Recenzie: “Anna and the French kiss” (‘Anna si sarutul Frantuzesc’) de Stephanie Perkins

18741152

Descriere in engleza:

Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris–until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming,beautiful, Étienne has it all…including a serious girlfriend.

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?

“Anna and the French kiss” a reprezentat o sursa de curiozitate pentru mine pentru ani intregi, inca de cand mi-a fost recomandata pentru prima data. Inca de cand a fost lansata, in 2010, lumea a citit-o si a adorat-o.
Am aflat, si eu, in sfarsit, de ce sute de mii de cititori din toata lumea iubesc ‘Anna and the French Kiss’. Si va avertizez ca nu stiu cat de coerenta sau pusa la punct va fi aceasta recenzie. Inca nu imi pot aduna gandurile pe o hartie, dar voi incerca.
Daca as spune ca mi-a placut, ar fi o subestimare. Am adorat cartea de cand am citit primul capitol. Oh, ce tare mi-a placut! Este, cu siguranta, una dintre cartile mele favorite de anul acesta. Mi-a placut la nebunie si, daca nu as avea o intreaga biblioteca care ma asteapta, sunt sigura ca m-as apuca din nou de ea. Dar hei! Exista si continuarile de care ma pot bucura.
Sincera sa fiu, nu ma asteptam sa imi placa chiar asa de mult. Primele 20% din carte au fost cam “nesigure”, chiar daca romanul mi-a placut de la inceput. Nu eram sigura, insa, ca “Anna and French kiss” nu va fi o alta carte despre o iubire interzisa si o fata naiva.
Am avut dreptate, nu a fost.
La o prima vedere, “Anna si sarutul frantuzesc” poate parea o lectura usoara, superficial. Chiar titlul da impresia asta si tonul jucaus al descrierii. Ei bine, veti fi surprinsi! Romanul de debut al lui Stephanie Perkins nu este deloc superficial si nici atat de jucaus pe cat ma asteptam. Cartea abordeaza subiecte obisnuite pentru adolescenti, dar iti arata, in acelasi timp, si cum sa rezolvi toate probleme pe care ti le adduce adolescent. Ca si adolescent, am putut gasi mici lectii de viata. Cred ca tocmai din cauza aceasta multi adolescent venereaza povestea Annei: e, asa cum spun englezii, “reliable”. Adolescentii se pot regasi in toate probleme Annei si in majoritatea personajelor.
Dar chiar daca nu esti adolescent, nu ai cum sa nu adori o carte ca asta. Stephanie Perkins vine cu o carte adorabila, cu o atmosfera ce te face sa vrei sa fii in vacanta si sa vizitezi Franta, multe intamplari amuzante, o eroina normala, dar simpatica si, mai presus de toate, cu o poveste de dragoste in stil frantuzesc. Adica romantica, inaccesibila la inceput, frumoasa si eleganta. Nu ai cum sa nu iubesti o poveste de dragoste care se desfasoara in Paris. Oricat de cliseica mi s-ar parea faza asta, cartile care isi au actiunea in Paris vor avea intotdeauna un alt iz.
Dupa parerea mea, “Anna and the French kiss” este o carte mult mai captivanta decat multe thrillere de pe piata. Tachinarile si tensiunea dintre St. Clair si Anna si curiozitatea care te face sa dai pagina dupa pagina, sa vezi daca vor sfarsi impreuna nu au cum sa nu te captiveze. Dar nu numai povestea dintre St. Clair si Anna m-a captivat, ci fiecare personaj, fiecare latura a cartii, fiecare poveste a fiecarui personaj. Mi-a placut faptul ca Stephanie nu s-a axat numai pe personajele principale. Exista o mica poveste pentru fiecare personaj, lucru pe care nu il intalnesti des in carti.
Cum spuneam. Chimia si tensiunea dintre St. Clair si Anna mi s-a parut genial, chinuitoare, frumoasa si m-a facut sad au pagina. Relatia dintre ei e bine gandita. Mi-a placut faptul ca Anna nu s-a indragostit de el imediat. Da, l-a placut de la prima vedere, dar el a fost mai intai cel mai bun prieten al ei. Asta poate cladi o tensiune si o asteptare si mai intense pentru cititori. Pe parcursul cartii tot te intrebi ‘Cand se va intampla ceva?’.
Dar nu am dat pagina numai pentru asta. Am dat pagina pentru ca vroiam sa vad ce face Mer, Rashmi, Josh, mama lui St. Clair, ce se va intampla cu Anna si cu Bridgette. Am dat pagina pentru ca e o intreaga poveste complexa, pentru ca am adorat-o pe Anna si vroiam sa vad transformarea ei, sa vad Parisul prin ochii ei, sa citesc urmatoarele “patanii” prin care va trece.
Cartea a inceput intr-un ritm moderat, dar atmosfera era trista. Ma asteptam sa am parte de o carte in care personajul principal se va plange tot timpul si va fi foarte artagoasa. Dar nu a fost asa. Stephanie Perkins a vrut sa arate cititorului ca se poate sa apara o raza de soare chiar si prin cei mai negrii nori si ca trebuie intotdeauna sa ne bucuram de momentul care ne este dat.
