10 carti pe care orice fan “The fault in our stars” ar trebui sa le citeasca


Un titlu lung pentru un post pe care de mult il aveam in plan. Initial, am vrut sa il postez ieri. Mai aveam putin si terminam, dar aplicatia de WordPress de pe tableta s-a hotarat ca nu ma place si mi-a sters postul. Asta e, o luam de la capat.

Cred ca toti imi cunoasteti obsesia pentru “The fault in our stars”. Am citit cartea de 3 ori, am ascultat audiobook-ul si am vazut filmul – pe care am sa il revad azi, cu mama -, in mai putin de un an.

De cand am terminat cartea pentru prima data am tot cautat carti care sa imi trezeasca la fel de mult emotii ca si #tfios. Pana acum, insa, nu am reusit sa gasesc nici o carte care sa egaleze cartea scrisa de Joh  Green. Sunt constienta ca, la un moment dat am sa gasesc o carte care imi va placea mai mult decat “Sub aceeasi stea”, dar momentul acela nu a sosit inca.

Cu mult efort, am intocmit o lista de 10 carti care se aseamana cu #tfios. Insa nu toate cartile au ca si personaje principale adolescenti bolnavi. Consider ca #tfios este o carte care celebreaza viata si iubirea, asa ca am ales alte carti care sa faca asta.

Am ales cartile din cele pe care le-am citit si recenzat eu. Daca vreti sa imi cititi recenzia la vreuna dintre carti, o puteti face cu un simplu search pe blog. Din pacate, pentru ca scriu de pe aplicatie, nu va pot lasa link-urile directe spre respectivele recenzii.

Okay, so here we go:

1. “If i stay” de Gayle Forman

image

Citita in urma cu doi ani, mi-a placut enorm de mult inca de la inceput. Am iubit povestea si m-am regasit in Mia, fata care ar prefera sa iasa la o intalnire cu Beethoven decat cu un baiat care respira si poate fi sarutat. L-am adorat pe Adam si am oftat la povestea lor de iubire. Acum mi-am cumparat editia tie-in a cartii si astept si volumul doi, “Where she went”.

In afara faptului ca e o poveste de dragoste incredibila, e si o carte emotionanta. Mia se confrunta cu toate problemele specifice adolescentilor, dar acum are de facut cea mai grea alegere din viata ei – sa traiasca sau sa nu. O poveste despre prima dragoste, despre viata, prietenie si despre viata, consider ca toata lumea ar trebui sa o citeasca.

2. “It’s kind of a funny story” de Ned Vizzini

image

Am citit cartea asta la inceputul anului si mi-a placut tare mult. Extrem de amuzanta, “It’s kind of a funny story” abordeaza acelasi subiect pe care il abordeaza si #tfios: modul in care alegem sa ne traim viata si cum ne spunem povestea. Ned Vizzini vorbeste despre toate ‘dramele’ adolescentilor intr-u stil unic, in asa fel incat nu ai cum sa nu te indragostesti de carte. 🙂

3. “Forgive me, Leonard Peacock” de Matthew Quick

image

‘Forgive me, Leonard Peacock’ este o poveste inedita, care trebuie citita de fiecare adolescent in parte. Cartea lui Matthew Quick, desi scrisa intr-un mod usor, amuzant, impresioneaza prin realismul cu care vorbeste despre traumele prin care pot trece adolescentii. Intr-un mod mai dark decat orice carte din aceasta lista, povestea lui Leonard este cu adevarat trista si impresionanta.

4. “Thirteen reasons why” de Jay Asher

image

O carte care nu s-a ridicat la asteptarile mele, dar care tot mi-a placut mult. In aceasta carte, Jay Asher vorbeste despre adolescenti si despre viata lor, despre prietenie si despre dragoste, dar si despre alegerea de a trai sau nu. Cu siguranta multi dintre fanii cartii “The fault in our stars” o vor adora. 🙂

5. “The time traveler’s wife” de Audrey Niffenegger

image

Desi nu este o carte cu si despre adolescenti, “Sotia calatorului in timp” m-a impresionat aproape pana la lacrimi. Este o poveste de dragoste extraordinar de frumoasa, dar si foarte trista si se termina intr-un mod tragic,  insa te face sa vrei sa te indragostesti. Mi-a placut extraordinar de mult si vreau sa o recitesc in curand. Fanii #tfios o vor adora!

6. “The perks of being a wallflower” de Stephen Chbosky

image

“The perks of being a wallflower” am citit-o anul trecut si mi-a placut tare mult. Se aseamana intr-un fel cu ‘Sub aceeasi stea’ pentru ca vorbeste despre adolescenti care n-au cel mai mic habar despre cum sa isi traiasca viata, dar invata, incet incet. O poveste despre prima dragoste, despre viata si despre prietenie, ‘Jurnalul unui adolescent timid’ poate cuceri chiar si cel mai pretentios cititor.

7. “Before I fall” de Lauren Oliver

image

Probabil cea mai impresionanta carte a lui Lauren, “Before i fall” este povestea unei adolescente simple care isi traieste ultima zi din viata din nou si din nou. O poveste impresionanta despre dragoste, prietenie si despre cum o simpla alegere poate schimba totul. Nu trebuie ratata!

8. “Looking for Alaska” de John Green

image

Prima carte scrisa de John Green se aseamana mult cu ultima carte a acestuia. Daca v-as spune de ce, v-as oferi un spoiler mult prea mare, asa ca am sa ma abtin. Mi-a placut foarte mult si vreau sa o recitesc. O inedita poveste despre prietenie, dragoste adolescentina si despre viata. De asemenea, “Cautand-o pe Alaska” iti arata ca niciodata nu poti cunoaste o persoana in totalitate. Daca v-a placut #tfios, cu siguranta ca va va placea si povestea lui Miles.

9. “The spectacular now” de Tim Tharp

image

Cartea scrisa de Timp Tharp, “The spectacular now”, este mult mai usoara decat toate cartile din aceasta lista, dar cu sigurata la fel de serioasa si de potrivita pentru o adolescenti. Povestea mi-a placut mult, la fel ca si personajul principal. Stutter este un personaj in care toti adolescentii se pot regasi, iar trairile lui si modul de a isi rezolva problemele cu siguranta ca transmit multe mesaje. O carte despre spectacularul prezent si despre viata si dragoste.

10. “Every day” de David Levithan

image

Povestea lui A mi-a placut foarte mult. David Levithan a coceput o poveste de dragoste incredibil de frumoasa, dar la fel de trista. Am citit-o din scoarta in scoarta (ei, daca sempoate asa ceva cand citesti de pe Kindle) si o recomand tuturor fanilor “The fault in our stars”. Este emotionanta si foarte impresionanta. Mi-a placut enorm!

Ei bine, aceasta este lista mea cu carti care seamana cu “Sub aceeasi stea”. Acum vreau sa aud parerile voastre. Daca aveti ceva de adaugat sau de obiectat, nu va abtineti. Orice parere e nepretuita! 🙂

One thought on “10 carti pe care orice fan “The fault in our stars” ar trebui sa le citeasca

  1. Se pare că va trebui să-mi revizuiesc “lista de lectură” și să includ, dacă nu toate, măcar o parte dintre cărțile de pe această listă. Bineînțeles, întâi de toate va trebui să citesc The fault in our stars. 🙂

    Like

Leave a Reply

