Recenzie: “Gabriel’s rapture” de Sylvain Reynard (‘Gabriel’s inferno #2)

16136439

Professor Gabriel Emerson has embarked on a passionate, yet clandestine affair with his former student, Julia Mitchell.

Sequestered on a romantic holiday in Italy, he tutors her in the sensual delights of the body and the rapture of sex. But when they return, their happiness is threatened by conspiring students, academic politics, and a jealous ex-lover.

When Gabriel is confronted by the university administration, will he be forced to share Dante’s fate? Or will he fight to keep Julia, his Beatrice, forever?

Cartea poate fi comandata de pe Bookdepository.

In urma cu o luna am cumparat primul volum al seriei, “Gabriel’s inferno”. In mai putin de o luna am citit atat primul, dar si al doilea volum din aceasta serie minunata si in curand ma pregatesc sa il incep pe al treilea. Binenteles, asa planuiesc eu, dar scoala si vioara si rusa si tot ce fac la momentul asta nu stiu daca ma vor lasa sa imi indeplinesc dorintele.

Revenind la “Gabriel’s rapture”… mai, de trei zile tot incerc sa scriu recenzia, sa citesc altceva, dar zau daca pot! Am un bookhangover masiv dupa aceasta carte. E atat de mare, incat nici de ultimul volum din serie nu-mi vine sa ma apuc. Groaznic, dar nu pot uit o asa carte!

S-au intamplat atat de multe in doar 413 pagini incat mi-e greu sa ‘absorb’ tot si mi se pare un pic ireal. Adica… ce naiba! Inceputul, mijlocul, finalul, fiecare pagina din cartea asta este umpluta cu ceva important. Sunt atat de multe evenimente importante si e dificil sa faci un rezumat al cartii. “Gabriel’s rapture” este una dintre cartile enorme. Si totusi, nu m-am plictisit o secunda. Nu ma voi plictisi niciodata de Gabriel, de toata povestea asta minunata, de cat ma regasesc in ea, de atmosfera, de toata frumusetea cartii.

Pot spune cu inima pe inima ca asta este una seria mea preferata, dupa ‘Shatter me’. Ador totul la ea, iar ‘Gabriel’s rapture’ mi-a ‘intarit’ si mai mult dragostea mea pentru seria scrisa de Sylvain Reynard. Trebuie sa recunosc ca s-au schimbat multe de la primul volum si, dupa ce inchizi al doilea volum, iti dai seama cat de mult au evoluat personajele dar, in primul rand, cat de mult a evoluat autorul. Inchizi cartea, te uiti in jur si te intrebi “Whoa. Ce-a fost asta?!” si “Ce fac acum?!”. Cum zic americani… it blew me away. Literally. Dupa ce am terminat ultima pagina, eram nauca. Dupa cum v-am spus, nu ma pot atinge de nici o carte inca de Sambata. Este o carte… extraordinara, superba, brilianta, emotionanta, diferita, nemuritoare. Voi incerca sa va spun cate ceva despre carte, dar sunt atat de haotica cand vine vorba despre seria asta, incat nu stiu daca voi reusi. La inceputul cartii, un lucru m-a nemultumit. Oricat de vrajita as fi fost de Gabriel si de situatia romantica in care se aflau cei doi indragostiti, nu am putut sa nu ma las enervata de toate discutiile “Oh nu te-am satisfacut, ba da m-ai satisfacut, esti frumoasa, dar totusi parca nu te-am satisfacut’ si tot asa. Inteleg ca ideea era ca nesiguranta Juliei sa fie accentuata si scoasa in evidenta pentru ca duh, este foarte importanta. Dar totusi, as fi preferat sa fie mai putine discutiile de cat de satisfacut a fost Gabriel dupa prima lor noapte de dragoste. De asemenea, un alt lucru care m-a uimit – dar care, de-abia acum realizez ca a fost foarte important pentru carte si pentru personaj – a fost gelozia lui Gabriel si felul posesiv cu care o trata pe Julia. Insa, spun din nou, realizez ca lucrul asta a fost foarte important pentru carte si pentur a arata, la final, cat de mult s-au dezvoltat personajele. Daca in “Gabriel’s inferno” Julia este o tipa timida, care nu se putea descurca sau apara, in “Gabriel’s rapture” este foarte schimbata. In primul rand, nu mai este la fel de timida. In al doilea rand, se apara si nu se mai lasa calcata in picioare de absolut nimeni. Nici chiar de Gabriel. Mi-a placut tare mult de ea in volumul asta, tocmai pentru ca nu il mai lasa pe Gabriel sa faca ce vrea din ea. Am vrut sa dau plama cu ea de multe ori, pentru ca a invatat, in sfarsit, sa se apere si sa fie mandra de ea. Evolutia ei fata de primul volum m-a uimit. Dintr-o fata inchistata, fricoasa, timida, Julia s-a transformat intr-o femeie increzatoare (cu exceptii, binenteles), curajoasa, mai vorbareata, mai… activa. E cu totul alta persoana. Vedeti, dragostea chiar te schimba! Gabriel s-a transformat si el mult in acest volum, dar nu stiu cat de fericita sunt de schimbarea asta. Imi placea Gabriel cel impulsiv, cu laturi intunecate, foarte sexy si cel ateu. Binenteles, aceasta este ideea cartii, dar imi va lua ceva timp pana ma voi obisnui cu noul Gabriel, desi nu stiu cat de diferit este intr-adevar. Nu am sa va spun ce s-a intamplat cu el sau in ce fel s-a schimbat, pentru ca v-as da cateva spoilere. La capitolul evolutiei personajelor, “Gabriel’s rapture” sta excelent. Scrisul lui Sylvain m-a dat gata din nou. Nu stiu cum e posibil ca cineva sa scrie atat de… perfect. Cu siguranta, Sylvain este un exemplu pentru mine si my my, ce n-as da sa pot scrie si eu macar 5% la fel de frumos. Stilul lui de scriere imi aduce aminte de Dante si de multi, multi autori clasici. Am gasit o eleganta si ceva atat de clasic in scrisul lui. E uimitor! “Gabriel’s rapture” este extraordinar de captivanta. Nu va voi spune nimic despre actiune, pentru ca fiecare eveniment e prea important ca sa nu fie spoiler. Dar acea situatie in care s-au afla Julia si Gabriel… my god! Cat de captivant!! Sylvain te tine in suspans si nu iti da nici un indiciu despre ce se va intampla in continuare si stai cu inima la gura. De fapt, am stat cu inima la gura pe tot parcursul cartii, pentru ca… Sunt atat de multe rasturnari de situatie in cartea aceasta! Fiecare capitol aduce ceva nou si nu ai cum sa plictisesti. Pfu, e coplesitor. S-a schimbat atat de mult situatia si s-au intamplat atat de multe lucruri complet neasteptate. Mi s-a parut uimitor. Felul in care Sylvain a schimbat atat de mult situatia si totusi nu a pierdut esenta cartii. Intriga este la cote maxime. Secrete din trecut sunt dezvaluite, trecutul nu vrea sa se dea plecat, Paulinele si Simonii nu le dau pace personajelor principale, colegiul este impotriva iubirii celor doi iubiti, uneori chiar cei doi sunt impotriva dragostei lor. Tot ce s-a intamplat in cartea aceasta mi-au oferit atat de multe emotii! Am fost suparata, nervoasa, bucuroasa, fericita, in al noulea cer, uimita, surprinza, fericita. Finalul… nu ma asteptam la el! Dar mi-a placuuuut muuuult!! E exact finalul potrviti pentru o astfel de carte. “Gabriel’s rapture” a fost un roller coaster emotional. Fiecare pagina imi aduce o noua emotie, dar nimic nu s-a comparat cu acele capitole in care am simtit ca mi se frange inima. Nu ma asteptam la asta si incercam sa citesc mai repede, sa vad daca situatia ramane asa.