Am adorat micile mesaje pe care le trimitea Stephanie prin personajele ei sau prin intamplarile prin care treceau acestia. Unul dintre ele este sa nu ne pierdem situatia. De asemenea, Stephanie mi-a aratat ca inima nu are creier. Inima face ce vrea, iar tu nu o poti opri.
Personajele din carte au fost atat de reale ca parca le auzeam vorbind, spunandu-si replicile. E adevarat, cele mai bine conturate si mai reale au fost Anna si St. Clair, dar toate personajele au avut un background care m-a ajutat sa le cunosc mai bine.
St. Clair este tipul perfect, genul de baiat pe care il gasesti numai in carti. Romantic, amuzant, de incredere, iubitor si tot ce ne putem dori de la un baiat. Good looking and a great kisser. L-am adorat din prima secunda, iar cu fiecare scena si replica rostita il adoram si mai mult. E genul de personaj de care nu ai cum sa nu te indragostesti si tu.
La inceput, Anna mi s-a parut personajul care se plange de orice. Asta era si ideea. Dar pana la sfarsit, ea s-a schimbat complet. A incercat, si s-a schimbat. A devenit mai optimista, mai increzatoare si mai plina de viata. Mi-a placut tare mult de ea, iar vocea ei in carte e foarte placuta. E exact asa cum te-ai astepta sa fie vocea unei adolescente care traieste in Paris si e indragostita. Mi-a placut ca stia cum sa reactioneze si ca – in sfarsit un personaj care o face – spune exact ce trebuie in situatii dificile. M-am regasit un pic in ea, sincera sa fiu.
E prima carte pe care am citit-o de la Stephanie, deci pot spune ca de-abia am facut cunostinta cu ea. Stilul ei de scriere mi-a placut taaaare mult! E usor, captivant, iar textul curge de la sine. Un alt lucru care mi-a placut e faptul ca a folosit voci si stiluri diferite pentru fiecare personaj, iar pana la sfarsit, cititorul poate sa spuna cine a spus ce cu ochii inchisi. Nu multi autori isi pot accentua personajele atat de bine. Sunt sigura ca asta nu va fi singurul meu roman de la Stephanie.
Toate intamplarile prin care a trecut Anna m-au facut sa rad, dar sa ma si incrunt. Cartea e foarte reala, pentru ca sunt sigura ca multi adolescent se confrunta cu tradari, iubiri neimpartasite, noi prieteni si vieti noi. Felul in care Anna s-a confruntat cu toate probleme a fost important. Da, Anna a facut si niste alegeri proaste, dar a iesit din niste situatii penibile cu capul sus si cu demnitate.
Mi-au placut scenele cu grupul de prieteni al Annei la fel de mult cat mi-au placut scenele dintre ea si St. Clair. Tachinarile si usurinta dintre ei m-a facut sa vreau sa ies cu prietenii, dare ram prea prinsa de carte ca sa o fac. Nu mi-a placut de Mer, ce-I drept. Nu avea niciun drept sa reactioneze cum a reactionat. Era clar ca Etienne nu avea sentimente pentru ea si nu e ca si cum i-ar fi dat vreodata de inteles ca il intereseaza. Nu iti poti controla inima, dar ea a inteles prea tarziu. Printre personajele de pe lista neagra sa afla Amanda, Bridgette si Ellie. 3 scorpii.
Of, era sa uit de felul in care Anna il descria pe Etienne si sentimentele ei pentru el! Atat de frumos si de poetic! Te facea, parca, sa vez dragostea cu alti ochi si sa vrei sa te indragostesti. Am gasit niste metafore si niste citate foarte frumoase! “Anna and the French kiss” e o carte pe gustul meu: citate superbe, o poveste de dragoste cu peripetii, captivanta, personaje diverse, bine conturate, un tip mortal, o amplasare extraordinara si lectii de viata.
Ca sa nu mai vorbim de atmosfera care m-a facut sa vreau sa plec in Paris, pronto! Am cautat pe Google toate locurile descries de Anna si oh, ce dreptate avea! Cartea asta mi-a schimbat parerea despre Paris si chiar vreau s ail vizitez intr-o zi. Chiar daca nu am fost niciodata acolo, cred ca Stephanie a reusit sa captureze atmosfera si viata din Paris intr-un mod extraordinar de frumos!
Mi-a placut mult si finalul. Perfect! De asemenea, am apreciat decizia pe care a luat-o Anna in legatura cu Bridgette. Nu prea putea sa faca altfel, avand in vedere ca ea i-a facut acelasi lucru lui Mer. Stiu ca nu intelegeti ce spun aici, dar ca sa aflati despre ce e vorba trebuie sa cititi cartea.
Am ras tare mult pe parcursul cartii! In special cand St. Clair era prin preajma! God the guy is funny! Ce-I drept, Anna si gandurile ei m-au facut si ele sa rad cu lacrimi. Ca sa nu mai zic de situatiile penibile in care se afla uneori.
“Anna si sarutul frantuzesc” este o carte speciala, pe care mi-o voi aduce aminte intotdeauna. Impanzita de scene frumoase si cu o atmosfera tipic frantuzeasca, cartea ta va captive si nu iti va da pace pana cand nu vei afla deznodamantul povestii de iubire dintre Etienne si Anna. Tensiunea dintre cei doi va fi un deliciu pentru tine, ca cititor, iar de Etienne nu ai cum sa nu te indragostesti! Recomand cu mare drag cartea asta!
Rate: 5.5 stele din 5

