Recenzie: “Four: A Divergent Story Collection” de Veronica Roth (‘Divergent’ 0.1 – 0.4)

18126198

Two years before Beatrice Prior made her choice, the sixteen-year-old son of Abnegation’s faction leader did the same. Tobias’s transfer to Dauntless is a chance to begin again. Here, he will not be called the name his parents gave him. Here, he will not let fear turn him into a cowering child.

Newly christened “Four,” he discovers during initiation that he will succeed in Dauntless. Initiation is only the beginning, though; Four must claim his place in the Dauntless hierarchy. His decisions will affect future initiates as well as uncover secrets that could threaten his own future—and the future of the entire faction system.

Two years later, Four is poised to take action, but the course is still unclear. The first new initiate who jumps into the net might change all that. With her, the way to righting their world might become clear. With her, it might become possible to be Tobias once again.

From #1 New York Times bestselling author Veronica Roth comes a companion volume to the worldwide bestselling divergent series, told from the per-spective of the immensely popular character Tobias. The four pieces included here—The Transfer, The Initiate, The Son, and The Traitor—plus three additional exclusive scenes, give readers an electrifying glimpse into the history and heart of Tobias, and set the stage for the epic saga of the Divergent trilogy.

Puteti comanda cartea cu un simplu click aici.

Am trecut prin multe faze cu cartea asta. La inceput, am fost foarte incantata. Aflasem de aceasta colectie de povestioare dupa ce am terminat ‘Allegiant”. Cred ca va puteti imagina ca mai voiam sa mai stau un pic in lumea Veronicai si nu puteam accepta ca seria s-a terminat. Apoi, citind mai multe pareri despre carte, am stat si m-am mai gandit. Am vazut destul de multe serii stricate cu continuari de genul asta si nu vroiam sa se intample asa si cu “Divergent”. Binenteles ca aveam de gand sa o citesc totusi. Cand a aparut, in iulie, in aceeasi zi cu aparitia ei in America am si comandat-o la libraria mea preferata de-aici. Dupa o asteptare de vreo 3 saptamani, dupa ce am primit mesajul ca mi-a ajuns cartea, nu mai eram hotarata daca vreau sa o iau. Nu ma mai incanta si nu vroiam sa dau banii pe ceva care sa nu ma incante. Dar dupa m-am gandit ca tot am seria intreaga. De ce sa nu mi-o iau sip e asta? Numai bine ca n-am dat bani pe ea, pentru ca am beneficiat de o reducere de 15 euro pentru ca sunt cliental or fidela.
Cand am tinut-o pentru prima data in maini, imi venea sa sar de bucurie acolo, la casa. Eram foarte bucuroasa ca o luasem si de-abia asteptam sa o citesc. Am amanat-o vreo doua saptamani pentru ca aveam cateva calti cu prioritate pe care trebuia sa le citesc. Am inceput-o, intr-un final, ieri dimineata si am terminat-o dupa vreo 4 ore, cu pause.
Acum pot spune ca daca nu o luam, facem o mare greseala. A fost GENIALA! Mi-a placut la nebunie si as vrea sa o iau de la capat, sa o citesc din nou! Cu siguranta nu a ruinat seria si chiar as vrea mai mult!
Trebuie sa recunosc ca m-a surprins placut. Dupa cum v-ati dat seama, nu ma asteptam nici sa imi placa chiar atat de mult, nici sa fie chiar atat de buna. Deobicei nu sunt fana continuarilor de genul, dar de data asta e invers. “Four: A Divergent Story Collection”e cartea mea favorita din seria asta, dupa prima carte, “Divergent”. Stiu ca suna ciudat, dar mi-a placut enorm de mult si nu am cum sa o “clasez” altundeva. Cartea e genial, punct.
In primul rand, explica multe. Consider ca acest volum este foarte important pentru toti fanii seriei ‘Divergent’ si in special a lui Four, pentru ca explica multe lucruri si situatii pe care eu una nu le intelegeam foarte bine inainte.
De asemenea, cartea asta il explica pe Tobias. Sincera sa fiu, nici macar la sfarsitul seriei nu consideram ca il stiam cu adevarat. Insa dupa acest volum pot spune ca da, il stiu. Veronica Roth ne dezvaluie cine e adevaratul Tobias. Ea ne arata ca Four nu este la fel de curajos pe cat il credeam noi sa fie si nici la fel de dur. Anumite lucruri si chestii pe care le-a facut sau spus mi-au dat de inteles ca Tobias isi controleaza frica, nu si-o invinge.
Trebuie s-o spun si pe asta. Oricat de dureros ar fi fost, a fost bines a o “vad” din nou pe Tris. Sau macar sa citesc despre ea. Mi-a adus aminte de “Divergent” si m-a facut sa vreau sa citesc cartea din nou si probabil ca o voi face, cat de curand. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca mi-a placut enorm sa o vad pe Tris prin ochii lui Four. Veti observa ca in ochii lui e cu totul o alta persoana decat prin ochii ei. Nu stiu exact de ce, dar mi s-a parut mai diferita, mai dura si mai curajoasa.
