Movie Review: “The concert” (2009)


descărcare (12)

Distributie:

Aleksey Guskov Aleksey Guskov
Andrey Simonovich Filipov (as Aleksei Guskov)
Dmitriy Nazarov Dmitriy Nazarov
Aleksandr ‘Sasha’ Abramovich Grosman (as Dimitri Nazarov)
Mélanie Laurent Mélanie Laurent
Anne-Marie Jacquet / Lea
François Berléand François Berléand
Olivier Morne Duplessis
Miou-Miou Miou-Miou
Guylène de La Rivière (as Miou Miou)
Valeriy Barinov Valeriy Barinov
Ivan Gavrilov (as Valeri Barinov)
Lionel Abelanski Lionel Abelanski
Jean-Paul Carrère
Laurent Bateau Laurent Bateau
Bertrand
Vlad Ivanov Vlad Ivanov
Pyotr Tretyakin
Anna Kamenkova Anna Kamenkova
Irina Filipova (as Anna Kamenkova Pavlova)
Roger Dumas Roger Dumas
Momo
Anghel Gheorghe Anghel Gheorghe
Vassili (as Anghel Gheorghe dit ‘Caliu Din Clejani’)
Aleksandr Komissarov Aleksandr Komissarov
Viktor Vikich (as Aleksander Komissarov)
Vitalie Bichir Vitalie Bichir
Moïse
Despina Stanescu Despina Stanescu
Rivka

Trailer:

Mai multe informatii despre film puteti gasi pe IMDb.

Recenzie:

Aseara am vizionat un film care imi va ramane multa vreme in minte: “Le concert”. In productia lui Radu Mihaileanu, filmul vorbeste despre muzica, despre dorintele si demonii oamenilor si despre ce sunt acestia in stare sa faca pentru a-si indeplini visele. Mi-a placut mai mult decat m-am asteptat!
Trebuie sa intelegi ca, pentru mine, orice film sau carte care are in prim-plan muzica si toata lumea la care aspir eu, intotdeauna va reprezenta ceva extrem de interesant, probabil din cauza ca subiectul asta mi-e cel mai cunoscut. Dar “Le concert” este mult mai mult de-atat. Filmul asta exploreaza mult mai mult decat muzica – “Concertul” ne arata ca da, se poate, chiar si cand ti-ai pierdut orice speranta.
“Le concert” este un film despre viata la fel de mult cum este un film despre muzica. O adevarata lectie de viata, daca ma intrebati pe mine. Dorinta lui Andrei a fost atat de puternica, dar nu numai cat si-a dorit, ci a luptat pentru visul lui. A luptat si si-a trait visul!
Mi-a fost extrem de usor sa il inteleg pe Andrei si sa il plac. In afara faptul ca personajul lui intelege muzica intr-un fel in care nu multa lume o face, stiu cum e sa iti doresti cevaa atat de tare incat sa simti ca viata ta se va fi completa, ca vei trai in sfarsit cand vei ajunge acolo. Mi-a fost usor sa ma pun in locul lui si mi-a placut enorm determinarea lui si ambitia de care a dat dovada!
Dar la fel de mult mi-a placut si de Sasha. Poate ca, la prima vedere, pare un om foarte putin inteligent, dar mintea lui mi s-a parut sclipitoare. La fel ca si determinarea lui. Fara el, Andrei nu ar fi reusit sa isi duca planul pana la capat.
Un alt lucru interesant pentru mine a fost faptul ca teatrul Balsoi a fost, daca vreti, unul dintre “personajele principale”. Teatrul Balsoi este unul dintre visele oricarui artist.
Ca sa nu mai vorbim de cat de mult m-am bucurat cand am auzit ca in film se vorbeste rusa! In Mai am inceput sa iau cursuri de limba rusa (Daca tot am sange de rusoaica in mine, am zis sa invat limba.) si m-am bucurat sa vad ca inteleg putin si ca incercarile mele nu sunt degeaba.
Singura mea nemultumire fata de film a fost faptul ca nu s-a folosit o violonista pentru rolul Annei-Marie Jacquet. Sau ca, macar, nu au invatat-o care e pozitia corect pe o vioara sau cum sa tina vioara cand nu canta, asa incat sa para o adevarata violonista, nu un copil de 5 ani care de-abia a luat vioara in mana. Cred ca filmul ar fi fost mult mai intens si mai realist daca rolul Annei-Marie ar fi fost jucat de o violonista adevarata.
Mixul de drama si comedie din acest film a fost exact pe gustul meu! Am si ras, dar m-au si trecut fiorii, in special la ultima scena, care a fost de-a dreptul interesanta! Toate “pataniile” (intamplari) prin care au trecut personajele pentru a ajunge la Paris si situatiile penibile in care s-au gasit de multe ori de fac sa razi cu lacrimi!
Am iubit filmul asta si mai mult pentru ca piesa in jurul careia se invarte toata actiunea filmului este concertul de vioara a lui Tchaikovsky (Tchaikovsky, oameni buni, nu Ceaikovski!) este una dintre piesele mele preferate. Nu am ajuns inca sa o studiez, dar ma gandesc cu mare nerabdare la momentul cand concertul asta nu va mai fi un simplu concert pe care il ascult, ci unul pe care il si interpretez.
Povestea lui Andrei mi s-a parut impresionanta. Dorinta lui de a reveni la titlul de “Maestro” si toata tragedia din cariera lui nu au cum sa nu te faca sa il admiri. Mai putin impresionanta mi s-a parut povestea Annei-Marie, dar tot mi-a placut.
“Le concert” este un film pe care il voi revedea, cu siguranta! A fost o experienta placuta pentru mine si m-am bucurat sa descopar un film cu si despre muzicieni. O tragi-comedie foarte frumoasa, care iti va intra la suflet imediat! Cu siguranta, recomand!!
Nota: 5 stele din 5

🙂

Leave a Reply

