Recenzie: “Eleanor & Park” de Rainbow Rowell

Two misfits.
One extraordinary love.

Eleanor… Red hair, wrong clothes. Standing behind him until he turns his head. Lying beside him until he wakes up. Making everyone else seem drabber and flatter and never good enough…Eleanor.

Park… He knows she’ll love a song before he plays it for her. He laughs at her jokes before she ever gets to the punch line. There’s a place on his chest, just below his throat, that makes her want to keep promises…Park.

Set over the course of one school year, this is the story of two star-crossed sixteen-year-olds—smart enough to know that first love almost never lasts, but brave and desperate enough to try.

Cartea poate fi comandata de pe Bookdepository.

Dupa mai bine de o saptamana jumatate de cand am terminat de citit aceasta carte, iata-ma acum, scriind recenzia. Nu stiu daca voi reusi sa scriu ce trebuie. Chiar daca a trecut atat de mult timp de cand am terminat cartea, gandurile si sentimentele mele sunt inca imprastiate. Sunt sigura, insa, ca aceasta va fi una dintre recenziile in care nu vorbesc despre carte, ci despre tot ce m-a facut sa simt.
Cand am gasit cartea la librarie, am insfacat-o de pe raft imediat.Nu stiam la ce sa ma astept, dar stiam ca trebuie sa o citesc. In momentul in care doi dintre autorii tai preferati – John Green & Stephanie Perkins – o recomanda, nu ai cum sa iesi din librarie fara ea.
Pot spune cu mana pe inima ca “Eleanor & Park” este una dintre cele mai frumoase si mai ravasitoare povesti de dragoste din cate am citit. Mi-a placut enorm de mult si cred ca este cartea mea favorita de anul acest. Va spun sincer ca nu ma asteptam sa imi placa atat de mult! Toate sentimentele si gandurile pe care mi le-a adus aceasta carte m-au luat prin surprindere. “Eleanor & Park” a fost o surpriza, dar una placuta.
M-am indragostit iremeadiabil de povestea de dragoste dintre Eleanor si Park. Am adorat fiecare scena dintre ei, fiecare cuvant rostit de unul dintre ei, fiecare sarut si imbratisare. Am adorat inocenta dintre ei si felul lor pur de-a se iubi. De asemenea, diferenele dintre si toate piedicile din calea dragostei lor fac povestea lor mult mai reala si mai impresionanta. Mi-a placut felul in care ei s-au iubit, netinand cont de nimeni si de nimic. E genul de dragoste pe care fiecare adolescent si-ar dori sa o aiba.
Am adorat fiecare pagina, fiecare cuvant, fiecare dialog, fiecare scena. Asta e definitia mea de carte perfecta: ‘Eleanor & Park’. Nu am gasit nimic care sa nu imi placa. Am adorat rasetele, sarcasmul, drama, inima franta pe care ti-o lasa cartea, substraturile. Tot.
“Eleanor & Park” arata si demonstreaza multe. In primul rand, iti arata cum e sa fii tanar si indragostit. Iti arata cum e sa traiesti. M-a facut sa vreau sa ma indragostesc. Apoi, iti demonstreaza ca iubirea nu cunoaste limite. Ea nu tine cont de culoarea pielii, de situatia financiara, de imbracaminte. Dragostea e dragoste, chiar si cand nimic nu merge bine pe lume.
“Eleanor & Park” este o carte pe care nu numai cat o citesti. O traiesti, o respiri si devii dependenta de ea. Usoarele urme de drama din carte te vor face sa nu vrei sa o lasi din mana.
Cartea a inceput intr-un ritm mai lent, dar totusi vroiam sa citesc in continuu. Mi-a placut foarte mult modul in care s-au cunoscut Eleanor si Park si felul in care au ajuns sa fie iubiti. Mai intai buni prieteni, apoi, cand s-au cunoscut si s-au placut, au trecut la un alt nivel. Nu e genul de insta-iubire de care suntem atat de satui zilele astea. E o poveste de iubire clasica adolescentilor, tipica anilor ’80.
