Hotii de Frumusete – Pascal Bruckner


*Acest articol este scris de Diana, castigatoarea concursului ‘Scrie pe blog‘!*

descărcare (10)

Descriere:

Undeva, la graniţa dintre Franţa şi Elveţia, trei oameni pun la cale un complot împotriva frumuseţii. Să fie la mijloc doar izbucnirea halucinatorie a unei perversiuni sadice? Nici vorbă. Avem de-a face cu o doctrină şi aplicarea ei obstinantă: complotiştii văd în frumuseţea inegal distribuită o inechitate ce trebuie eliminată.
O viziune de apocalips? Mai degrabă un basm filosofic şi totodată scântâietor thriller ce dozează perfect suspansul, erotismul, teroarea. Pascal Bruckner ştie să planteze violenţa anomaliei şi cruzimea detaliului pervers într-un discurs impecabil, înzestrat cu splendoare şi rigoare logică.

Cartea poate fi comandata de pe site-ul editurii Trei.

Recenzia Dianei:

Am amânat de câteva zile scrisul acestui articol pentru blogul Biancăi – motivul a fost lipsa de inspirație. Pur și simplu mi-am propus să scriu o recenzie, pentru că e un blog de carte, și, cum știu ce carte bună am citit, nu voiam să îi stâlcesc descrierea prin chestii neinspirate. Așa că iată-mă în seara asta, scriind despre Hoții de frumusețe ai lui Pascal Bruckner.

Cartea asta e diferită. E diferită de tot ce ai citit până acum, deși nu e cea mai frumoasă, cea mai emoționantă sau cea mai palpitantă pe care ți-ai trecut ochii pagină cu pagină. Are acel ceva special pe care l-am găsit și în Luni de fiere, de același autor. Personajele au fixuri, idei nebunești, te fac să vrei să continui.

Iată cum stau lucrurile: Benjamin e un tip simplu, sărac, care locuiește într-un loc sărăcăcios și se ocupă cu plagiatul, copiatul, furatul scrierilor marilor autori și transpunerea lor în lucrări proprii. Benjamin își lansează o carte și are succes, dar nu știe că Helene, o tânără bogată și inteligentă, îi studiase îndeaproape modul de lucru și îi descoperise secretul. Șantajul ei consta în iubire. Voia să o lase să îl țină în puf, să îl educe, dar, mai presus de tot, să îl iubească, și el să o răsplătească la fel. Cu afecțiune, gesturi, vorbe.

Relația lor îi aduce, la un moment dat, într-o excursie în Alpi, unde se rătăcesc și în miez de noapte, sunt nevoiți să ceară găzdurie unor fermieri. Erau 3 oameni care răpeau frumusețea și o transformau în riduri, imperfecțiuni, păr alb. Bătrânețe.

Motivele lor sunt cea mai interesantă parte.  Jerome  e un cuceritor care și-a pierdut farmecul. E tragic pentru un iubitor al sexului frumos să nu mai aibă acces la el, nu ?  Francesca e o fostă frumusețe, inteligentă precum Helene, de care se va îndrăgosti la un moment dat, dar prea frustrată când se convinge că farmecul fizicului nu ține veșnic. Raymond e servitorul lor. Tiparul personajului urât, neatrăgător, complexat, doritor și nesatisfăcut.

Întâlnirea lor se va transforma într-o contopire de conversații, de reacții, de povești. Niciun personaj nu e mai presus sau mai prejos decât altul.

Asta mi-a plăcut îndeosebi, pentru că sunt făcută să analizez personajul și aici am avut mai mult de lucru. Nu am avut un favorit, nu am ținut cu cineva, nu m-am trezit dorindu-mi ca cineva să dispară. Doar am simțit ce am citit și asta mi-a dat senzația că citesc o carte bună. Diferit înseamnă deseori bun. Acum da!

Să nu uit să vă spun! Cartea începe cu relatarea lui Benjamin către o doctoriță psihiatru, iar apoi alternează între povestirea lui și gândurile ei. E specific lui Bruckner.

Leave a Reply

