Recenzie: “Gabriel’s redemption” (‘Gabriel’s Inferno’ #3) by Sylvain Reynard

17730501

The third book in the wildly romantic Gabriel’s Inferno series by Sylvain Reynard, following on from Gabriel’s Inferno and Gabriel’s Rapture.

Professor Gabriel Emerson has left his position at the University of Toronto to embark on a new life with his beloved Julianne. Together, he’s confident that they can face any challenge.

But Julianne’s graduate program threatens Gabriel’s plans for their life together, as the pressures of being a student become all consuming. When she is given the honour of presenting an academic lecture at Oxford, several individuals from their past appear, including an old nemesis intent on humiliating Julia and exposing one of Gabriel’s darkest secrets.

In an effort to confront his remaining demons, Gabriel begins a quest to discover more about his biological parents – a search that has startling repercussions for himself and for Julianne.

Sylvain Reynard is a Canadian writer with an interest in Renaissance art and culture and an inordinate attachment to the city of Florence. Sylvain’s previous novels in this series, Gabriel’s Inferno and Gabriel’s Rapture, are also published by Penguin.

Intotdeauna am urat ultimul volum dintr-o serie, in special dintr-o serie favorita. Am amanat “Gabriel’s redemption” cat de mult am putut, pentru ca mi-a fost pur si simplu frica de momentul cand voi inchide cartea si ma voi trezi la realitate. Dupa ce m-am indragostit iremediabil de lumea creata de Sylvain, va puteti imagina ca ultimul volum a fost un fel de cosmar pentru mine. Eram foarte entuziasmata sa il citesc, binenteles. Vroiam sa aflu cum se va termina povestea, cum va fi finalul, cine isi va primit finalul fericit si cine nu. Dar, in acelasi timp, mi-era foarte teama de momentul cand voi fi nevoita sa imi iau la revedere de la Gabriel si de la tot ce a inseamnat seria asta. “Gabriel’s inferno” este a doua serie favorita a mea, deci va puteti imagina cat de teribil m-am simtit dupa ce am terminat volumul final.
Mi-e foarte greu sa scriu o recenzie pentru aceasta carte, pentru ca sunt atat de multe emotii care stau bariera intre mine si o recenzie coerenta, tipica mie. Deobicei imi este greu sa scriu recenzii bune cartilor care mi-au placut foarte mult, dar de data asta imi este de 10 ori mai greu. Daca ar fi dupa mine, as umple 10 pagini cu aceleasi lucruri. Si anume, cat de genial e Gabriel, cat de impresionanta e povestea si cat de mult iubesc tot ce tine de seria asta si de Sylvain Reynard.
“Gabriel’s redemption” a fost incheierea perfecta. Perfecta! Va spun, cand ma gandesc la aceasta carte, mi se umple inima de bucurie, de tristete, de nostalgie si de multe alte emotii pe care nu multe carti reusesc sa le scoata din mine. Stiu ca poate suna ciudat, dar, in momentul in care am inchis cartea, o parte de inima mea s-a frant. O parte mica, mica, dar totusi existenta. O nostalgie apasatoare m-a cuprins si am zambit trista, iar o nevoie de a reincepe seria m-a cuprins.
Dupa seria asta, va spun sincer ca nu voi mai fi in stare sa citesc nici o alta serie de dragoste fara sa imi aduc aminte de Gabriel si sa compar seria respectiva cu “Gabriel’s inferno”. Pentru mine, povestea lui Gabriel si a lui Julianne este cea mai romantica si mai frumoasa poveste de dragoste pe care am citit-o vreodata. Nu cred ca puteti sa intelegeti cat de mult ador totul la aceasta serie. Va ramane in top multa vreme de acum incolo si, chiar daca am inceput deja o alta carte, am facut-o pentru ca nu era bine pentru mine sa stau sa ma gandesc tot timpul la Gabriel, la Julianne si la povestea lor. Dupa doar o zi de la momentul in care am citit cuvintele de final, deja imi este dor de personajele lui Sylvain, de stilul lui atat de liric si de perfect de a scrie si de povestea absolut geniala si superba. Sunt sigura ca voi citi seria din nou cat de curand.
Voi incerca sa combin o scurta recenzie a seriei in aceasta recenzie al ultimului volum. Sper sa imi reuseasca. Vreau, insa, sa vorbesc mai intai despre ‘Gabriel’s redemption’ si apoi de serie ca si un total.
