Recenzie: “Inca o dorinta” de Andres


inca o dorinta

Descriere:

O lectură uşoară, agreabilă, incitantă. O carte ce răspândeşte, cumva, prin filele ei, un aer de destin.
Ana, prietenele ei şi personajele masculine care li se alătură acestora pe parcurs conturează, de fapt, o poveste de viaţă, ţesută simplu şi captivant prin toate gândurile, replicile vii şi întâmplările aproape incredibile prin care trec cu toţii.
Multă dragoste, coincidenţe frumoase sau dureroase, un eveniment foarte nefericit urmat îndeaproape de un accident, suferinţa şi rătăcirea aduse de moartea celui iubit, întâlniri spectaculoase, dorinţe şi speranţe nerostite, o căutare neobosită a iubirii şi nenumăratele întrebări, mai mult retorice, care o însoţesc, locuri exotice, iar apoi Bucureştiul cu nopţile lui seducătoare — toate sunt parte din acest roman ce se remarcă în special prin spiritul lui antrenant şi prin caracterul real al întâmplărilor. O carte plină de surprize, la fel ca viaţa însăşi!
“Cât de oarbă e, uneori, dragostea! Cineva ar trebui să ne arate drumul, pentru că, de cele mai multe ori, suntem incapabili să-l vedem singuri.” – Ana

Recenzie:

*Am primit o copie de la autoare spre recenzie. Multumesc!*
Am foarte extrem de surprinsa cand am fost contactata de autoarea acestei carti pe Facebook. Stiam de carte, ii vazusem coperta, dar nu stiam nici descrierea si nici cine e, de fapt, autoarea nu stiam. Asa ca am fost placut surprinsa sa aflu si cine e autoarea si descrierea cartii, dar si sa aflu, de fapt, ce e cu cartea.
Am inceput-o cu mare entuziasm. Dupa cum stiti, rar citesc carti scrise de romani, pentru ca nu am multe ocazii. Dar cand gasesc ocazia, profit de ea, pentru ca sunt extrem de curioasa de ce ne aduce noua generatie de autori romani.
Uneori sunt dezamagita, alte ori surprinsa. De data asta, am fost surprinsa.
“Inca o dorinta” mi-a placut tare mult! Sincera sa fiu, am fost surprinsa. Placut.
Nu ma asteptam la mare ce de la cartea asta, chiar daca eram curioasa si entuziasmata. Nu stiam ca Andreea scrie, nu mai citisem niciodata ceva scris de ea, nu intelesesem foarte bine descrierea, dar chiar si asa eram extrem de intrigata de descrierea misterioasa, care lasa putine de inteles.
Asa ca am inceput-o imediat, dar nu am fost captivata de la inceput.
Inceputul mi s-a parut un pic grabit. Intr-un moment era la munca, in celelalt era in Bora Bora. Gandurile Anei mi se pareau prea rapide si prea capricioase. Starile si ideile ei se schimbau de la o secunda la alta, dar cred ca autoarea a vrut sa spuna ceva cu asta. Doar ca nu mi s-a parut potrivit sa o faca chiar de la inceput.
Treaba cu Brian mi s-a parut si ea grabita la inceput. Cred ca autoarea a incercat sa ni-l arate pe Brian intr-un fel misterios, dar pe mine, la inceput nu m-a convins. Mi s-a parut ca totul se intampla prea repede, ca nu a dat destula atentie detaliilor importante si ca intriga nu a fost construita bine. Andres a incercat sa ne arate ca e atractie intre ei, ca Brian e misterios, ca sunt sortiti sa ramana impreuna, dar la inceput nu a reusit.
Din caua asta, am avut probleme sa intru in poveste si sa ma “leg” de Ana. Da, recunosc ca, la inceput, am avut ceva probleme sa continui sa citesc, pentru ca parca nu ma prindea, dar dupa ce am trecut de 30 de pagini, am fost bucuroasa ca am continuat.
“Inca o dorinta” e genul de carte care incepe intr-un ritm rar, dar intriga creste si creste pe masura ce povestea inaineaza, pana explodeaza la punctul final, apogeul povestii, paginile acelea pe care ti le vei aminti mereu. Sunt bucuroasa ca am citit cartea, zau.
Stilul lui Andres mi s-a parut liric si foarte natural. E usor sa citesti ce scrie ea, pentru ca stie cum sa scrie in asa fel incat lumea sa se simta aproape de ea si de personajele ei. Textul e cursiv si deloc pretentios, lucru pe care l-am apreciat. E bine sa iei o pauza, din cand in cand, de la lucrurile complicate.
Cred ca Andres e o valoare pentru lumea literara a Romaniei. Cu un pic de mult, sunt sigura ca, in viitor, adolescentii vor scrie despre ea la BAC.
Actiunea cartii e foarte captivanta dupa cam 30 de pagini. E o poveste tare frumoasa! Si nu as descri-o doar ca pe o poveste de dragoste. “Inca o dorinta” este o poveste complexa: Andres a scris despre dragoste, prietenie, dorintele ascunse ale fiecaruia si despre viata, in general. Mi-a placut mult combinatia asta, pentru ca a rezultat in multe citate frumoase. Am subliniat cateva, dar nu am sa vi le arat inca. Puteti fi siguri, insa, ca Andres v-a pregatit multe citate frumoase despre dragoste si despre viata. Le veti adora, sunt sigura!
De Ana mi-a placut foarte mult. E inteligenta, hotarata si stie sa ia atitudine atunci cand trebuie. Escapada ei de la inceputul cartii mi s-a parut extrem de curajoasa si nechibzuita, exact cum imi place mie.
Mi-au placut dialogurile dintre personaje, pentru ca sunt naturale si reale. Ca si relatiile dintre personaje, de altfel. Totul e natural si bine scris la cartea asta, lucru pe care eu, personal, il caut intr-o carte.
Cartea e impanzita de surprize, dar poti gasi si cateva momente triste, dupa parerea mea. Emotiile Anei sunt descrise extraordinar de bine. Un alt lucru care mi-a placut. Autoarea a reusit sa transmita multe emotii.
La inceputul descrierii scrie “O lectura usoara, agreabila, incitanta”. Nu puteam fi mai de acord cu aceasta afirmatie! ‘Inca o dorinta’ e mai mult decat agreeabila, extrem de incitanta si foarte usor de citit. E perfecta pentru o lectura de vara, pe plaja sau pe terasa, cu o bautura rece in mana. “Inca o dorinta” este cartea verii pentru toti cei indragostiti, care o pot ‘savura’ la plaja.
Cu siguranta recomand “Inca o dorinta” tuturor, dar in special indragostitilor. Sunt sigura ca voi veti intelege mult mai bine prin ce trece Ana decat inteleg eu.
Felicitari, Andres! Ai facut o treaba minunata!
Rate: 4 stele din 5

Detalii tehnice: 
Titlu: Încă o dorință
Autor: Andres
Nr. Pagini: 269
An apariție: 2014
Formate disponibile: epub, mobi, pdf

Situl cărții: http://incaodorinta.com
Pagina cărții: https://www.facebook.com/incaodorinta
Proiect susținut de Serial Readers.

2 thoughts on “Recenzie: “Inca o dorinta” de Andres

Leave a Reply

