Recomandarea saptamanii (7)


A mai trecut o saptamana de vara. Si uite asa, ne apropiem de sfarsitul verii si de sfarsitul vacantei. Incep a 10-a, incep liceul, ore mai multe, mai grele, oamei noi, imprejurari noi, trairi noi. Dar vara asta am sa mi-o amintesc, pentru ca e probabil printre ultimele veri in care am putut face ce vrea.

Seara e sfanta pentru mine si mama. Ne uitam la un episod din “The Mentalist” si la unul din “Castle” in fiecare seara, fara exceptie. Duminica e pentru filme. Pana acum am vazut “Lista lui Schindler”, “Pearl Harbor” si “Sub aceeasi stea”. Mai urmeaza, ca vacanta mai este.

Saptamana asta vreau sa va recomand un film care m-a emotionat profund: Pearl Harbor. 

pearl harbor

Cast:

Ben Affleck Ben Affleck
Josh Hartnett Josh Hartnett
Kate Beckinsale Kate Beckinsale
William Lee Scott William Lee Scott
Greg Zola Greg Zola
Ewen Bremner Ewen Bremner
Alec Baldwin Alec Baldwin
Jaime King Jaime King
Nurse Betty Bayer (as James King)
Catherine Kellner Catherine Kellner
Jennifer Garner Jennifer Garner
Jon Voight Jon Voight
Cuba Gooding Jr. Cuba Gooding Jr.
Michael Shannon Michael Shannon
Matthew Davis Matthew Davis
Joe (as Matt Davis)
Mako Mako

Trailer:

“Pearl Harbor” este unul dintre cele mai bune si mai impresionante filme pe care le-am vazut pana acum si cu siguranta unul dintre preferatele mele.

In ultima vreme, m-am inconjurat de carti si filme cu si despre razboi, asa ca ‘Pearl Harbor’ a reprezentat un mare interes pentru mine si m-am bucurat mult sa ma uit la el, in sfarsit. Mama mi-a vorbit mult despre cat de bun e si mi-a si aratat o scena care m-a convins ca trebuie sa il vad. Mai exact, scena cu sampania si cu Raf, in care el aproape ca isi rupe nasul incercand sa o impresioneze pe Evelyn. Daca as spune ca am ras cu lacrimi ar fi o subestimare. La un momentdat imi era frica ca voi muri de ras.

“Pearl Harbor” este mai mult decat un film de razboi. Este o poveste despre prietenie, loialitate, curaj si sacrificiu. Mi-a placut extraordinar de mult si l-am trecut pe lista de filme pe are vreau sa le revad in viitorul apropiat.

M-a impresionat inca de la prima scena. De-atunci mi-a fost clar ca nu ma voi plictisi deloc in cele 3 ore de film.

In primul rand, prietenia dintre Danny si Rafe mi s-a parut nepretuita. Ei au fost cei mai buni prieteni inca din copilarie, de cand au pilotat un avion pentru prima data, din greseala. Modul in care se apara unul pe altul, au grija unul de altul si sunt loial, dar stiu si sa se distreze si sa se sicaneze este deliciul filmului. Am iubit fiecare scena cu ei doi impreuna, pentru ca afectiunea dintre ei radia.

Ca si personaje, ambii mi-au placut. Ambii curajosi, ei si-ar fi dat si viata pentru patrie si pentru prietenie si iubire. Unul dintre ei chiar  facut-o si a fost un moment tragic. Scena aceea cu Danny… De nedescris!

pearl harbor 2

Povestea – sau povestile – de dragoste din filmul asta m-au dat pe spate. In realitat, consider ca una singura a fost iubire adevarata, iar asta a fost intre Evelyn si Rafe. Au fost facuti unul pentru altul, inca de la inceput. Nu mi-a venit sa cred cand acel lucru s-a intamplat. Durerea parca radia din ecran.Danny cred ca a fost mai mult un mod de a trece peste Rafe pentru Evelyn. Dar totusi, au fost simpatici si ei. Pana la urma erau tineri si sufereau.

Totusi, alegerea lui Evelyn mi s-a parut aproape imposibila.

Scenele de razboi m-au impresionat extraordinar de mult. De-abia acum am realizat drama prin care au trecut milioane de oameni in Pearl Harbor si tot ce s-a intamplat acolo. Efectele speciale au fost geniale, insa cel mai mult m-a emotionat modul in care au aratat totul, fiecre bomba si fiecare om ranit. Scenele din spital erau atat de reale si au avut un impact major asupra mea.

Impresionant a fost si curajul pilotilor si devotamentul lor fata de patrie si de toata lumea ce ii inconjura. Eu nu as fi avut curajul sa fac ce au facut ei si de-asta am ales sa ma lupt cu o vioara, nu cu un avion.

pearl harbor 3

Fiecare scena a avut ceva special. E un film extraordinar, sincer! Are drama (si inca cat!), dragoste, putina istorie, un pic de actiune si multe, multe scene frumoase. Imi va ramane in inima si in minte pentru multa vreme, iar daca inca nu l-ati vazut, luati-va inima in dinti si uitati-va la el. Merita!

Nu mai stiu ce sa va mai spun ca sa va conving ca merita si ca e un film extraordinar. E greu sa-l descrii, pentru ca e mai presus de fiecare adjectiv si cuvant pe care as putea sa-l folosesc pentru a va face sa vreti sa il vedeti.

 

Leave a Reply

