Reteta mea de briose! :)


Ieri m-am trezit harnica. Fiind ultimul weekend de vacanta, am zis sa fac ceva nou, ce nu am mai facut pana acum si pe care vroiam sa il fac. Nu mi-a venit nimic  altceva in minte decat… sa fac o prajitura. Nu m-am putut gandi la o alta prajitura decat la celebrele muffins, sau briose cu ciocolata. Mi-am suflecat manicele, mi-am pregatit reteta si am inceput! Asta e rezultatul final:

image

Sunt al naibii de mandra! Au iesit cum trebuia si sunt foarte bune! S-au mancat deja, exact ca si painea calda. 😀 Gata, mi-am descoperit o noua pasiune. Mi-am propus ca in fiecare duminica sa coc cate ceva. Gatitul nu ma incanta la fel de mult ca pregatirea prajiturelor, dar va trebui sa o fac si pe asta la un moment dat. Intre timp, raman la prajituri.

Si pentru ca poza de pe Facebook a primit mai bine de 50 de like-uri si multe persoane mi-au spus ca vor si ei, m-am hotarat sa postez reteta pe care am urmat-o pe blog. Nu e o reteta grea, iar pregatirea lor nu dureaza mai mult de 15 minute. Mai mult dureaza sa se coaca.

Pentru inceput, avem nevoie de:
2 oua
250 ml apa minerala
300 g faina
25 g cacao
1 pliculet prag copt
200 g zahar
100 ml ulei
1 lingurita de esenta (Eu am folosit esenta de vanilie, dar mama mai obisnuieste sa puna esenta de rom.)

Mai intai se bat cele 2 oua, apoi se adauga zaharul, apa minerala, uleiul si esenta. Se ameste bine. Urmatorul pas este sa punem intr-un alt vas faina, praful de cop si cacao. Dupa care, se cern bine si se adauga peste compozitia formata din oua, zahar, apa minerala, ulei si esena. Se pune compozitia in forma (eu am folosit forme din silicon), apoi se pun la cuptor la foc mediu pentru cam 20 de minute. Atentie! Primele 15 minute nu aveti voie sa deschideti cuptoul, altfel se lasa. Trebuie sa apelam la rabdare. Dupa 15 minute, le puteti incerca cu o scobitoare. Daca nu ramane nimic pe scobitoare, inseamna ca briosele sunt numai bune de mancat!

Si asta este! Nu e nimic complicat si e o reteta numai buna pentru o incepatoare ale carei maini au fost facute pentru viori si muzica. 😀

Sper ca v-a fost de folos reteta mea. Daca va ganditi sa le gatiti, vreau poze!

De asemenea, mi-ar putea folosi cateva retete de prajituri. Daca vreti si puteti, lasati-mi o reteta de prajitura intr-un comentariu. 🙂

One thought on “Reteta mea de briose! :)

Leave a Reply