Cop-Anna-si-sarutul-frantuzesc4

Descriere in Romana:

EPICA/Young Adult/+14 ani
Contemporary Fiction

BESTSELLER INTERNAȚIONAL

De la primul la ultimul rând, cartea este pur şi simplu cuceritoare. E amuzantă, plină de suspans, de neprevăzut şi, bineînţeles – în Paris, cel mai romantic oraş al lumii – de dragoste.
Anna abia aşteaptă ultimul an de liceu în Atlanta, unde are o slujbă ideală, o prietenă credincioasă şi un băiat de care-i place şi de care e pe cale să se îndrăgostească. Se înţelege de ce nu e deloc încântată când e expediată la un internat în Paris – asta până-l întâlneşte pe Étienne St. Clair. Inteligent, cuceritor, frumos, Étienne le are pe toate… inclusiv o relaţie serioasă cu o fată. Dar, în Oraşul Luminilor, dorinţele obişnuiesc să se împlinească. Oare un an de apropiere sentimentală, cu suişurile şi coborâşurile ei, va sfârşi cu mult aşteptatul sărut franţuzesc? Stephanie Perkins ţine tensiunea romantică şi atracţia la intensitate maximă, într-un roman care cu siguranţă o să topească inimi.

„De la străzile magice ale Parisului, la fermecătoarea poveste, Anna şi sărutul franţuzesc le are pe toate. O carte cuceritoare şi minunată!” – ROBIN BENWAY, autorul romanelor Audrey, Wait! şi The Extraordinary Secrets of April, May & June
„Nimeni nu surprinde mai bine decât Stephanie Perkins întrebarea care-ţi dă şi aripi, dar te şi epuizează: oare-mă-place?! O lectură excelentă.” – JUSTINA CHEN HEADLEY, autoarea romanului North of Beautiful
„Foarte deşteaptă. Foarte amuzantă. Foarte romantică. Ar trebui să vă daţi întâlnire cu această carte.” – MAUREEN JOHNSON, autoarea romanelor 13 Plicuri albastre şi Scarlet Fever, bestselleruri New York Times
„Inteligentă şi senzuală, Anna şi sărutul franţuzesc este exact ce vă râvnea inima. O să vă doriţi să trăiţi în povestea asta pentru totdeauna. Mai vrem, s’il vous plaît!” – LISA MCMANN, autoarea romanelor din Wake Trilogy, bestselleruri New York Times

„Imaginaţi-vă o cană plină cu ciocolată savuroasă, cremoasă, fierbinte. Acum adăugaţi un şpriţ de frişcă. Delicios? Oui. Ei bine, Anna şi sărutul franţuzesc este mai copioasă, mai dulce şi – da – chiar mai fierbinte. Garantat o să-ţi placă trataţia aceasta foarte specială.” – LAUREN MYRACLE

Puteti comanda cartea in romana de pe site-ul editurii Epica.

2 thoughts on “Recenzie: “Anna and the French kiss” (‘Anna si sarutul Frantuzesc’) de Stephanie Perkins