In carnetelul meu de recenzii am scris “better than any thriller”. Adevarul asta e. ‘Gabriel’s rapture’ mi-a oferit atat de multa curiozitate si adrenalina, incat m-a dus cu mintea la thrillere.Apoi, am mai scris ca “so much happens”. Inca nu-mi vine sa cred ca jumatate din to ce s-a intamplat a fost real.

In timp ce citesti, nu esti constient de cat de mult timp trece, de cat de departe esti in carte, de cat de repede dai paginile. Esti aproape de final si te intrebi cum naiba ai ajuns acolo. Parca ieri erai la inceput. Cartea te absoarbe intre paginile ei si nu te lasa sa pleci decat la final. Esti un ostatic al cartii. E de-a dreptul magic. Cartea este lipsita de clisee sau de puncte moarte, plicitisitoare, in care nimic nu se intampla.

OMG! Mi-am adus aminte. Paulina. My my, am vrut sa o omor! Nu mi-a venit sa cred cat de… cat de scorpie a putut fi! UGH! Nici Paul nu mi-a placut mai mult, dar macar nu am vrut sa il omor. “Gabriel’s rapture” vorbeste despre cat de important este sa te ierti si sa treci mai departe, dar si sa iti accepti sinele si tot ce vine cu asta. De asemenea… desire can’t be denied.

Ce sa mai zic… as dori ca toata lumea sa citeasca aceasta serie. Este extraordinara! Gabriel e perfect, atmosfera e perfecta, povestea e perfecta, emotiile sunt perfecte, textul e perfect, totul e perfect! Nu-mi vine sa cred cat de buna a fost cartea aceasta.

O continuare care mi-a depasit asteptarile! Da,da, recomand! Thanks, Sylvain, for the beautiful moments with Gabriel and Julia!

Rate: Ah… probabil 6 din 5.

10 thoughts on “Recenzie: “Gabriel’s rapture” de Sylvain Reynard (‘Gabriel’s inferno #2)

1. Este intradevar o trilogie divina..eu am citit primul volum de care am fost fascinata numai ca acum nu gasesc celelalte volume…imi poti spune te rog daca ai gasit cartea in format pdf?

Liked by 1 person

2. Multumesc Bianca pt aceasta recenzie minunata! Am citit primul volum si mi-a placut enooorm, m-am indragostit efectiv de Gabriel si Julia <3, si astept cu nerabdare celelalte 2 volume… ai idee cand apar si la noi?? Le am .pdf, dar sunt in engleza, si parca tot in limba materna le prefer… 😀

Liked by 1 person

1. Multumesc frumos de informatii! :* Daca mai afli ceva, te rog sa ma tii la curent! O zi frumoasa!