Un lucru care mi-a placut extraordinar de mult la aceasta carte este faptul ca fiecare personaj si-a primit incheierea. Sylvain nu a lasat pe nimeni la mana sortii si a scris un mic sfarsit pentru fiecare personaj care a contribuit la povestea lui Julianne si a lui Gabriel. Mi-a placut extraordinar de mult lucrul asta din cauza ca majoritatea autorilor din ‘zilele noastre’ se axeaza numai pe personajele principale, iar pe cele secundare le uita. Sylvain a aratat ca este atent la detalii si ca, pentru el, toate personajele sunt importante. Mi-a placut, de asemenea, ca fiecare personaj a primit ce a meritat. Ce-am mai zambit la unele scene si capitole! Karma si-a facut treaba cu toata lumea!
Pe parcursul cartii am avut parte de diferite scene, una mai buna decat alta. Varietatea asta de scene m-a tinut in alerta si nu m-a lasat sa ma plictisesc nici un moment. Am avut parte, de asemenea, de dark Gabriel, de bright Gabriel si de inca un Gabriel pe care daca vi l-as spune v-as strica toata cartea. Din punctul asta de privinta, cartea mi s-a parut foarte bine pusa la punct. A avut varietate in scene si in tonuri si m-a tinut cu sufletul la gura mereu.
Sylvain este, de asemenea, un expert in ceea ce priveste personajele si felul in care se dezvolta. Am observat ca in fiecare carte fiecare personaj in parte se dezvolta. Facand o comparatie cu Gabriel din primul volum cu cel de la sfarsitul acestei carti, schimbarea este evidenta. Insa cea mai evidenta schimbare – si cea mai surprinzatoare – mi s-a parut cea prin care a trecut Julianne. Daca in primul volum nu prea mi-a placut de ea, pana la sfarsitul seriei am ajuns sa o ador. Chiar daca uneori mi s-a parut exagerat de buna si de “sfanta”, mi-a placut pentru ca a invatat sa se protejeze, sa iubeasca, sa se iubeasca si sa isi sustina parerea.
In acest volum, evolutia cea mai mare a fost a lui Gabriel. Am simtit de la inceput ca ceva era in neregula cu el si m-am bucurat cand a reusit sa treaca peste acel ceva si sa devina barbatul care a vrut dintotdeauna sa fie.
In primele doua volume ale seriei am avut impresia ca relatia din Gabriel si Julianne este relatia perfecta. Binenteles, nu a fost niciodata o relatie perfecta, dar in momentele lor bune, nu se certau niciodata. Acum, ca si sot si sotie, cand Julianne si Gabriel au trecut peste mai toate obstacolele care le-au intampinat pana acum, relatia dintre ei, cel putin in prima jumatate a cartii, nu mi s-a mai parut chiar la fel de perfecta. Au existat cateva certuri serioase intre ei, dar nu mi-a displacut acest lucru. Certurile acestea au aratat ca Sylvain nu a vrut nici o secunda sa dea impresia ca dragostea invinge intotdeauna si ca este mai puternica decat orice. Mi se pare normal sa exista certuri intre doua persoane care formeaza un cuplu.
Mi s-a parut ca povestea de dragoste dintre Julianne si Gabriel are un drum foarte frumos, iar toate urcusurile si coborasurile i-au ajutat sa invete sa se iubeasca si sa se pretuiasca mai mult decat oricand. Personal, cred ca seria nu ar fi putut termina intr-un mod mai frumos decat asta.
Stilul lui Sylvain a devenit si mai poetic si, chiar daca nu am citit eu foarte mult Shakespeare, intr-un fel mi-a adus aminte de el. Intotdeauna voi adora scrisul lui si va fi un adevarat exemplu pentru mine, pentru ca se vede ca stie sa scrie si stie cum sa fie un autor.
Seria a evoluat foarte frumos. Am avut parte de urcusuri, de coborasuri, de drama, de fericire, de fiecare situatie posibila, de fiecare emotie posibila. Seria “Gabriel’s inferno” este una dintre cele mai complexe si mai frumoase serii pe care am citit-o. O voi recomanda mereu, chiar daca multa lume nu o intelege. Toate episoadele prin care au trecut Julianne si Gabriel au dus spre un final frumos, fulminant. Imi este foarte dor de atmosfera, de personaje, de scrisul lui Sylvain, de tot ce a inseamna ‘Gabriel’s inferno’. Recomand din toata inima!
Nota seriei: 10 stele din 5.

5 thoughts on “Recenzie: “Gabriel’s redemption” (‘Gabriel’s Inferno’ #3) by Sylvain Reynard