune serii scrise vreodata si da, o voi recomanda tuturor, intotdeauna. Cred ca merita sa o citeasca toata lumea. Cand termina frate-miu cu ele, sunt sigura ca i le voi da si maica-mii. 🙂

10. “Easy” de Tammara Webber

16056408

“Easy” mi s-a parut una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste pe care am citit-o. Stilul de scriere, ca si povestea si personajele, m-au fermecat pe loc. M-am indragostit de “Lucas” si am indragit-o tare mult pe Jacqueline. Vara asta planuiesc sa o citesc din nou. Da, as recomanda-o si bunicii mele, daca as avea-o in romana. 🙂

Cam astea sunt cele 10 carti care m-au impresionat si mi-au schimbat, macar putin, viata. Sunt sigura ca pe multe dintre ele le-ati citit si poate stiti despre ce vorbesc. Daca nu le-ati citit, ati face bine sa o faceti, cat mai repede! 🙂

3 thoughts on “10 carti pe care oricine ar trebui sa le citeasca o data in viata

  1. Este o listă puternică, să spun aşa. Eu, sincer vorbind, am citit doar seria “Jocurile foamei”. Ştiu, puţin… dar din lista ta chiar aş vrea să citesc “Mare Tranquillitatis”.

    Like

Leave a Reply

