Recenzie: “Just one day” de Gayle Forman (‘Just one day’ #1)

17623975

From the New York Times bestselling author of If I Stay

Allyson Healey’s life is exactly like her suitcase—packed, planned, ordered. Then on the last day of her three-week post-graduation European tour, she meets Willem. A free-spirited, roving actor, Willem is everything she’s not, and when he invites her to abandon her plans and come to Paris with him, Allyson says yes. This uncharacteristic decision leads to a day of risk and romance, liberation and intimacy: 24 hours that will transform Allyson’s life.

A book about love, heartbreak, travel, identity, and the “accidents” of fate, Just One Day shows us how sometimes in order to get found, you first have to get lost. . . and how often the people we are seeking are much closer than we know.

The first in a sweepingly romantic duet of novels. Willem’s story—Just One Year—is coming soon!

Cartea poate fi comandata de Bookdepository.

De Gayle Forman stiam de mult, inca de cand am auzit de “If I stay”, acum multi ani. I-am citit cartea mentionata anterior cu inima la gura. M-am indragostit de talentul lui Gayle imediat, iar cand am auzit de “Just one day”, am trecut-o pe lista fara sa ma gandesc.
Asa ca ‘Just one day’ a fost pe lista mea de must-read de anul asta inca de pe 1 Ianuarie, de cand am intocmit acesta lista. Din cauza ca nu prea am dat atentie listei anul asta si am citit ce mi-a poftit inima, au trecut 6 luni din 2014 pana ca eu sa citesc “Just one day”.
Fara sa exagerez nici un pic, “Just one day” este o carte incredibil de frumoasa. Am adorat fiecare cuvant, chiar daca uneori am fost putin enervata de personajul principal.
Daca ar fi sa recomand “Just one day” unor anumite grupuri de oameni, acestea ar fi: oamenilor extraordinar de romantici si oamenii care au nevoie de o incurajare si care nu se gasesc pe ei insusi. Cartea asta este perfecta pentru toata lumea, dar cred ca oamenii ce se regasesc in categoriile de mai sus o vor iubi in mod special.
Desi e total gresit sa compar “Just one day” cu “If I stay’, totusi am sa o fac, avand in vedere ca sunt scrise de aceeasi autoare.
“If I stay” se numara printre cartile mele preferate pentru ca este o drama adevarata, iar principala tema este muzica si muzicienii. “Just one day” sunt sigura ca va sfarsi in topul celor mai bune carti din 2014 din cauza ca, ei bine, e o poveste de dragoste extraordinara. Nu stiu care imi place mai mult, dar cert e ca acum mi s-a confirmat ca Gayle Forman e o autoare adevarata!
Cand scrii o carte si devine bestseller, lumea o va iubi si va aprecia talentul tau. Dar cand scrii a doua carte, a treia, a patra, si toate sunt bune, inseamna ca prima nu a fost doar noroc si ca tu chiar stii sa scrii. Cam asa e cu Gayle. Dupa “If I stay” nu eram sigura daca ea chiar stie sa scrie sau a fost doar noroc si inspiratie de moment, dar acum sunt sigura ca voi citi toate cartile pe care Gayle le va scrie sau le-a scris deja.
Cartea a avut un inceput dinamic. Am fost captivata de ea si de vocea usoara a personajului principal incat am citit aproape in continuu, lucru care nu mi s-a mai intamplat de cand am citit “Before I go to sleep”. “Just one day” mi s-a parut de la inceput o carte care merita citita, asa ca citeam oricat de mult puteam de fiecare data cand prindeam ocazia. Mi s-a parut interesant peisajul in care era amplasata actiunea cartii, iar ritmul a fost dinamic inca de la inceput. Si, nu stiu, a fost pur si simplu ceva care m-a atras sa citesc.
Desi trebuie sa spun… am ghicit din prima secunda cine e Willem si care va fi rolul lui in aceasta poveste. M-a cam deranjat lucrul acesta, pentru ca mi-ar fi placut un pic mai mult suspans.
Dar trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la ca Willen sa o invite pe Allyson in Paris. A fost o surpriza atat de mare. Si poate ca va intrebati de ce, avand in vedere ca scrie in descriere, dar credeti sau nu, nu am citit descrierea! “Just one day” e una dintre cartile pe care vrei sa o citesti pentru ca pur si simplu vrei sa o citesti! Asa ca in momentul in care am vazut ce se va intampla, am fost surprinsa…
Placut. Chiar daca pare cliseic si foarte ieftin, doamne, ce aventuri se anuntau si ce atmosfera de originalitate a dat cartii! Am fost atat de entuziasmata si da, am oftat, zambind!