Personajele mi-au placut foarte mult, pentru ca sunt reale. Nici Eleanor si nici Park nu sunt eroi si nu au o viata perfecta. Ei fac greseli, au parte de greutati pe care nu pot sa le invinga si nu castiga intotdeauna. Asta ii face pe ei atat de reali. Reali pana in punctul in care ii poti simti in camera, cu tine, citind povestea lor peste umarul tau.
Mi-a placut mult si de Eleanor, si de Park. Park mi s-a parut genul de iubit foarte grijuliu si iubitor, iar Eleanor este fata care nu a fost niciodata iubita sau imbratisata. Citind, nu ai cum sa nu iti para rau pentru ea. Fiecare moment pe care il traieste acasa este o teroare. Are un tata vitreg care o uraste, o mama care nu stie sa puna piciorul in prag, cativa frati si surori cu care doarme in aceasi camera de 3×4 si in care nu poate avea incredere. Singurele momente in care Eleanor se simte in viata sunt momentele cu Park, care incearca sa aiba grija de ea sis a o iubeasca cum poate.
Oricat de frumoasa ar fi povestea de dragoste, nu pot sa nu amintesc si celelalte aspecte ale cartii. “Eleanor & Park” este o poveste despre bullying, despre muzica si comics-uri, despre cum iubirea ne poate salva si despre adolescent si problem acestora. Cred ca multi adolescenti se pot regasi in aceasta carte, pentru ca personajele principale se confrunta cu problem tipic adolescentilor. ‘Eleanor & Park’ este o carte despre adolescent pentru toata lumea, dar in special pentru adolescent. Daca as putea, i-as da-o mamei sa o citeasca. Sa speram ca va aparea si in Romania si o va putea citi si ea.
‘Eleanor & Park’ este o carte… bogata. Complexa. Are de toate, pentru toti. Daca cauti dragoste, o primesti. Daca cauti drama, e din plin! Personaje bine create? Le gasesti aici! Probleme existentiale? Da, si de-astea sunt! Problema rasismului? Din plin!
De asemenea, ‘Eleanor & Park’ vorbeste despre diferentele dintre oameni si cum ne pot influenta acestea viata, dar si cum le putem depasi. Atat Eleanor, cat si Park au infruntat probleme cu rasismul.
Nu am putut remarca cat de diferita este “Eleanor & Park” de “Fangirl”. Ambele mi-au placut, dar ‘Eleanor & Park’ mi-a placut de doua ori mai mult! Insa, oricum ar fi, Rainbow Rowell este o autoarea brilianta! Imi place modul in care abordeaza probleme zilnice din viata adolescentilor, imi place scrisul ei, imi plac personajele ei, povestile ei, tot! Sunt foarte fericita ca am descoperit-o si sunt sigura ca ii voi citi toate cartile.
Un alt punct alb pentru carte este faptul ca actiunea a fost povestita din doua puncte de vedere: cea a lui Park si cea e lui Eleanor. Astfel, am putut intelege povestea mai bine si am putut vedea ce simt ei cu adevarat.
Sfarsitul m-a facut sa vreau sa ma apuc din nou de carte. Mi-a frant inima, dar totusi zambeam multumita. ‘Eleanor & Park’ te lasa cu o senzatie de pace si te face sa vrei sa iesi afara sis a descoperi lumea asta. O poveste care nu cunoaste limitele.
Cartea asta a fost un adevarat roller coaster emotional. Am simtit tot, de la furie pana la fericire, de la ura pana la dragoste, de la tristete pana la bucurie. M-a facut sa oftez sis a zambesc in acelasi timp.
Daca nu ati citit-o inca, nu stiu ce mai asteptati. Va veti indragosti de lumea lui Rainbow Rowell si veti vrea sa nu se mai termine. Astept cu mare nerabdare momentul cand voi putea recite cartea, pentru ca sunt sigura ca voi descoperi ceva nou. De asemenea, sunt sigura ca asta este una dintre cartile care ma va insoti in viata.
Of, ce recenzie inutila! Orice as spune despre aceasta carte ar fi de prisos! ‘Eleanor & Park’ e o carte pe care nu o poti descrie. Trebuie sa o citesti si sa o experimentezi tu. Recenzia asta nu exprima nici 5% din ce simt pentru carte si nici din ce e cartea. Doar… cititi-o!
Rate: 6 stele din 5.