Ceea ce ma duce la un alt punct. Aceasta carte m-a facut sa realizez cat de diferiti sunt Tris si Four in realitate. Pana acum, i-am considerat la fel. Ei, poate nu chiar la fel, dar sigur semanau mult. Dupa ce am citit aceasta carte… Tris mi s-a parut mult mai curajoasa si mai dura decat Four.
Insa acest volum m-a facut sa il ador si mai mult pe Tobias. Mi-am amintit de toate scenele cu el din “Divergent” si a trebuit sa ma uit din nou la film. Ce sa mai zic… tipul e genial! Am realizat, un pic cam tarziu probabil, ca, pe langa faptul ca e curajos, destept, frumusel, loial, e si foarte intelept. Deciziile pe care le-a luat, desi nu intotdeauna foarte rasarite, l-au ajutat si l-au facut sa fie un om mai bun, mai curajos.
Dar oh doamne, cat de tare l-am urat pe Eric! Niciodata nu l-am placut prea mult, dar dupa cartea asta, l-am urat! “Four” a dezvaluit niste lucruri urate si despre el.
Un lucru care mi-a placut este ca vocile lui Tris si Four sunt diferite. Chiar daca stiam ca actiunea va fi povestita din punctual de vedere a lui Tobias, ma asteptam sa o gasesc tot pe Tris, intr-un fel. Se pare ca”Allegiant” nu m-a convins ca abilitatea autoarei de a scrie cu voci diferite si din puncte de vedere diferite chiar exista. Dar colectia aceasta de povestioare sigur a facut-o.
In timp ce citeam ‘Divergent’ nu mi-am dat seama ca Tobias este atat de bun prieten cu Zeke si Shauna. Mi-a placut extraordinary de mult prietenia dintre ei, iar scena aceea cu Peter m-a facut sa ranjesc!
Am apreciat foarte mult faptul ca autoarea nu a repetat scene inutile, pe care le stiam deja si care n-ar fi facut altceva decat sa ne plictiseasca. Da, e adevarat ca exista si cateva scene pe care le stim, dar autoarea a avut grija sa faca in asa fel incat sa nu fie plictisitoare si sa ne dezvaluie gandurile si sentimentele lui Tobias, astfel incat sa intelegem alegerile lui mai bine.
Ca tot veni vorba de sentimene… sunt atat de bine captivate si explicate in cartea asta! Am simtit tot ce a vrut autoarea sa simt, tot ce a simtit Tobias. De mult nu cred ca am mai citit o carte care sa imi ofere atat de multe emotii.
Mi-a placut mult atmosfera. E exact atmosfera pe care te astepti sa o aiba o distopie. E trista, dar energica si actiunea te face sa te ridici de pe scaun si sa citesti cartea mergand.
Am citit cartea in mai putin de 5 ore. Imaginati-va cat de captivanta a fost! Mi s-a parut fascinant sa fiu in capul lui Tobias si am adorat lucrul acesta! Dar nu numai asta m-a facut sa citesc, ci si actiunea, care e extraordinary de captivanta!! Va avertizez: cititi cartea cand aveti o zi libera, pentru ca va va rapi intreaga zi si nu va va lasa sa o lasati din mana.
Sincera sa fiu… cred ca prefer POV-ul lui Tobias decat cel a lui Tris. Imi place mai mult felul lui de a gandi, de a vorbi si de a actiona. Si imi place mai mult de el ca de, e Tobias! Nu vreau sa intelegeti gresit. Inca o ador pe Tris, insa Tobias e devenit, official, preferatul meu.
Mi-a placut cum autoarea a inclus numai scenele importante din Divergent. Totusi, mi-ar fi placut sa mai fi citit inca vreo 2-3 pe care eu le consider importante. Okay, am sa recunosc. Vreau o continuare. Mi-ar placea sa mai citesc carti din punctual de vedere a lui Tobias. M-ar incanta foarte mult ori o carte din copilaria lui, ori una din viitor, de dupa Allegiant. Chiar daca e aproape imposibil, m-ar placea enorm de mult sa vad ce s-a intamplat cu el dupa tragedia cu Tris sis a vad cum si-a continuat viata.
Am ras, aproape ca mi-au dat lacrimile, am zambit, m-am incruntat, am oftat… cartea asta a fost un rollercoaster emotional. Sunt sigura ca voi recite cartea asta pentru ca se numere printer preferatele mele de anul asta. Sunt placut surprinsa si da, m-am indragostit de Tobias. Din nou!!
Aaaah, vreau mai mult! Imi vine sa ma reapuc de “Divergent” chiar acum.
Daca sunteti fani ai seriei ‘Divergent’ si a lui Four, nu ezitati sa cititi cartea asta. Nu va va dezamagi. E foarte emotionanta, explica multe lucruri, Tobias e genial, actiunea e captivanta si surprinzatoare. M-au surprins multe lucruri si personaje si nu am putut sa o las din mana. Cu siguranta o surpriza placuta! Da, recomand! ❤ <4

7 thoughts on “Recenzie: “Four: A Divergent Story Collection” de Veronica Roth (‘Divergent’ 0.1 – 0.4)

1. Si eu sunt o mare fana a seriei “Divergent”. Pot sa spun ca la finalul volumului ‘Allegiant’ am plans o ora si jumatate iar ziua urmatoare am ramas cu gandul tot la personaje. Acum astept sa apara si la noi “Four: A Divergent Story Collection” iar recenzia ta ma facut si mai dornica sa o citesc 😀 .Sper sa apara cat de curand 🙂