“Just one day” este genul de carte care te inspira sa te indragostesti, sa calatoresti si sa faci toate lucrurile pe care nu ai putut sa le faci pana acum pentru ca iti era frica. Dupa ce termini cartea vrei sa iesi afara si sa calatoresti si sa le lasi pe toata balta. As spune ca asta e o carte numai potrivita pentru vara si pentru vacanta. Daca calatoresti, ti-o recomand! Are toata atmosfera aceea de vacanta si de aventura si de libertate.
O poveste de dragoste in Paris. Poate parea cliseic, dar credeti-ma ca nu este. Toate aventurile prin care trec personajele si faptul ca ei nu pleaca le Paris sa se indragosteasca sunt foarte originale. Mi-a placut extrem de mult conceptul de o singura zi.
Pentru Allyson, acea zi nu a insemnat numai o zi in care se poate indragosti sau o zi in care poate face ce vrea, ci si o zi in care a putut fi cine a vrut ea. Imaginati-va cate aventuri si cate emotii si cate intamplari captivante si frumoase! Mi-a placut enorm si faptul ca autoarea si-a permis sa faca orice a vrut cu personajele in acea zi. Partea aceea a cartii iti da o stare de libertate incredibila.
“Just one day” te face sa simti toata experienta Frantei si a Parisului, lucru care, pentru o carte ca si aceasta, este foarte important.
Desi personajul principal avea toate motivele sa se simta la pamant si sa isi displaca viata si colegiul, un lucru m-a enervat foarte rau: faptul ca niciodata nu isi punea la punct parintii si nu le spunea vreo doua. Cu niste parinti ca ai ei (n-am vazut in viata mea asa ceva!), chiar trebuiau sa fie pusi un pic la punct! Niciodata nu-si spunea parerea, iar cand incerca sa o faca, era prea blanda! Cred ca era si vina ei pentru situatia in care se afla.
Willem e un personaj pe care, sincera sa fiu, nu il stiu foarte bine. Dar nici Allyson nu o face si cred ca asta e ideea, nu? Daca noi l-am fi inteles pe Willem, povestea nu ar mai fi fost la fel de reala si nici nu ar mai fi avut aceeasi misteriozitate.
Relatia lor a fost foarte frumoasa inca de la inceput. Chimia dintre ei era evidenta, iar faptul ca erau diferiti si Allyson avea ce invata de la Willem a reprezentat o sursa de amuzament si aventura pentru cititorii cartii. Povestea lui Allyson si a lui Willen a fost cu adevarat speciala! Misterioasa, speciala, frumoasa, romantica, de vis. Faptul ca ei s-au indragostit intr-o zi nu mi s-a parut cliseic deloc. Zau, povestea mi s-a parut atat de superba! Toate vorbele pe care si le-au spus si disperarea lui Allyson de a-l gasi pe Willen, chiar si dupa un an, mi-a permis sa fiu, macar pentru cateva secunde, o tipa extrem de romantica.
Transformarea lui Allyson mi s-a parut geniala! Comparand sinele ei de la inceput cu cel de la sfarsit, am observat schimbarea si am vazut influenta pe care a avut-o acea zi asupra ei. Asta a dat povestii o nota de realism.
Finalul mi-a placut enorm dar omg! Ce cliffhanger! Vreau neaparat sa citesc a doua carte pana la sfarsitul verii si sunt sigura ca o voi face. Abia astept sa vad ce va urma! Nu am mai fost de mult asa de nerabdatoare sa citesc o continuare.
“Just one day” nu este numai o poveste de dragoste superba, ci si o lectie de viata. O lectie de viata care te invata ca in viata trebuie sa te impui, chiar si in fata oamenilor dragi, si sa iti urmezi inima. Trebuie sa faci ce vrei tu si sa faci ce simti tu ca trebuie sa faci cu viata ta. E un roman care vorbeste despre cum sa te gasesti pe tine excelent!
Da, daca nu ati inteles pana acum, recomand “Just one day”! Va va duce in Paris, va va face sa vreti sa va indragostiti si va va face cu siguranta sa zambiti! O lectie de viata ce trebuie citita de toata lumea si o poveste de dragoste pentru cei romantici. Numai buna de luat pe plaja!
Uf, ce greu a fost sa scriu recenzia asta! E un roman asa de special ca mi-a fost greu sa imi gasesc cuvintele. Inca am un bookhangover si voi incepe al doilea volum cat de repede posibil.
Rate: 5 stele din 5

3 thoughts on “Recenzie: “Just one day” de Gayle Forman (‘Just one day’ #1)

1. Daca prima carte ti-a placut, inseamna ca vei “manca” si continuarile pe paine! 😀 Este o serie absolut superba, si chiar apar niste chestii foarte profunde in ea, referitor la relatiile din cuplu, din familie, dintre prieteni… Imi place la nebunie cum scrie Gayle Forman!