Recenzie: “Ugly love” de Colleen Hoover


17788401

Descriere:

When Tate Collins meets airline pilot Miles Archer, she knows it isn’t love at first sight. They wouldn’t even go so far as to consider themselves friends. The only thing Tate and Miles have in common is an undeniable mutual attraction. Once their desires are out in the open, they realize they have the perfect set-up. He doesn’t want love, she doesn’t have time for love, so that just leaves the sex. Their arrangement could be surprisingly seamless, as long as Tate can stick to the only two rules Miles has for her.

Never ask about the past.
Don’t expect a future.

They think they can handle it, but realize almost immediately they can’t handle it at all.

Hearts get infiltrated.
Promises get broken.
Rules get shattered.
Love gets ugly.

Puteti comanda cartea de pe Bookdepository.

Recenzie:

Inainte de a citi recenzia asta, vreau sa va aduceti aminte doua lucruri.
1. Nu ma bucur de ce fac acum, dar pentru ca nu imi place sa mint lumea si sa pretind, este necesar.
2. In recenzia mea la “Hopeless”, am spus ca (,) Colleen e una dintre autoarele a caror carti vreau sa le citesc.
Va puteti imagina, sper, cat de entuziasmata am fost cand am aflat ca “Ugly love” iese pe 5 August, exact cand implineam eu 16 ani. Era ca un cadou. Mai entuziasmata am fost cand o prietena de-a mea mi-a facut-o cadou de ziua mea. Am asteptat-o cu mare nerabdare, iar in momentul in care am primit-o de-abia asteptam sa o incep.
Ei bine, am inceput-o si… uite-ma aici scriind o recenzie nu tocmai favorabila. O recenzie de 2.5 stele. Poate chiar si 2.
Oricat de mult as vrea sa nu fie asa si sa nu spun asta… Colleen m-a dezamagit cu aceasta carte.
Am adorat-o pe Hoover cu “Hopeless” pentru ca totul la carte era diferit. Autoarea era diferita. Povestea era diferita. Personajele erau diferite. Dar “Ugly love”? ‘Ugly love’ este la fel ca toate celelalte carti din genul NA de pe piata. Adica mult sex, putine dialoguri, intriga aproape inexistenta si o poveste banala. Nu m-a emotionat, nu m-a impresionat, nu m-am innebunit dupa ea si nu inteleg de unde si de ce atat de multa lume o adora.
Sa va spun cum sta treaba cu cartea asta. Tate il cunoaste pe Miles in momentul in care ajunge la noul ei apartament – care, de fapt, este apartamentul fratelui ei – si il gaseste pe acest beat, dormind in fata usii. La rugamintea lui Corbin – fratele lui Tate -, Tate il ia in casa si il lasa sa doarma. Apoi, cand se “cunos” mai bine, Miles e foarte atragator, dar se poarta urat si e foarte badaran. Apoi, BOOM, insta-atractie! Binenteles, Miles nu vrea dragoste, asa ca Tate se injoseste si il lasa sa se foloseasca de ea – de cele mai multe ori pe ascuns, in pat la Miles, sau pe masa de bucatarie, in masina si in dus – doar pentru ca Miles are ochi frumosi si o linie V foarte atragatoare. Tate se indragosteste de el, dar el nu, nu vrea iubire, dintr-un motiv pe care nu vrea sa il impartaseasca cu Tate, dar pe care noi ajungem sa il aflam, incet incet. Tate e distrusa dar tot il lasa se faca ce vrea din ea. Da, cam asta e.
La inceput, cea mai mare problema a mea cu aceatsa carte a fost insta-atractia asta. Cred ca deja ma stiti si stiti ca sunt satula de carti de genul. Nu mai vreau insta-atractie sau insta-iubire. Gata. Vreau povesti puternice, nu de-astea de toate zilele.
Apoi, n-am inteles de ce ea il lasa sa faca pe seful cu ea. De-abia se cunoscusera, nici nu prea se placeau, iar el ii impune ei sa se duca la el in apartament sa studieze si ea chiar se duce? Hai mai, mai lasati-ma cu de-astea!
Una dintre notitele pe care le-am facut in carnetelul pe care il car dupa mine cand citesc si in care imi notez observatiile despre carti, sunt cam asa: “What’s up with the text written like lyrics?!”. Sa va explic.
Cartea spune, de fapt, doua povesti. Una din prezent si una din trecutul lui Miles. Cea din trecutul lui Miles mi-a placut. Mi-a placut si cum a fost scrisa – foarte poetic – si povestea in sine. Mult mai buna decat povestea lui Tate. Dar nu am inteles de ce textul e scris ca si versurile unui cantec. Nu pot sa spun ca nu mi-a placut, pentru ca as minti. Mi-a placut. E mai poetic si mai usor de citit.
