#30DaysBookChallenge – Ziua 3: Cartea preferata din copilarie


A venit si a treia zi din Septembrie, scoala se apropie, dar provocarea Alexandrei merge mai departe. #30DaysBookChallenge este o provocare la care participa multi bloggeri din Romania si de care m-am atasat repede. Imi place enorm elementul de surpriza, cum niciodata nu stiu care va fi urmatoarea carte despre care trebuie sa vorbesc.

Ei bine, astazi vorbesc despre cartile din copilarie. Mai exact, despre cartea preferata din copilarie.

Despre copilarie si cum am inceput sa citesc va voi povesti zilele astea, intr-o postare din cadrul seriei ‘Amintiri din copilarie’. Pe scurt, insa, prima carte pe care am citit-o in mai putin de o zi… nu mi-o pot aminti. Era imprumutata de la biblioteca cartii. Nu imi aduc aminte povestea, titlul sau autorul. Imi aduc aminte ca era veche si coperta din fata era rupta. Am citit cartea cu mare nerabdare si de-abia am pus-o jos seara. Dimineata, cand m-am trezit, primul lucru pe care l-am facut a fost sa pun mana pe carte si sa o termin. Mi s-a frant inima cand am terminat-o, dar mai ingrozitor a fost cand a trebuit sa o dau inapoi. As vrea sa aflu numele cartii, sa o pot citi din nou.

Dupa asta, am mai citit carti, dar prima serie pe care am citit-o pe nerasuflate, ca pe cartea aceea care mi-a deschis ochii, a fost seria “Amurg”, care mi-a deschis apetitul cu adevarat. Deci, seria lui Stephanie Meyer a fost, pentru mult timp, seria mea preferata. Pentru vreo cativa ani, chiar. Facusem o obsesie, ca multi altii, pentru poveste, pentru carti, pentru personaje si pentru filme. Primul volum l-am citit de 3 ori si, daca le-as avea, le-as citi din nou. Intr-o zi, poate.

Acum, imi dau seama ca nu e cea mai buna carte, dar atunci a fost. Imi voi aduce aminte mereu cu placere de Bella, de Edward, de clipele pe care mi le-am petrecut cu cartile acestei serii in poala. Inca imi aduc aminte cat de nerabdatoare am fost sa primesc “Zori de zi” si cat de fericita am fost cand m-a sunat prietena mamei care lucra la Diverta ca mi-a venit in sfarsit cartea! Omg, si cat de trista am fost cand s-a terminat! Nici nu va mai spun de asta!

Poate ca am mai citit carti inaintea acestei serii, dar niciodata carti clasice pentru copiii. Pur si simplu nu ma captivau. Intotdeauna am vrut ceva mai mult de nivelul meu, ceva care nu se potrivea cu varsta mea, ceva care sa ma faca sa imi pun mintea la contributie. La vremea aia, la 11 ani, seria “Amurg” a reprezentat acel ceva.

image

Nu uitati! Urmariti-ne provocarea pe Facebook, urmarind hashtag-urike #TalesOfABookaholic si #30DaysBookChallenge! 🙂

2 thoughts on “#30DaysBookChallenge – Ziua 3: Cartea preferata din copilarie

  1. Mie mi-a plăcut foarte mult Harry Potter. Chiar au fost cărțile copilăriei mele. Nu mi-au plăcut basmele, poveștile, nuvelele. Harry Potter citeam fără să o las din mână. :3

    Like

Leave a Reply