Oh. Da. Tate m-a enervat la culme. Adica chiar daca Miles a fost foarte clar ca nu vrea nimic mai mult decat sex, ea se gandeste ca e atras de ea doar pentru ca ii mangaie piciorul. Seriously?!?! Cat de copilaroasa si imatura sa fie?!
Lasati-ma sa va spun ca imi plac scenele de sex. Ador o carte buna, cu personaje puternice si o scena, maxim trei de sex. Dar cartea asta? Cate o scena de sex la fiecare 10 pagini. Ajunsesem sa fiu exasperata si sa sar peste. Inteleg ca asta e esenta cartii si ca asa e povestea, dar as fi apreciat daca ar fi sarit descrierile astea atat de detaliate si de dese. Practic, “Ugly love” este construita din sex.
Daca in ‘Hopeless’ personajele au fost foarte puternice, Tata si Miles din “Ugly love” nu au fost nici puternice, nici bine construite nu mi s-au parut, nici cu caracteristici extraordinare. Mi s-au parut de-a dreptul banali. Tate nici foarte desteapta, nici nimic. Miles nici sexy, nici destept, nici amuzant. Singurul personaj pe care intr-adevar l-am inteles si care chiar mi-a placut si a parut cat de cat real a fost Cap. Cap este printre cele 3 lucruri care mi-au placut la carte.
Tate mi s-a parut imatura, enervanta, banala. Miles? Ca si un baiat care se prefacea sa fie barbat. Restul? Nici nu merita bagati in seama. Noroc de Cap.
Hai c-o zic si pe asta. Cartea asta e plictisitoare. Nu am gasit nici o intriga care sa ma tina captivata. N-am gasit nimic interesant. Nu m-am conectat cu personajele, nu m-a interesat de ele si nici nu am gasit ceva prea interesant. Citeam din inertie, pentru ca vroiam sa o termin o data. Subiectul principal si lucrul de care se vorbeste cel mai mult in “Ugly love” este cum ea e indragostita de el si vrea mai mult dar el e atat de inchis in el si refuza sa spuna de ce. Pentru cam 300 de pagini, despre asta se vorbeste. Asta si sex.
Un lucru care m-a nemultumit este lipsa dialogului. Miles si Tate practic nu vorbeau, iar cand o faceau, era monosilabic. Inteleg ca aveau o regula de a nu vorbi despre trecutul lui, dar existau atat de multe subiecte ce puteau fi discutate! Cele mai multe dialoguri sunt intre Tate si Cap.
Exista o contradictie mare aici. Miles si Tate se comporta ca si cum ar avea o relatie, dar totusi spune ca e numai sex. Poate asa e ideea, dar s-au contrazis amandoi.
Dar cea mai mare problema a mea cu aceasta carte este faptul ca Tate i-a permis lui Miles sa o injoseasca si sa o foloseasca numai pentru sex. Nu sunt de acord cu conceptia asta, in carti sau in lumea reala. Care e diferenta dintre Tate si o jucarie sexuala? Doar faptul ca ea respira. Atat. Nu apreciez deloc autorii care aleg sa scrie despre asta si sa le dea personajelor care fac asta un happily ever after, ca si cum e okay ca tu, ca femeie, sa te lasi folosita in halul asta ca cine stie, poate poate se indragosteste si de tine. De ce criticam ’50 shades of Grey’ daca continuam sa scriem si sa citim despre femei care se las folosite?
3 lucruri mi-au placut la “Ugly love”.
In primul rand, povestea dintre Miles si Rachel. Am putut-o vedea pe Colleen cea adevarata in povestea asta. Apoi, felul in care e povestita povesta dintre ei. Stilul e foarte romantic si intr-adevar emotionant. La un momentdat, citeam numai pentru capitolele in care Miles isi povestea drama.
Al doilea lucru este Cap, despre care deja v-am spus.
Finalul m-a facut sa dau 2.5 stele cartii. A fost dragut.
Cartea asta seamana cu o carte scrisa de o autoare incepatoare si e pacat. Poate nu am inteles-o eu, sau poate intr-adevar Colleen a dat gres cu ea. Totusi, nu zic sa nu o cititi. Poate voua va va placea. Dar daca cautati o pveste buna, personaje puternice si o actiune… va recomand sa va orientati spre altceva.
Rate: 2.5 stele din 5

3 thoughts on “Recenzie: “Ugly love” de Colleen Hoover

  1. Hmm de cand a aparut cartea nu prea am auzit cuvinte de lauda la adresa ei, din pacate.
    Si mie mi-a placut f mult Hopeless, Maybe Someday si trilogia Slammed, dar momentan nu o sa ma grabesc sa citesc Ugly Love, desi abia asteptam sa apara 🙂

    Like

    1. Eu am citit numai “Hopeless” pana acum, dar nu voi abandona cartile lui Colleen si voi citi si “Maybe someday” si “Slammed”. ‘Hopeless’ mi-a placut mult!

      Like

Leave a Reply

